خانه » اخبار و رویدادها » هزینه های چند صد میلیونی تزیین ساختمان فرمانداری جلوه ای از اشرافیت دولتی در شهرستان ورامین

هزینه های چند صد میلیونی تزیین ساختمان فرمانداری جلوه ای از اشرافیت دولتی در شهرستان ورامین

نمای کامپوزیت فرمانداری

تاب و سرسره چند میلیونی منزل فرماندار ، کف پوش و دیوارپوش اتاق فرماندار و اتاق جلسات و اتاق خالی از سکنه ای که مخصوص مشاوران فرماندار است. همه و همه جلوه هایی بود که بی اختیار ما را به یاد تذکرات رهبر معظم انقلاب انداخت:

۷۸/۱۰/۴ رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام فرمودند:

سالهاست که بنده درباره زندگی تشریفاتی مکرّر تذکّر میدهم. این دو جنبه دارد: یک جنبه از لحاظ اصل پایبندی به تجمّلات و تشریفات است که این بد و دون شأن انسان والاست؛ یعنی یک وقت انسان به یک چیزِ غیر لازم پایبند میشود که دون شأن انسان است؛ بعلاوه، مسرفانه است؛ تضییع سرمایه‌ها، تضییع اموال و تضییع موجودیها در آن هست. این یک بعد قضیه است که اصل اسراف بد است؛ اصل تجمّل همراه با اسراف و همراه با زیاده روی است و بد است؛

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2985

آیا دون شان انسان والا نیست که مسئولین مدیریت شهرستان به جای رسیدگی به امور شهری مشغول تزیین داخلی فرمانداری شوند و هم و غم و مدیریت شان به بزک کردن ساختمانی نسبتا قدیمی متوجه شود؟ شاید تعویض پنجره های دفتر فرماندار به پنجره های دو جداره توجیه منطقی داشته باشد ولی صرف هزینه ها و ایجاد تغییرات در ساختمان فرمانداری ادامه مناسبی نداشت و جلوه ای از تشریفات دولتی را رقم زد.

رهبر معظم انقلاب در همان دیدار ۷۸/۱۰/۴ به جنبه دوم اثر تجملات پرداخته و فرمودند:

«لیکن جنبه دومی دارد که اهمیتش کمتر از جنبه اوّل نیست و آن انعکاس تجمّل شما در زندگی مردم است. بعضیها از این غفلت میکنند. وقتی شما جلوِ چشم مردم، وضع اتاق و دفتر و محیط کار و محیط زندگی را آن‌چنانی میکنید، این یک درس عملی است و هرکسی این را میبیند، بر او اثر میگذارد. حدّاقل این را باید رعایت کرد.»

مسئولین محترم شهرستان، آیا شما نباید حداقل این را رعایت کنید؟

در شرایطی که کشور با تحریم های گوناگون مواجه است و بنا به امر ولی امر مسلمین جهان در خصوص اهتمام به اقتصاد مقاومتی ، کشور به سمت این امر گسیل داده شده ،چگونه می توان شاهد ریخت و پاش بیت المال و آذین بندی در و دیوار و سالن جلسات فرمانداری و خانه فرماندار باشیم ؟

آیا تصمیم جدید شخص اول مدیریت شهرستان مبنی بر تغییر نمای ساختمان فرمانداری به نمای کامپوزیت ،تضییع سرمایه ،اموال و موجودی های یک ارگان دولتی نیست؟

این غیر از عدم تناسب نمای کامپوزیت با معماری ایرانی اسلامی مد نظر رهبر انقلاب است. که متاسفانه در اجرای نمای فعلی ساختمان فرمانداری، هیچ گونه نماد ملی و یا اسلامی استفاده نشده و این امر خود مایه تاسف بسیار است.

امام خامنه ای (مد ظله العالی) در خطبه های نماز جمعه مورخ ۷۹/۹/۲۵ فرمودند:

«مسؤول و صاحب یک منصب در نظام اسلامی و نظام حق، نباید طوری زندگی کند که باب اعیان و اشراف و متمکّنان و برخورداران جامعه، یا مسؤولان کشورهای غیر اسلامی است. این فرهنگ غلطی است که هرکس در مسؤولیتهای دولتی به مقام و مسؤولیتی رسید، باید فلان طور خانه، یا فلان طور وسیله رفت و آمد، یا فلان طور امکانات زندگی داشته باشد؛ نه، دستور امیرالمؤمنین این نیست…

… امیرالمومنین در همین زمان می فرماید که نباید زندگی شما ، زندگی برخوردارانه باشد ، این مربوط به مسئولان و صاحب مناصب در نظام اسلامی است. باید خودشان را با مردم ضعیف بسنجند ، نه با برخورداران جامعه.»

