خانه » اخبار و رویدادها » دولت به مصوبه خود در خصوص فرمانداری ویژه ورامین عمل کند

دولت به مصوبه خود در خصوص فرمانداری ویژه ورامین عمل کند

 

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، سید حسین نقوی حسینی در جمع خبرنگاران در پاسخ به‌دلیل عدم ابلاغ فرمانداری ویژه شهرستان ورامین گفت: فرمانداری ویژه شهرستان ورامین در هیئت دولت مصوب شده است و بنده در آخرین ملاقات خود حدود دو ماه پیش با معاون اول رئیس جمهور به‌طور مکتوب ابلاغ فرمانداری ویژه را درخواست کردم و ایشان هم برای رئیس دفتر دولت دستور دادند که اقدام فوری شود.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک تصریح کرد: حتی در همان ملاقات معاون اول رئیس جمهوری با رئیس دفتر دولت تماس گرفت و بر ابلاغ فرمانداری ویژه ورامین تاکید کرد، حتی گوشی تلفن را داد بنده خودم هم با ایشان صحبت کردم و وی هم قول ابلاغ داد اما هنوز اقدام عملی صورت نگرفته است.

نقوی حسینی با اشاره به بودجه سال ۹۲ شهرستان ورامین گفت: در پیش‌بینی بودجه سال ۹۲ درخواست کردم که بودجه فرمانداری ویژه ورامین دیده شود، البته پیش‌بینی فرمانداری‌های ویژه در هر استان به‌صورت استانی صورت می‌گیرد نه شهرستانی و بودجه فرمانداری ویژه شهرستان ورامین در بودجه سال ۹۲ پیش‌بینی و مصوب شد.

وی تاکید کرد: از دولت می‌خواهم هرچه سریع‌تر به مصوبه خود و دستور معاون اول رئیس جمهور عمل کند، بنده هم بعد از تعطیلات به‌طور جدی ابلاغ فرمانداری ویژه ورامین را پیگیری خواهم کرد.

این گزارش حاکی است، پیش از این سید حسین نقوی حسینی در گفت‌و‌گویی با خبرنگار فارس با عنوان «دستور ابلاغ فوری فرمانداری ویژه ورامین توسط معاون اول رئیس جمهور/ابلاغ فرمانداری ویژه ورامین تا پایان سال» از ابلاغ فرمانداری ویژه شهرستان ورامین تا پایان سال ۹۱ خبر داده بود.

وی استان شدن منطقه به محوریت شهرستان ورامین را یکی از مطالبات به حق مردم منطقه دانست و گفت: اگر بنا باشد از کسی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری حمایت کنم یکی از مطالبات اصلی‌ام حمایت از استان شدن ورامین و موضع وی در مورد استان ورامین است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک تصریح کرد: البته این بخشی از قضیه است، چرا که تشکیل استان مراحلی دشوارتر از تشکیل بخش و یا شهرستان دارد، استان شدن را باید دولت لایحه بدهد و مجلس تصویب کند، کف جمعیت هم یک میلیون نفر است که بحمدالله منطقه‌ای که ما برای تشکیل استان پیشنهاد داده‌ایم همه ظرفیت‌های جغرافیایی مانند وسعت و جمعیت را دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تصویب شهرستان تنها به تصمیم وزارت کشور و تصویب هیئت دولت بستگی ندارد، مجلس هم باید آن را تصویب کند.

وی سپس در واکنش به اظهارات اخیر علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران «تاسیس استانی به نام استان‌ «خرداد» در کنار استان تهران را غیرمنطقی دانسته بود»، عنوان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارتباطی با استان شدن ندارد، متعجبم که ایشان چرا در این مورد  مصاحبه کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: البته بنده هنوز مصاحبه ایشان را نخوانده‌ام و فقط در مورد آن شنیده‌ام.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.