خانه » اخبار و رویدادها » این‌گونه تصور نشود که در صورت عدم توافق دنیا به آخر خواهد رسید/ قسمت اعظم مشکلات به‌دلیل بی‌برنامگی‌ها و بی‌مدیریتی‌ها است/ کسانی که آب خوردن را به تحریم گره می‌زنند سخنان امام (ره) را گوش کنند/ انتقاد از ذوق زدگی هاشمی و اظهارات فرهنگی دولتی

این‌گونه تصور نشود که در صورت عدم توافق دنیا به آخر خواهد رسید/ قسمت اعظم مشکلات به‌دلیل بی‌برنامگی‌ها و بی‌مدیریتی‌ها است/ کسانی که آب خوردن را به تحریم گره می‌زنند سخنان امام (ره) را گوش کنند/ انتقاد از ذوق زدگی هاشمی و اظهارات فرهنگی دولتی

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ورامین اظهار داشت: روزه برای تقوا است، جمعه آخر ماه مبارک رمضان است، جمعه آینده شاید عید فطر باشد و بنابراین امروز شما مومنان مراسم عظیم روز قدس برگزار کردید، این سفره مهمانی در حال جمع شدن است.

مناقب حضرت علی (ع)

وی در ادامه با اشاره به به برکات روزه‌داری گفت: روزه برای تذهیب نفس و ساختن اخلاق اسلامی و انسانی است، امیدواریم از این ایام بهره لازم را ببریم.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به ایام شهادت حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) به تشریح مناقب حضرت پرداخت و افزود: عبدالله بن عمر سه امتیاز بزرگ برای حضرت علی (ع) برشمرد که نخستین آن‌ها دامادی پیامبر (ص) و ازدواج با حضرت فاطمه (س) بود، دومین امتیاز افتخار پرچمداری خیبر بود، این پرچمداری کار بزرگی بود.

وی عنوان کرد: برای بار اول ابوبکر را فرستاد رفت و شکست خورده بازگشت، برای بار دوم عمر را فرستاد رفت و شکست خورده بازگشت و در نهایت پیامبر (ص) فرمودند فردا من پرچم را به دست کسی می‌دهم که، خدا و رسول خدا او را دوست دارند و او نیز خدا و رسول را دوست دارد و از روی محبت عبادت می‌کند، کسی که هجوم می‌آورد و اهل فرار و وحشت از جنگ و مرگ نیست.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) فرمودند «لا أبالی ادخلت الی الموت او خرج الموت الیّ»؛ برای من یکسان است چه من به سراغ مرگ بروم و یا مرگ به سراغ من بیاید، آن حضرت در هیچ صحنه‌ای فرار نکرد، زره حضرت، پشت نداشت. بنابراین رسول خدا (ص) درباره حضرت فرمودند: «کرّار غیر فرار لایرجع حتی فتح الله علی یدیه» او بدون پیروزی و فتح قلعه خیبر برنمی‌گردد،بله حضرت امیر(ع) رفت و خیبر را فتح کرد.

امام جمعه موقت ورامین گفت: افتخار سوم افتخار عمل به آیه نجوا است، ثروتمندان نزد پیامبر اکرم(ص) می‌آمدند و زیاد با او در گوشی سخن می‌گفتند و در مجلس‌ها بر فقیران غالب می‌شدند به گونه‌ای که پیامبر(ص) نشستن‌های طولانی و نجواهای آنان را خوش نداشت، آنگاه آیه نازل شد.

حجت الاسلام محمودی گفت:«یا ایها الذین آمنوا اذا ناجیتم الرسول فقدموا بین یدی نجویکم صدقه، ذلک خیر لکم و اطهر، فان لم‌تجدوا فان الله غفور رحیم؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید هرگاه [تصمیم] به گفت‌وگوی محرمانه با پیامبر دارید پیش از گفت‌وگوی محرمانه خود صدقه‌ای تقدیم بدارید، این [کار] برای شما بهتر و پاکیزه‌تر است، و اگر چیزی نیافتید بدانید که خداوند آمرزنده و مهربان است.

مساله شرعی/معالجه توسط پزشک غیر هم‌جنس

امام جمعه موقت ورامین در خطبه دوم نیز پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با بیان یک مساله شرعی گفت: گاهی سئوال می‌کنند رفتن یک خانم نزد پزشک مرد یا رفتن یک مرد نزد پزشک زن چیست، فقها می‌فرمایند که اگر کار پزشکی مستلزم نظر و لمس باشد تا زمانی که پزشک هم‌جنس وجود دارد مراجعه به غیر هم‌جنس جایز نیست مگر این که یا هم‌جنس در دسترس نیست یا غیر هم‌جنس حاذق‌تر و از نظر طبابت با تجربه‌تر است با حفظ ضوابط ایراد ندارد.

لزومی ندارد هر هیئتی شب قدر برنامه برگزار کند

وی با تشکر از حضور پرشور جوانان در مراسم شب‌های قدر تصریح کرد: جوانان عزیز انس با مسجد را از دست ندهید، با مسجد و قرآن همواره مانوس باشید، فرهنگ قران را ترویج دهید، نکته دوم آن که محور برنامه‌های شب‌های قدر مساجد است، نگذاریم مساجد کم‌رنگ شود.

