خانه » اخبار و رویدادها » علیا:انقلاب ما در پرتو نور ولایت فقیه از مشکلات عبور می‌کند

علیا:انقلاب ما در پرتو نور ولایت فقیه از مشکلات عبور می‌کند

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به نقش ولایت فقیه در جامعه گفت: انقلاب ما در پرتو نور ولایت فقیه از مشکلات عبور می‌کند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر با حضور محسن منصوری فرماندار شهرستان ورامین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی رئیس ستاد دهه فجر شهرستان‌های استان تهران و جمعی از مسئولان شهرستان ورامین و مردم منطقه عمروآباد در مسجد امام‌رضا (ع) عمروآباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا ساورعلیا در این مراسم طی سخنانی ضمن بررسی تحرکات اعتراض‌آمیز ۲۰۰ سال گذشته کشور بر ضد حکومت‌های قاجار و پهلوی گفت: تحریم تنباکو توسط آیت‌الله میرزای شیرازی، قیام جنگل توسط میرزا کوچک‌ خان، نهضت مشروطه و جریان ملی شدن صنعت نفت عمده‌ترین تحرکات آزادی‌خواهانه علیه رژیم‌های زمان خود بودند.

کارشناس مسائل مذهبی با تشریح نهضت امام‌خمینی (ره) اظهار داشت: امام راحل از سال ۴۲ در حوزه علمیه قم نهضت را آغاز کردند و مردم را به خودفروخته‌گی شاه و دیکته کردن سیاست‌های کشور توسط آمریکایی‌ها آگاه کردند و اعلام خطر کردند، حکومت امام (ره) را دستگیر و تبعید کرد اما مردم از حرکت بازننشستند و قیام ۱۵ خرداد که مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا نقشی اساسی در آن داشتند، شکل گرفت.

وی ادامه داد: آن‌قدر امام (ره) و مردم ایستادگی کردند تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید اما پس از پیروزی انقلاب نیز سختی‌ها تمام نشد و باز هم عناصر روشنفکر و دین گریز سعی کردند انقلاب را منحرف کنند ولی مردم و امام (ره) در مقابل همه آن‌ها ایستادند و جمهوری اسلامی به تصویب رسید، احزاب چپ و لیبرال بسیار سعی کردند نظام مبتنی بر ولایت فقیه مصوب نشود اما نتوانستند.

ساورعلیا نقش روحانیت را در دفاع از دین و انقلاب انکار ناپذیر دانست و گفت: روحانیت در تمام عرصه‌های نظام حضور فعال داشتند، در جنگ تحمیلی هم شهدای بسیاری تقدیم انقلاب کردند.

 امام جماعت مسجد علی ابن موسی‌الرضا (ع) پیشوا با اشاره به دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی اظهار داشت: در همین فتنه اخیر شخصیت‌هایی به نظام خیانت کردند که آبروی خود را از نظام دارند، اما مقام معظم رهبری به خوبی اوضاع را مدیریت کردند و از فتنه عبور کردیم.

کارشناس مسائل مذهبی در پایان، مشکلات موجود در کشور را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این مشکلات هم حل خواهد شد، انقلاب ما در پرتو نور ولایت فقیه از مشکلات عبور می‌کند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.