خانه » اخبار و رویدادها » حجت‌الاسلام قدیریان: آپارتمان‌های ۱۰۰ متری ‌رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌گیر‌د

حجت‌الاسلام قدیریان: آپارتمان‌های ۱۰۰ متری ‌رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌گیر‌د

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ورامین گفت: طی یکی از موقوفات شاخص کشور آپارتمان‌های ۱۰۰ متری دو سال به طور رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌گیرند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی قدیریان همزمان با آغاز هفته وقف اظهار داشت: طی یک موقوفه شاخص کشوری که در ورامین به ثبت رسیده است آپارتمان‌هایی به مساحت ۱۰۰ مترمربع احداث کرده و آنها را به‌طور رایگان و به مدت دو سال در اختیار زوج‌های جوان قرار دهد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ورامین گفت: هم اکنون بیش از ۱۰۰ موقوفه متصرفی، ۳۰۰ موقوفه انتفاعی و بیش از ۶۰ موقوفه غیر متصرفی در شهرستان‌های ورامین و پیشوا به ثبت رسیده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون، خیرین نیک‌اندیش ۱۶ موقوفه در راه امور خیر وقف کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۶۰ درصدی برخوردار بوده است.

حجت‌الاسلام قدیریان تعداد موقوفه‌های سال گذشته ورامین را ۱۰ مورد اعلام کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ورامین افزود: یکی از مهمترین و بزرگترین موقوفات کشور در سالجاری درشهرستان ورامین به ثبت رسید که طی آن بیش از ۴ هزار و ۳۴۳ متر مربع زمین وقف امور خیریه شده است.

وی گفت: واقف این زمین که تأکید نموده نامی از وی برده نشود، قصد دارد با هزینه ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال، این زمین را به مسجد و حسینیه و اماکن عام المنفعه تبدیل کند.

حجت‌الاسلام قدیریان بیان داشت: همچنین این خیر نیک‌ اندیش قصد دارد تا در این زمین منازلی به مساحت ۱۰۰ مترمربع احداث کرده و آنها را به طور رایگان و به مدت دو سال در اختیار زوج‌های جوان قرار دهد.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۵۳ بقعه متبرک امامزادگان در شهرستان ورامین وجود دارد که هر کدام از این بقاع از ارزش معنوی و تاریخی مهمی در منطقه و کشور برخوردار است و رسیدگی به امور این بقاع نیز از وظایف اداره اوقاف و امور خیریه می‌باشد.

حجت‌الاسلام قدیریان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ورامین توانسته با همکاری خیرین نیک اندیش نسبت به محوطه سازی امامزاده ابراهیم قرچک، تکمیل سردرب ورودی و هم سطح سازی آستان مقدس بی‌بی زیبده (س)، محوطه سازی امامزاده عبدالله (ع) داودآباد، اجرای سقف شبستان امامزاده طاهر و مطهر علیهم‌السلام و تکمیل رواق امامزاده حسین رضا (ع) اقدام کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ورامین همچنین از ساخت ضریح مطلا آستان مقدس امامزاده سید حسین (ع)، ساخت ضریح مطلا آستان امامزاده شاه حسین (ع)، تعمیر و بهسازی آینه کاری حرم مطهر امامزاده علی (ع)، اجرای سقف شبستان امامزاده محروم و مظلوم (ع) آبباریک، تعمیر و مرمت حرم امامزاده ابراهیم (ع) و دو بی‌بی قلعه خواجه و محوطه سازی امامزاده عبدالله (ع) ورامین طی سال جاری توسط این اداره خبر داد.

وی افزود: علاوه بر فعالیت‌های عمرانی، اداره اوقاف و امور خیریه ورامین در زمینه‌های فرهنگی نیز پیشگام بوده و با برگزاری جشن‌های و اعیاد مذهبی، اجرای برنامه‌های بصیرت عاشورایی‌، همایش بزرگداشت امامزادگان شهرستان‌، برگزاری مراسم مربوط به سوگواری شهادت ائمه اطهار علیهم‌السلام و برگزاری سوگواری یاس نبی سعی در ارتقاء سطح فرهنگ دینی مردم داشته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ورامین در پایان تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز ماندگار کردن اموال، وقف در راه خداست و انسان‌ها به وسطه وقف می‌توانند پس از مرگ ارتباط خود را با دنیای فانی حفظ کرده و از اجر و ثواب آنچه برجای گذاشته بهره‌مند شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.