خانه » شهدای ورامین » خاطرات شهدا » خاطرات شهید مرتضی رحیمی

خاطرات شهید مرتضی رحیمی

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/shohada/tasavir-shohadaye-varamin/shahid-morteza-rahimi%20(1).JPG

الف)شهید مرتضی رحیمی در مسجد با صدایی بسیار زیبا اذان می گفت و مقید به شرکت در نمازجماعت بود. وی حتی نماز صبح را در مسجد رضویه به جماعت می خواند و برادر خود را به این کار توصیه می کرد.

شهید نسبت به اجرای احکام الهی در محیط زندگی خود حساسیت خاصی داشت، بطوری که از طریق خاله اش که در همسایگی آنها زندگی می کرد به یکی از زنهای همسایه که حجاب خود را خوب رعایت نمی کرد تذکر می دهد و یا در صورتی که در فامیل کسی عملی غیر شرعی مانند غیبت و فحش و . . .  انجام می داد، صراحتاً به او تذکر می داد. این شهید بزرگوار نسبت به انجام کارهای مستحبی از قبیل شرکت در نماز های جماعت و روزه های مستحبی و … تقید خاصی داشت. همچنین علاقه فراوانی به مطالعه و فراگیری مطالب علمی داشت. شهید برای گرفتن دیپلم به پیشوا می رفت و در آنجا درس  می خواند و روزی سه تومان به عنوان کرایه راه دریافت می کرد، اما او مسیر ورامین تا پیشوا را به همراه یکی از دوستانش پیاده طی می کرد و آن سه تومان را صرف خرید کتاب می کرد .

ب)شهید مرتضی رحیمی یکی از بهترین شهدای پایگاه امام سجاد علیه السلام می‌باشد. شهید نسبت به امور معنوی و اخلاقی اهمیت خاصی قائل بود ما بعضی از شبها مخفیانه مناجاتها و نماز شب او را در پایگاه دیده بودیم.

مرتضی علاوه بر خواندن درسهای معمولی خود دروس حوزوی را نیز نزدحجه الاسلام شیخ فتح الله تاجیک اسماعیلی می‌خواند او علاقه خاصی به مطالعه داشت و همیشه سعی می‌کرد اطلاعات عقیدتی و مذهبی خود را افزایش دهد مرتضی علاقه خاصی به خواندن قرآن داشت گرچه در ابتدا نمی‌توانست قرآن بخواند اما آنقدر مطالعه و تکرار نمود تا خواندن قرآن را فرا گرفت.

همچنین علاقه خاصی به اقامه نماز جماعت در اول وقت و خواندن زیارت عاشورا داشت ایشان در آن زمان از طرف حجه الاسلام میراحمدی به عنوان امام جماعت مسجد در نبود آقای میراحمدی انتخاب شد اما شهید با انجام این کار مخالفت کرد. او فعالیتی گسترده ای در پایگاه داشت گاهی اوقات برای بچه ها صحبت میکرد و به آنها تذکرات اخلاقی لازم را می‌داد. شهید رحیمی به همراه شهیدان غلام حسن ضرغام و سید محمدرضا غربتیان و شهید محمد قبادی و برادر بسیجی حجت الاسلام توحیدی نیا یک گروه خاصی بودند و همیشه در نمازهای جماعت و مراسمات مذهبی با هم شرکت می‌کردند اولین اعزام شهید در سال ۶۰ به منطقه غرب بود شهید از روحیه جسارت و شجاعت خاصی برخوردار بود و در عین حال روحی مهربان داشت و با اطرافیان خود با محبت خاصی برخورد می‌کرد و نمونه بارز رحماء بینهم بود او علاوه بر حضور فعال و تلاشی گسترده در پایگاه و در جبهه در بعد معنوی نیز تلاشی فراوان داشت و در یک کلام او در مسائل عبادی استقامتی شگفت انگیز داشت و نتیجه این استقامت این شد که روزی راز ملاقات خود با امام زمان علیه السلام را با یکی از دوستانش در میان گذاشت. شهید علاقه خاصی نسبت به امام خمینی (ره) داشت و مطیع محض او بود. شهید رحیمی تخریب چی بود و در سال به فیض شهادت نائل آمدپیکر مطهرش سالها پس از شهادت در سال ۱۳۷۵ به جمع خانواده و دوستان بازگشت.

منبع : لاله های سجاد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.