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3040

سوالی که پیش می آید آن است که برای مردم شهرستان ، بلاتکلیفی و سوء تدبیر در خصوص پروژه ی مترو ورامین، بلاتکلیفی پروژه امام رضا (ع) ، عدم استقرار شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، حل معضل بیکاری که رئیس دولت دو سال است در خصوص آن حرف می زند و… مهمتر است یا صرف هزینه هنگفت برای ساختمان فرمانداری؟ آن هم در حالی که پروژه احداث ساختمان سالن جلسات فرمانداری در در ورودی شهر ، میدان ولی عصر (عج) قرار دارد و بیش از یک سال است که بدون اعتبار بلا تکلیف مانده و می شد این هزینه ها در آنجا هزینه شود…

مسئولین خود را با ضعفا بسنجید و با عزمی راسخ در مدیریت جهادی اقدام به حل مشکلات مردم نمایید و سعی نمایید به همدلی و همزبانی با مردم نزدیک شوید…

۱۶ نظر

  1. وقتی برای ساختمان ریاست جمهوری ۷ میلیارد هزینه می کنند دیگه چندصد میلیون برای فرمانداری ورامین که چیزی نیست داداش. جالبه که اونوقت از خزانه خالی هم صحبت میکنن خب خزانه رو خودتون دارید خالی می کنید دیگه. خلاصه خواستم بگم روحانی مچکریم

  2. فرمانداری ویژه ورامین باید ساختمان با کلاس تر از این داشته باشد. شهرستان های در ردیف ورامین بهتر از اینها هزینه میکنند.اگر این ساختمان ها نباشد که ورامین بایک دهات چه فرقی دارد .

  3. خدا رو شکر که در دو دولت قبلی از این مسائل وجود نداشته و از نظر بی انضباطی و فساد اقتصادی چیزی به چشم نمی خورد.

  4. در جزیره کیش یک کشتی که یونانی است کلی در آمد و توریست جذب کرده است متاسفم در شهرستان ورامین اینهمه آثار تاریخی اما ……..

  5. چراحرف مفت به عنوان عنوان می نویسید.من مخالف اشرافی گری ام اما ظاهر ساختمان فرمانداری به این تغییر نیاز داشت.

  6. … تو سر مسئولین ورامین ….

  7. مشکلات ورامین که طلایی ترین افتخارش ۱۴۰۰ شهید سرافراز است؛ متاسفانه فراتر از این حرفهاست .
    که این تنها یک فقره آنست.
    وقتی مسئولان این شهرستان برای وظایف محول و عادی با بنر در سطح شهر تجلیل می شوند، برای فرهنگ عمومی شهرم که البته مدیرانش تابلوی تمام نمای آن هستند؛ افسوس میخورم.

  8. با این هزینه ها در این شرایط داغون ویرانی و رکود بجا مانده از دولت عدالت محور! قبلی مخالفم.جاش بود وقت دیگری به این تزئینات میپرداختند.

  9. سلام واقعا الان میفهمم دلیل پیشرفت نکردن ورامین چیه؟چرا با این قدمت از همه عقب تره! دلیلش وجود افرادی مثل شماهاست که نمیذارید و این حرفهای بی منطقتون،خوب باید خرج بشه بعد از چندسال، اون ساختمونا آبروی ورامینه.میفهمین؟؟

  10. سلام،واقعا الان دلیل عقب مونده بودن شهرمو میفهمم، دلیلش افراد زیادی مثله شماها هستن که نمیذارید با این همه قدمت این شهر یه تکونی بخوره، سرعت پیشرفت شهرهای دیگرو ببینید، اونوقت ورامینه ماهم هست. واقعا برای این جماعت متاسفم

  11. سلام.واقعا الان دلیل عقب مونده بودن شهرمو میفهمم، دلیلش حضور افرادی مثله شماست!، که نمیذارید این شهر تکونی بخوره، برای این جماعت متاسفم

  12. سلام آقای ناشناس
    دلیل عقب ماندن این شهر ساختمان فرمانداری نیست ، دلیل عقب ماندگی آن با ۷۰۰ هزار جمعیت نداشتن مترو است ، نداشتن یک بیمارستان پیشرفته هست و نداشتن خیلی چیزهای دیگر….
    میتونستند این هزینه بیهوده را خرج شهر و پروژهای نمیه کاره و مردم بکنند…
    زیرا ساختمان فرمانداری هرشکلی باشد دردی را از مردم این شهر دوا نخواهد کرد….. درضمن کمکی هم به استان شدن ورامین نخواهد کرد که خیلی ها به دنبال آن هستند…
    یاعلی

  13. عزیزانی که شعارهای دولت را مورد دستاویز قرار می دهند چرا ظاهرا در مورد شعارها وعملکرد دو دولت قبلی سخنی به میان نمی آورند و از اتفاقاتی که هر چند وقت یک بار نمونه هایی از انضباط های مالی آن از تلویزیون پخش می شود (هردم از این باغ بری می رسد)سخنی نمی گویید و ظاهرا سکوت می کنید
    بر فرض اینکه کار فرمانداری هم اشتباه بوده آیا اگر این کار را انجام نمی داد تمام یا بخشی از مشکلات ورامین حل می شد؟
    در پروژه مترو که نماینده مجلس و شهرداری و شورای شهر و مترویی که دولت قبل آن را عهده دار انجام پروژه کرده با هم اختلاف دارند و فرمانداری عملا هیچ کاره است.
    استان شدن ورامین فقط بر مشکلات آن می افزاید و هیچ دردی را دوا نمی کند.

  14. سلام واقعا الان میفهمم دلیل پیشرفت نکردن ورامین چیه؟چرا با این قدمت از همه عقب تره! دلیلش وجود افرادی مثل شماهاست که نمیذارید و این حرفهای بی منطقتون،خوب باید خرج بشه بعد از چندسال، اون ساختمونا آبروی ورامینه.میفهمین؟؟

  15. حالا من کار به خرجش ندارم. نمای قبلی این ساختمان خیلی زیبا تر بود. نیازی به این نمای بد قواره نبود. چه آجرکاری تمیزی و دقیقی داشت..

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.