خانه » اخبار و رویدادها » ۴۵ امامزاده در منطقه ورامین مدفون است

۴۵ امامزاده در منطقه ورامین مدفون است

حجت الاسلام سید محمد سیدی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ورامین که به عنوان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه این شهرستان سخن می گفت، با گرامیداشت آغاز هفته وقف اظهار داشت: از ۲۷ صفر تا چهارم ربیع الاول به عنوان هفته وقف نامگذاری شده است.

وی افزود: هفته وقف بهترین فرصت برای گسترش فرهنگ وقف و تشریح فعالیت های صورت گرفته در این حوزه و ترغیب مردم برای حضور موثر در این عمل خداپسندانه است.

سیدی با اشاره به این نکته که ائمه اطهار، پیشگام در حوزه وقف بودند، ادامه داد: امروز موقوفات امیر مومنان در مدینه، همچنان منشأ خیر و برکت برای  مردم است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ورامین با اشاره به جنبه های فردی و اجتماعی وقف اضافه کرد: وقف آثار مثبتی در اقتصاد جامعه اسلامی دارد و علاوه بر آن، وقف کننده تا زمانی که موقوفه آن برقرار است، از برکات و خیرات آن بهره مند می شود.

وی عنوان کرد: برخی موقوفات با گذشت بیش از ۲۰۰ سال، همچنان برای وقف کننده آن، منشأ برکت و خیر است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ورامین عنوان کرد: ۴۵ امامزاده واجب التعظیم در حوزه فعالیت ما وجود دارد که در این راستا، برای برگزاری برنامه های فرهنگی، مذهبی و مناسبتی در این آستان های مقدس اقداماتی انجام شده است.

وی فعالیت های عمرانی در امامزادگان را یکی دیگر از حوزه های فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه دانست و گفت: در ۹ ماهه اول سال جاری، بیش از یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان برای عمران و آبادانی امامزادگان هزینه شده است.

وی افزود: در مراسم های فرهنگی و برنامه های ولادت ها و شهادت های ائمه معصومین در آستان مقدس امامزادگان، بالغ بر ۷۲۰ میلیون تومان در ۹ ماه اخیر هزینه  شده و ۳۶۷ میلیون تومان نیز هزینه های مدیریتی امام زادگان مانند هزینه خادم، هزینه نظافتی و … است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.