خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » پاسخ شهردار به مصوبه تغییر کاربری مدارس غیردولتی/ عرب عامری: سرانه آموزش و پرورش ورامین بسیار پایین است/انحلال برخی مدارس غیرانتفاعی با اجرای این مصوبه

پاسخ شهردار به مصوبه تغییر کاربری مدارس غیردولتی/ عرب عامری: سرانه آموزش و پرورش ورامین بسیار پایین است/انحلال برخی مدارس غیرانتفاعی با اجرای این مصوبه

شهردار ورامین گفت: اگر مسئولان شهرستان به این نتیجه برسند که کاربری مدارس غیرانتفاعی مسکونی بماند و آموزشی نشود، بنده از آن دفاع و در جلسه شورای شهر هم حمایت می کنم اما باید توجه داشت که طرح تفضیلی دارای ۶۰ اشکال بوده که یکی از آنان همین موضوع است.

IMG09164622

در ۲۴ خرداد گزارشی با عنوان اعتراض مدیران مدارس غیرانتفاعی به مصوبه شهرداری ورامین بر خروجی سایت قرار گرفت که طی آن مدیران مدارس غیردولتی نسبت به تغییر کاربری ملک مدارس غیر انتفاعی واکنش نشان دادند.

مدیران مدارس غیر دولتی مطرح کردند که اخیرا شهرداری ورامین تصویب کرده مالکیت همه ساختمان های مدارس و آموزشگاه های علمی آزاد غیر دولتی ورامین در چارچوب طرح تفضیلی به کاربری آموزشی تغییر یابد، بدین مفهوم که مالکان هیچ نقشی در مالکیت املاک خود و حتی مالکینی که املاک خود را به این مراکز اجاره داده اند، ندارند که این مصوبه بر خلاف شرع و قانون است.

در این گزارش مطرح شد که مدیران و فرهنگیان شاغل در مدارس غیردولتی با تهیه نامه های جداگانه و با امضای اکثریت قریب به اتفاق مدارس، اعتراض خود را به مصوبه اخیر شورای شهر و شهرداری ورامین مبنی بر تغییر مالکیت مدارس غیردولتی به مسئولان شهرستان ورامین اعلام کردند.

مصوبه تغییر کاربری مدارس غیردولتی در ورامین مربوط به دوره گذشته است

علی حیدریان در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به اعتراض جمعی از مدیران مدارس غیر دولتی نسبت به مصوبه شورای اسلامی شهر اظهار داشت: باید توجه داشت که مصوبه تغییر کاربری مدارس غیر دولتی در ورامین مربوط به دوره گذشته است و مسئولان قبلی آن را تصویب کردند.

شهردار ورامین افزود: اکنون طرح تفضیلی بر روی میز بنده است اما هنوز آن را امضا نکرده ام زیرا ۶۰ مورد اشکال به این طرح وارد بوده که سعی داریم آن را برطرف تا طرحی جامع و مناسب در امور شهری به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: اما باید توجه داشت که مدارس غیرانتفاعی حداقل از هر دانش آموز مبلغ یک میلیون تومان را دریافت می کنند و یک ریال نیز به دانش آموزان مستحق و دارای ویژگی های خاص  تخفیف نمی دهند، حال با توجه به تعداد دانش آموزانی که این مراکز دارند، متوجه می شویم که چه بهره برداری از ملک خود می کنند.

۶۰ مورد اشکال به طرح تفضیلی وارد است

حیدریان اضافه کرد: امروز برخی مدارس غیر انتفاعی که ملک مربوط به خودشان است، از آن استفاده کرده و منافع خود را برده و سود به دست می آورند اما اگر مدارسی هستند که ملک آنان استیجاری است، آماده هر گونه همکاری با آنان هستیم.

این مسئول عنوان کرد: از طرفی اگر مدارس غیر انتفاعی حاضر باشند و اعلام کنند که به ۱۰ دانش آموز بی بضاعت رایگان خدمات می دهند و ساز و کاری در این زمینه تدوین شود قطعا می توان در این زمینه بیشتر از گذشته همکاری کرد.

وی بیان داشت: اگر مسئولان شهرستان به این نتیجه برسند که کاربری مدارس غیرانتفاعی مسکونی بماند و آموزشی نشود، بنده از آن دفاع و در جلسه شورای شهر هم حمایت می کنم اما باید توجه داشت که طرح تفضیلی دارای ۶۰ اشکال بوده که یکی از آنان همین موضوع است.

اغلب مدارس غیر دولتی به سختی به فعالیت خود ادامه می دهند

مجتبی عرب عامری نیز در این زمینه اظهار داشت: باید توجه داشت که هر فرد بی بضاعت و مستحقی که به آموزش و پرورش مراجعه کرده و خواستار تخفیف در شهریه ها شده، با مساعدت این اداره روبرو شده است چون رسالت ما در این اداره حمایت و پشتیبانی در افراد بی بضاعت است.

رییس آموزش و پرورش ورامین افزود: از طرفی باید توجه داشت که مدارس غیر انتفاعی از طرح های حمایتی آموزش و پرورش برخوردار نیستند به همین خاطر بسیاری از مدارس غیر انتفاعی با مشکلات متعددی روبرو هستند و با بی پولی دست و پنجه نمی می کنند.

وی ادامه داد: اگر چه برخی مدارس غیر انتفاعی سود دهی دارند اما امروز بدلیل برخی مشکلات، بیشتر مدارس غیر دولتی به سختی به فعالیت خود ادامه می دهند به همین خاطر باید مورد حمایت مسئولان قرار بگیرند.

مدارس غیرانتفاعی ۵ هزار دانش آموز را در خود جای داده اند

عرب عامری اضافه کرد: سرانه آموزش و پرورش ورامین بسیار پایین است و در این زمینه ما با مشکلات متعددی مواجه هستیم و در این حالت مدارس غیر انتفاعی ۵ هزار دانش آموز را در خود جای داده اند و سرانه ای هم از ما دریافت نمی کنند.

این مسئول عنوان کرد: البته بنده همه مدیران مدارس غیر انتفاعی را دعوت کردم و تحت نظارت آموزش و پرورش فعالیت می کنند اما وقتی ۵ هزار دانش آموز را مورد حمایت قرار می دهند باید در راستای ارتقای سطح دانش و مهارت شهرستان مورد توجه قرار بگیرند.

وی در پایان گفت: برخی از مدارس غیرانتفاعی اعلام کردند که با مشکلات زیادی مواجه هستند و با اجرای این مصوبه منحل خواهند شد.

منبع: مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.