خانه » اخبار و رویدادها » دو نمایش خیابانی از ورامین در جشنواره بین المللی تئاتر فجر

دو نمایش خیابانی از ورامین در جشنواره بین المللی تئاتر فجر

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین از راهیابی دو نمایش خیابانی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر امسال خبر داد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، جعفر کاظمی عصر دوشنبه در یک نشست خبری گفت: نمایش “کسی فشنگ ها را نمی شمارد” با مضمونی ضد آمریکایی به کارگردانی امیرحسین شفیعی از هشتم تا ۱۱ بهمن ماه جاری در تالار وحدت اجرا خواهد شد.

وی افزود: نمایش “مدار ۹۲” نیز با موضوع پیامبر اعظم(ص) به کارگردانی روح الله سنایی، دیگر نمایش خیابانی راه یافته به جشنواره تئاتر فجر است که از دوم تا چهارم بهمن ماه در محوطه تئاتر شهر اجرا خواهد شد.

کاظمی بیان داشت: شهرستان ورامین تنها شهرستانی است که در کشور توانسته با دو اثر در جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور یابد و دیگر وقت آن است که با صدای بلند بگوییم ورامین، مولد افتخارات فرهنگی و هنری استان تهران است.

بازبینی هشت نمایش در دهمین “همایش نمایش” شهرستان ورامین

همچنین دبیر دهمین “همایش نمایش” شهرستان ورامین نیز در این نشست خبری گفت: هشت نمایش در بخش هنرجویی دهمین همایش نمایش شهرستان ورامین مورد بازبینی قرار گرفت.

امیر حسین شفیعی افزود: هشت نمایش از ۱۳ نمایش بخش هنرجویی همایش نمایش آماده بازبینی بود که از بین آنها دو نمایش به مرحله بعد راه یافت.

وی تصریح کرد: چهار اثر مشروط و دو اثر دیگر نیز نتوانستند نظر هیئت بازبینی را جلب کنند که چهار اثر مشروط با نظر هیئت بازبینی اجازه تمرین مجدد یافتند تا در مرحله بعدی مورد بررسی قرار بگیرند.

شفیعی اضافه کرد: پس از هر بازبینی، هیئت بازبین مرحله اول که متشکل از سید محمد میرحیدری کارشناس ارشد کارگردانی تئاتر، عزت الله قمی کارشناس کارگردانی تئاتر و لیلا جنیدی کارشناس بازیگری تئاتر هستند، با مسئولیت محسن زارع در خصوص نقاط ضعف و قوت آثار با اعضای گروههای هنرجویی به بحث و گفتگو پرداختند.

گفتنی است، قرار است آثار پذیرفته شده در بخش هنرجویی، آثار خود را در روزهای همایش اجرا کنند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.