این مسئول افزود: لزومی ندارد هر هیئتی شب قدر برنامه برگزار کند، اگر در محلی مسجد نیست ایرادی ندارد در غیر این صورت فقط در مساجد حضور پیدا کنید، مساجد سنگر هستند.

 تشکر از برگزاری باشکوه مراسم تشییع شهدا

وی با اشاره به تشییع پیکر شهدای غواص در منطقه اضافه کرد: از همه دست اندرکاران برای مراسم شهدا تشکر می‌کنم

حجت‌الاسلام محودی با اشاره به ۲۱ تیر روز عفاف و حجاب افزود: زن کالا و وسیله شهوت‌رانی نیست، زن انسان است و کرامت دارد، اسلام به‌وسیله حجاب کرامت زن را به ارمغان آورد،حجاب  طراوت و شادابی زن را حفظ می‌کند.

وی عنوان کرد: حجاب مانند غنچه زن را حفظ می‌کند، غنچه که بشکفد به‌زودی چیده و پژمرده می‌شود، زن‌ها قدر خود را بدانند، اولاً زنان با چنگ و دندان از حجاب و عفاف خود پاسداری کنند و به افراد ناآگاه تذکر دهند و ثانیاً دولت و مسئولان به وظیفه خود عمل کنند.

خطیب جمعه ورامین افزود: وظیفه برخورد با بدحجابی تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست البته نیروی انتظامی باید به وظیفه خود عمل کند و برخی اظهار نظرها راجع به عملکرد نیروی انتظامی را صحیح نمی‌دانیم، دولت هم باید به وظیفه خود عمل کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران گفت: شهدای غواص آمدند که ما را از خواب بیدار کنند، باید یک عزم عمومی با حضور بسیج در میدان و عمل به وظایف قانونی صورت گیرد، مردم ایران از مسئولان کشور می‌خواهند که قانون عفاف و حجاب را اجرا کنند.

امروز آمریکایی‌ها مشکل کدام کشور را حل کرده‌اند؟/ملت ایران بارها اعلام کرده در هر توافقی باید خط قرمزهای رهبری رعایت شود

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: ملت ایران بارها اعلام کرده در هر توافقی باید خط قرمزهای رهبری رعایت شود، به تیم مذاکره کننده پیام می‌دهیم ایستادگی کنید ملت ایران هرگز اسیر زیاده خواهی‌های استکبار جهانی نخواهد شد.

حجت‌الاسلام محمودی تاکید کرد: برخی چنین وانمود می‌کنند که اگر توافق شود همه مشکلات کشور حل می‌شود اما باید بدانید قسمت اعظم مشکلات به‌دلیل بی‌برنامگی‌ها و بی‌مدیریتی‌ها است، امروز آمریکایی‌ها مشکل کدام کشور را حل کرده‌اند؟

وی ادامه داد: این‌گونه تصور نشود که در صورت عدم توافق دنیا به آخر خواهد رسید، خیر، گویا برخی رجال سیاسی ذوق‌زده شده و باز شدن سفارت آمریکا در ایران را ناممکن نمی‌دانند، بله اگر آمریکا دست از ظلم خود بردارد و حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسد مشکلی نیست اما آیا آمریکا این‌گونه است؟

تقابل انقلاب اسلامی با استکبار جهانی ادامه خواهد یافت/کسانی که آب خوردن را به تحریم گره می‌زنند سخنان امام (ره) را گوش کنند

این مسئول گفت: بر فرض که توافقی صورت گیرد تقابل انقلاب اسلامی با استکبار جهانی ادامه خواهد یافت،جای تاسف است برخی مبانی فکری امام را از یاد برده‌اند، در حالی‌که امام فرمودند که ما اگر چنانچه قدرت داشته باشیم تمام مستکبران را از بین خواهیم برد.» ،«آن‌هایی که خواب آمریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند.» این جمله را آن‌هایی که می‌گویند اگر تحریم‌ها باشد در آب خوردن هم مشکل داریم گوش کنند امام فرمودند که «مملکت اسلامی عار است که دستش را دراز کند طرف آمریکا.»

امام جمعه موقت ورامین گفت: ۶۷ سال است که فلسطین در آتش و خون غوطه‌ور است، آن‌ها را می‌کشند، تحقیر می‌کنند آن وقت آمریکا تمام توان سیاسی و اقتصادی خود را برای حمایت از رژیم صهیونیستی به کار گرفته است، این گروه‌های تکفیری را به جان مردم انداخته‌اند و وحشی‌گری را تبلیغ می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمودی در پایان تصریح کرد: توافق بشود یا نشود آمریکا تا زمانی که پرچم‌دار استکبار جهانی است فریاد «مرگ بر آمریکا» ملت ایران هرگز فراموش نخواهد شد،چه رمضانی بود در یمن، رژیم کثیف آل‌سعود کسی نیست که بخواهد چنین جنایاتی را انجام دهد،این کاخ‌نشینان بزدل با حمایت آمریکا چنین جنایاتی را مرتکب شده‌اند.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.