خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه موقت ورامین: از دولت انتظار داریم که با دست پر به این منطقه بیاید

امام جمعه موقت ورامین: از دولت انتظار داریم که با دست پر به این منطقه بیاید

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه ورامین با انتقاد از رواج موسیقی لهوی در مراسم عروسی اظهار داشت: موسیقی مطرب و لهوی به بهانه مجلس عروسی حرام است.

وی گفت: مجلس و شب عروسی از نگاه دین مبین اسلام، شب عبادت محسوب می‌شود و نباید آن را تبدیل به مجلس گناه کرد، به همین خاطر باید در این مجالس از مدح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام که مایه برکت است، استفاده شود.

گلایه‌ از وضعیت فرهنگی برخی پارک‌ها

امام جمعه موقت ورامین بیان داشت: متأسفانه در برخی پارک‌ها موسیقی مبتذل پخش می‌شود اما مردم در این اماکن آرامش و آسایش می‌خواهند به همین خاطر پخش ساز و آواز از بلندگوی پارک‌ها هیچ توجیهی ندارد و باید مسئولان و متولیان امر بر این موضوع نظارت جدی کنند.

وی یادآور شد: ما از وضعیت برخی پارک‌ها مانند پخش آهنگ‌های زننده، قلیان‌کشی و برخی رفتارهای نامناسب شکایت‌های متعددی داریم و امیدوار هستیم که مسئولان برای ایجاد محیطی سالم‌تر تلاش کنند.

نقش شهید حکیم در انقلاب عراق فراموش نشدنی است

حجت‌الاسلام محمودی در ادامه با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید محراب آیت‌الله محمدباقر حکیم و ارتحال مرجع عالیقدر آیت‌الله مرعشی‌نجفی گفت: مجاهدت‌های شهید حکیم در انقلاب عراق و مبارزه با رژیم بعثی فراموش نشدنی است.

وی متذکر شد: تربیت نیروهای کارآمد سپاه بدر که امروز نقش تعیین کننده‌ای در عراق دارند از برکات وجودی این عالم دور اندیش بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران یادآور شد: مقامات علمی، عرفانی و عملی مرجع عالیقدر آیت‌الله‌العظمی مرعشی‌نجفی و ارتباط خاصشان با اهل بیت نیز زبان‌زد است.

نباید اجازه داد نفوذی‌های استکبار در مدیریت کشور وارد شوند

خطیب نماز جمعه ورامین در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت رئیس جمهور و نخست‌وزیر مکتبی و انقلابی ایران در هشتم شهریور ماه اشاره کرد و بیان داشت: شهیدان رجایی و باهنر در دوران کوتاه مدیریتی خود خاطره خوشی را در ذهن ملت ایران برجای گذاشتند.

وی عنوان کرد: مردمی بودن، با مردم و در میان مردم بودن، پیروی کردن از خط امام (ره)، روحیه استکبارستیزی و مقابله با دشمن از ویژگی‌های برجسته شهیدان رجایی و باهنر بود.

وی با تبریک هفته دولت به تمامی دولتمردان و مسئولان نظام اسلامی گفت: همواره استکبار برای ضربه زدن به نظام اسلامی از نفوذ خود در ارکان نظام استفاده می‌کند که نمونه آن را در دوران ریاست جمهوری بنی صدر و برخی وزیران دولت‌های پس از آن مشاهده کردیم.

امام جمعه موقت ورامین افزود: نباید اجازه داد نفوذی‌های استکبار در مدیریت‌های کشور وارد شوند به همین خاطر رسالت شورای نگهبان در انتخابات بسیار سنگین و خطیر است.

باید جایگاه‌های قانونی در کشور پاس داشته شود

وی با انتقاد شدید از برخی هجمه‌ها به شورای نگهبان گفت: باید به آقایانی که در صدد تضعیف شورای نگهبان هستند، هشدار داد که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است و باید شورای نگهبان نیز بدون توجه به این مسائل در کار خود استوار بوده و با دقت و قاطعیت به وظیفه خود عمل کند.

خطیب نماز جمعه ورامین یادآور شد: از همه مسئولان انتظار می‌رود که جایگاه‌های قانونی را پاس داشته و از مواضع نامناسب و افراطی خودداری کنند.

فرمانداری ویژه ورامین ابلاغ رسمی شود

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محرومیت‌های موجود در منطقه ورامین افزود: امروز باید ساختار اداری منطقه تقویت شود چرا که متأسفانه شهرستان‌های استان تهران در سایه پایتخت مورد توجه جدی قرار ندارند.

وی با انتقاد از عدم ابلاغ فرمانداری ویژه ورامین با وجود داشتن مصوبه دولت اظهار داشت: باید این سوال را پرسید که چرا فرمانداری ویژه ورامین ابلاغ نمی شود و چرا استدلال‌های منطقی پیرامون ارتقای ساختار اجرایی جنوب‌شرق استان تهران مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

دولت با دست پر به جنوب‌شرق استان تهران سفر کند

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به سفر رئیس جمهور به این منطقه در آینده نزدیک بیان داشت: در آستانه سفر رئیس جمهور به جنوب‌شرق استان تهران از دولت انتظار داریم که با دست پر به این منطقه بیاید.

محمودی متذکر شد: تشکیل استان خرداد در جنوب‌شرق استان تهران باید مورد مطالعه قرار گیرد و به موضوع بیکاری و خسارت‌های اقتصادی  وارد شده به این منطقه توجه شود.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.