خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » دلایل شهردار ورامین برای جلوگیری از ساخت پل امام رضا/ تغییر ساختار پل کارخانه قند در دستور کار قرار گرفت

دلایل شهردار ورامین برای جلوگیری از ساخت پل امام رضا/ تغییر ساختار پل کارخانه قند در دستور کار قرار گرفت

علی حیدریان بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت های شهرداری ورامین اظهار داشت: مجموعه شهرداری ورامین تلاش دارد تا با استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات زمینه ایجاد امکانات جدید را در ورامین فراهم آورد.

شهردار ورامین با تأکید بر این نکته که آماده تعامل و شنیدن نظرات مردم است افزود: سامانه ۱۳۷ در شهرداری ورامین برای ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات مردم راه اندازی شده و شهروندان می توانند از طریق این سامانه با مسئولان شهرداری ارتباط داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین به صورت منظم و هفتگی دیدارهای مردمی به صورت چهره به چهره در شهرداری برگزار می شود و مستقیما شهروندان درخواست های خود را مطرح و دستورات لازم نیز در این زمینه صادر می شود.

heydariyan

این مسئول توسعه فضاهای سبز را یکی از رویکردهای شهرداری ورامین دانست و اضافه کرد: اعتقاد دارم که باید فضای سبز در شهر ورامین توسعه پیدا کند به همین خاطر یکی از اقدامات شهرداری ورامین طی یکسال گذشته ایجاد فضاهای سبز جدید و رسیدگی به فضاهای سبز موجود در شهرستان بوده است.

وی متذکر شد: تولید و کاشت انواع درختچه های دائمی، فصلی، آپارتمانی، کاشت درخت کنار زیرگذر سیلو، توزیع نهال رایگان بین شهروندان، حذف و جمع آوری درختان خشک از سطح شهر، رسیدگی به درخت های موجود از جمله اقداماتی بوده که در این راستا مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول در ادامه با اشاره به برخورد شهرداری ورامین با ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر ورامین گفت: شهرداری ورامین با ساخت و سازهای غیر مجاز که بدون ضابطه و کسب مجوز از شهرداری صورت می گیرد برخورد قانونی خواهد کرد.

حیدریان تأکید کرد: طی یکسال گذشته برخوردهای متعددی با افراد متخلف در این زمینه صورت گرفته و گشت های ساختمانی در شهر فعال بوده و با موارد تخلف برخورد قانونی خواهند کرد.

وی با تأکید بر این نکته که زیباسازی شهر ورامین نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد گفت: اقدامات مختلفی نظیر رنگ آمیزی دیوارهای شهری، مبلمان، جداول، آلاچیق، وسایل بازی و سطل های زباله در بوستان ها و پارک ها برای زیباسازی شهر ورامین در دستور کار قرار داشته است.

حیدریان سیاستگذاری شهرداری ورامین را رسیدگی به مناطق محروم و کم برخوردار عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش شهرداری ورامین از ابتدای تصدی این مسئولیت توسط بنده رسیدگی به وضعیت نقاط محروم شهر ورامین بوده است، مناطقی که از امکانات لازم برخوردار نبودند.

شهردار ورامین افزود: اقدامات قابل توجه و مهمی در مناطق محروم ورامین نظیر شهرک مدرس، خیرآباد، کارخانه قند، کاظم‌آباد، روغن‌کشی، کهریزک و امرآباد انجام شده که اگر چه این فعالیت های کافی نبوده اما سیمای این مناطق را تغییر داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت پل کارخانه قند و مشکلاتی که این پل برای مردم این منطقه ایجاد کرده است گفت: پل کارخانه قند، باعث بروز مشکلات متعددی در خدمت رسانی به مردم شده به همین خاطر تغییر ساختار پل کارخانه قند به منظور خروج این منطقه از رکود در دستور کار قرار گرفته است.

حیدریان یادآور شد: برای تغییر ساختار پل کارخانه قند با انجام کارهای مهندسی، دیواره‌های پل کارخانه قند تغییر‌یافته و شاه‌راه‌های اصلی برای ارتباط با مناطق دیگر در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول گفت: منطقه کارخانه قند به عنوان یکی از قدیمی ترین مناطق شهر ورامین شایسته خدمات ویژه ای است و شهرداری ورامین تلاش دارد تا با انجام اقداماتی نظیر تغییر ساختار پل کارخانه قند خدمت رسانی به مردم این منطقه را توسعه دهد.

حیدریان در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت پل امام رضا و مشکلاتی که ساخت این پل برای مردم ایجاد کرده است اظهار داشت: ساخت پل امام رضا بدون هیچگونه مشورتی با شهرداری آغاز شد و اصول فنی و مهندسی و استانداردسازی در این پروژه رعایت نشده است.

وی گفت: به دلیل عدم رعایت اصول فنی  ومهندسی از ادامه فعالیت برای ساخت پل امام رضا جلوگیری شد چرا که ما تجربه ساخت چنین پل هایی را در کارخانه قند داشتیم و نمی خواستیم این موضوع برای ساکنان میدان رازی نیز تکرار شود.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.