خانه » اخبار و رویدادها » دولتخواه:اهم فعالیتهای دفتر امور بانوان وخانواده،تحقق سبک زندگی دینی در خانواده هاست

دولتخواه:اهم فعالیتهای دفتر امور بانوان وخانواده،تحقق سبک زندگی دینی در خانواده هاست

امروز به مناسبت گرامیداشت ایام سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به سراغ مسؤول دفتر امور بانوان و خانواده فرمانداری ورامین آمدیم تا با روند فعالیت های این دفتر به خصوص برنامه هایی که این دفتر برای گرامیداشت دهه فجر اجرا نموده است بیشتر آشنا شویم.

خانم دولتخواه شما چه مدت به عنوان مشاور فرماندار و مسؤول دفتر امور بانوان و خانواده در فرمانداری ورامین مشغول فعالیت هستید؟

بنده و همکاران من مدت دو سال است که در عرصه خدمت رسانی به خانواده های محترم شهرستان ورامین در حال انجام وظیفه هستم.

لطفا برای ما بفرمایید اهم فعالیت های این دفتر را بر چه محورهایی بنا گذاشته اید؟

محور اصلی فعالیت های دفتر امور بانوان و خانواده بر چندین موضوع اساسی و مرتبط با سبک زندگی دینی بنا گذاشته شده که می توان به برخی از مهم ترین آنان همچون تحکیم بنیان خانواده، توانمند سازی بانوان در زمینه های فرهنگی و عملی و همچنین فنون استقلال خانواده برای زنان بی سرپرست و یا بدسرپرست اشاره کرد. اما محور اصلی فعالیت ها تحقق سبک زندگی دینی در خانواده هاست.

که برای تحقق این اهداف سعی کرده ایم با برگزاری کلاس ها و دوره های تخصصی و استفاده از اساتید برتر و مربیان حوزه علمیه هر چه بهتر تکلیف خود را ادا نماییم.

آیا دفتر امور بانوان و خانواده برای جوانان نیز برنامه ای دارد؟

بله. برای این قشر از جامعه برنامه های متنوعی طراحی شده که به عنوان نمونه می توان به برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج اشاره کرد. و همچنین ارائه مشاوره های خانواده که برخی از مشاوره ها در همین دفتر و برخی دیگر در ادارات و بسیج های خواهران شهرستان برگزار می گردد.

تعداد اعضای فعال دفتر و مخاطبینی که با شما مستقیما در ارتباط اند چند نفر هستند؟

بطور کلی مخاطبین دفتر در طیف های مختلفی می باشند که شامل می شوند از جوانان ، مادران ، زنان بی سرپرست، جوانان جویای کار که سعی کرده ایم برای همه این عزیزان برنامه هایی تنظیم نماییم.

اما بطور ویژه بیشترین مخاطبین ما قشر مخلص و عزاداران حسینی هستند  که در دو ماه محرم و صفر در خدمت این عزیزان هستیم که تقریبا جمعیتی بالغ بر روزانه ۲۴۰۰ نفر می باشند.

لطفا کمی از برنامه هایی که در دهه فجر اجرا کرده اید توضیح دهید.

پیش از فرارسیدن ایام دهه فجر جلسات متعددی با رابطین دفتر امور بانوان و خانواده در ادارات شهرستان برگزار کردیم که ماحصل آن برنامه ای جامع شد که هر بخشی از آن بر عهده دستگاهی از ادارات شهرستان قرار گرفت. که اهم فعالیت ها در ۱۱ بخش تقسیم بندی شده است. از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی، همایش و جشن ها، تجلیل و تقدیر، نشست های گفتمانی، مصاحبه با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران، بازدید از ادارات نهادها و نمایشگاه ها، برگزاری مسابقات مختلف، برگزاری اردو، ارائه خدمات رفاهی به خانواده های بی بضاعت و برگزاری دوره های مشاوره و…

اهداف برگزاری برنامه های گرامیداشت دهه فجر چه بوده است و آیا برای برگزاری هر کدام ضرورت سنجی داشته اید؟

هدف اصلی از برگزاری فعالیت هایی که عرض شد انتقال هر چه بهتر پیام انقلاب اسلامی به مردم و به خصوص جوانان شهرستان بود که برای ضرورت سنجی هر برنامه اتاق فکری در ستادی که برای این برنامه ها ترتیب داده شده بود تشکیل شد. که اعضای این ستاد را نمایندگان ادارات و نهادهای شهرستان تشکیل داده بودند.

به عنوان آخرین سؤال لطفا بفرمایید اولویت های اصلی دفتر امور بانوان و خانواده بر چه فعالیت هایی بنا گذاشته شده است؟

غالبا اصلی ترین فعالیت های ما بر شناسایی چالش های خانواده و ارائه راهکار های مقابله با آنان و همچنین زمینه سازی برای توانمند سازی زنان جهت ایفای نقش مؤثر در خانواده و همچنین ایفای نقش بهتر در جامعه و نیز مدیریت اقتصادی در خانواده بنا گذاشته شده است که در نهایت امیدواریم فعالیت های این دفتر به بخشی از مطالبات ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در حوزه سبک زندگی دینی، جامه عمل بپوشاند.

منبع : پرتال اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان ورامین

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.