خانه » اخبار و رویدادها » علاءالدین بروجردی: تاسیس “استان خرداد” غیرمنطقی است

علاءالدین بروجردی: تاسیس “استان خرداد” غیرمنطقی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاسیس استانی به نام استان‌ “خرداد” در کنار استان تهران را غیرمنطقی و غیرکارشناسی دانست.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از باشگاه خبرنگاران  – علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد با اشاره به طرح پیشنهاداتی مبنی بر تاسیس استان “خرداد” متشکل از شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک ضمن اعلام مخالفت خود با این اقدام گفت: تاسیس استان جدیدی در کنار پایتخت غیرمنطقی به نظر رسیده و احتمال عملی‌شدن آن اندک است.

وی در ادامه افزود: این طرح تنها در صورتیکه سیاست کلی نظام بر آن تاکید کند، امکانپذیر است ولی تا جایی که من اطلاع دارم چنین مسئله‌ای مطرح نیست.

گفتنی است با این حال سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در قرچک و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس پیش از این از تاسیس استانی متشکل از شهرستان‌های ورامین، پاکدشت، قرچک و پیشوا خبر داده و گفته بود: مجلس برای تشکیل استانی تحت عنوان “خرداد” به دولت پیشنهاد داده و ظرفیت‌های تشکیل استان در منطقه را هم به آنها ارائه کرده است. البته این ظرفیت‌ها به استانداری هم ارائه شده است. از برخی منابع هم در استانداری و هم در دولت پاسخ‌های مثبتی برای استان دریافت کرده‌ایم. به ما اعلام کرده‌اند که کار مطالعاتی در این زمینه انجام می‌شود، این حد نهایی کار است که تاکنون انجام شده است.

استان “خرداد” در صورت تشکیل، سی و دومین استان کشورمان خواهد بود.

شایان ذکر است استان جدید قرار است به خاطر وقایع خردادماه سال ۱۳۴۲ در ورامین و واکنش مردم این شهر به دستگیری امام خمینی(ره) و حرکت کفن پوش به سمت تهران که منجر به شهادت آنان به دست دژخیمان رژیم شاهنشاهی شد، “خرداد” نام گیرد.

یک نظر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.