خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » اعتراض مدیران مدارس غیرانتفاعی به مصوبه شهرداری ورامین/ تشکیل جلسه فوق العاده شورای آموزش و پرورش ورامین

اعتراض مدیران مدارس غیرانتفاعی به مصوبه شهرداری ورامین/ تشکیل جلسه فوق العاده شورای آموزش و پرورش ورامین

IMG09164622 

در حالی که بسیاری از مدارس و مجتمع های آموزشی در کشور برای ثبت نام دانش آموزان در پایه های تحصیلی جدید برنامه ریزی می کنند، مدارس غیرانتفاعی ورامین با مصوبه شهرداری در آستانه انحلال قرار گرفته اند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، ماجرا از آن جا آغاز شد که اخیرا شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین در راستای طرح تفصیلی مصوب کرد که باید مدارس غیرانتفاعی و غیر دولتی در سطح شهر به کاربری آموزشی تغییر پیدا کند که این مسأله اعتراض و نارضایتی مدیران و فرهنگیان شاغل در مدارس غیرانتفاعی را به همراه داشته است.

مدیران و فرهنگیان شاغل در مدارس غیردولتی با تهیه نامه های جداگانه و با امضای اکثریت قریب به اتفاق مدارس، اعتراض خود را به مصوبه اخیر شورای شهر و شهرداری ورامین مبنی بر تغییر مالکیت مدارس غیر دولتی به مسئولان شهرستان ورامین اعلام کردند.

از طرف دیگر همزمان با تصویب این طرح و اعتراض شدید مدیران مدارس غیر دولتی، آموزش و پرورش بلافاصله جلسه شورای آموزش و پرورش را با حضور فرماندار شهرستان برگزار و مسئولان شهرداری قول دادند تا این مسأله را رفع کنند.

مصوبه شهرداری و شورای شهر بر خلاف شرع و قانون است

جمعی از مدیران مدارس غیر دولتی ورامین اظهار داشتند: اخیرا شهرداری ورامین تصویب کرده است که مالکیت کلیه ساختمان های مدارس و آموزشگاه های علمی آزاد غیر دولتی ورامین در چارچوب طرح تفصیلی به کاربری آموزشی تغییر یابد، بدین مفهوم که مالکان هیچ نقشی در مالکیت املاک خود و حتی مالکینی که املاک خود را به این مراکز اجاره داده اند، ندارند که این مصوبه بر خلاف شرع و قانون است.

این فعالان فرهنگی افزودند: اگر این مصوبه شهرداری و شورای شهر به قوت خود باقی بماند، مالکین مدارس غیر دولتی که ساختمان خود را اجاره داده اند، اجاره نامه خود را فسخ کرده و مانع از دایر شدن مدرسه در آینده خواهند شد.

مصوبه شورای شهر ورامین محیط های آموزشی را به منازل مسکونی بدل می کند

مدیران مدارس غیردولتی ورامین بیان داشتند: در صورت پافشاری شهرداری بر مصوبه خود، آموزش و پرورش با مشکلات متعددی برای تحصیل دانش آموزان در سال آینده مواجه خواهد شد و امکانات کافی برای تحصیل دانش آموزان در رشته های مختلف به دلیل کمبود فضای آموزشی، معلم، کادر اداری و سایر نیازها وجود نخواهد داشت.

این فعالان فرهنگی عنوان کردند: اکثر مدارس غیرانتفاعی در سطح شهرستان ورامین توسط فرهنگیان مجرب و دلسوز با خرید قطعه زمین و یا تبدیل منازل مسکونی به محیط های آموزشی دایر و با تلاش های چند ساله موفق به جذب دانش آموزان شده اند و با این وضعیت و برای جلوگیری از ایجاد خسارت های مالی مجبور خواهند بود که فعالیت خود را متوقف کرده و محیط های آموزشی به منازل مسکونی بدل شود.

مصوبه شهرداری ورامین بسیاری از جوانان مستعد را بیکار می کند

مدیران مدارس غیر دولتی ورامین گفتند: از طرف دیگر با توجه به پتانسیل های موجود در مدارس غیر انتفاعی، این مجتمع های آموزشی موفق به جذب نیروهای جوان و جویای کار شده اند که خود مساعدتی بزرگ در کاهش میزان بیکاری و کمک به اهداف نظام مقدس جهوری اسلامی بوده که شهرداری با مصوبه غلط خود مانع تحقق یافتن هدف مزبور شده و باعث بیکار شدن بسیاری از جوانان مستعد خواهد شد.

این فعالان فرهنگی عنوان کردند: قطعا با ادامه یافتن روند موجود، اهالی شهر در سال تحصیلی جدید با درب های بسته مراکز آموزشی غیر دولتی مواجه خواهند شد که موجب نارضایتی مردم می شود.

تشکیل جلسه فوق العاده شورای آموزش و پرورش ورامین برای بررسی موضوع

در این زمینه مجتبی عرب عامری  درباره آخرین وضعیت مدارس غیرانتفاعی ورامین اظهار داشت: شهرداری ورامین در طرح تفصیلی مصوب کرده که ملک مدارس غیر انتفاعی به کاربری آموزشی تغییر پیدا کند.

رییس آموزش و پرورش ورامین افزود:به دلیل اینکه هنوز طرح تفصیلی شهرستان ورامین ابلاغ نشده، سریعا جلسه اضطراری شورای آموزش و پرورش با حضور فرماندار شهرستان ورامین و معاون شهردار برگزار و دغدغه های فرهنگیان با فرماندار ورامین در میان گذاشته شد.

وی ادامه داد: فرماندار ورامین نیز قول مساعد داد تا در این زمینه با شهرداری مکاتبات لازم را انجام داده تا این مصوبه اصلاح و دغدغه فرهنگیان و مدیران مدارس غیر دولتی در این زمینه رفع شود، در این جلسه حسین دهقان معاون شهردار ورامین نیز حضور داشت و وی نیز قول داد تا دغدغه های فرهنگیان را به مجموعه شهرداری انتقال داده تا در این زمینه اقدامات موثر صورت گیرد.

مسئولان شهرداری و شورای شهر نیز قول دادند تا این مسأله را مورد بررسی مجدد قرار دهند اما در هر صورت مصوبه شهرداری و شورای شهر ورامین موجب سردرگمی و نارضایتی فرهنگیان و مدیران مدارس غیر انتفاعی ورامین شده که امید است هر چه سریعتر با اتحاد و همدلی مسئولان رفع شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.