خانه » اخبار و رویدادها » حجت الاسلام محمودی: ائمه جماعات محورهای حلقه های صالحین هستند

حجت الاسلام محمودی: ائمه جماعات محورهای حلقه های صالحین هستند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران و امام جمعه موقت ورامین در همایش بزرگ مبلغین بصیرت عاشورایی تأکید کرد: ائمه جماعات محورهای حلقه های صالحین هستند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، همایش بزرگ مبلغان “بصیرت عاشورایی” جنوب استان تهران در آستانه اربعین حسینی و هفته وقف با حضور بیش از ۱۶۰ روحانی و مبلغ استان تهران، عصر سه شنبه با حضور حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه قرچک، ائمه جماعات شهرستانهای ورامین، پیشوا، قرچک، جواد آباد و خیرآباد در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ورامین برگزار شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ورامین در ابتدای این همایش یک روزه گفت: همایش بزرگ مبلغان “بصیرت عاشورایی” جنوب استان تهران با هدف ترویج و نشر معارف حسینی و آشنایی روحانیون با عملکرد سازمان اوقاف و همچنین ترویج فرهنگ وقف با شعار”همه واقف باشیم” است.

حجت الاسلام غلامعلی قدیریان سپس گزارشی از عملکرد دوساله اداره بیان کرد و سپس سخنرانان این همایش، به ارائه روشهای تبلیغی پرداختند.

دنیای غرب از ابتدا با اسلام ناب محمدی(ص) و مذهب تشیع دشمنی داشته است

حجت‌ الاسلام محمد خانجانی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ادامه این همایش، با بیان ریشه های عناد غرب با اسلام ناب محمدی(ص) اظهار داشت: دنیای غرب از ابتدا با اسلام ناب محمدی(ص) و مذهب تشیع دشمنی داشته است.

وی افزود: در زمان یزید اروپائیان به وی پول می دادند تا کلیسا در شام راه اندازی کند، نوک پیکان تبلیغات مسیحیت نیز ائمه اطهار علیهم السلام قرار داشتند.

حجت‌ الاسلام خانجانی تصریح کرد: امروز نیز همین طور است، بودجه فراوانی خرج می کنند تا از طریق ماهواره ها و اینترنت، تبلیغات ضد اسلامی و ضد شیعی صورت دهند.

وی ادامه داد: ماهواره ها در واقع، آخرین دستاوردهای رسانه ای غرب برای تحقق اهدافی است که از سال ها پیش و با اتخاذ سیاست های امریکا برای رویارویی با انقلاب اسلامی، تحت عنوان”تهاجم فرهنگی” تدارک شده بود.

ماهواره از مسیری کم هزینه محتوای انقلاب را دستخوش چالش های تدریجی می کند

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه افزود: در واقع این ابزار، به غرب این امکان را می دهد تا اینک از مسیری سرراست و کم هزینه و با هدف قرار دادن باورهای دینی و مبانی اخلاقی، محتوای این انقلاب را دستخوش چالش های تدریجی و القای فرهنگ انفعال و بی تفاوتی قرار دهد.

وی در تشریح مضرات ماهواره بیان داشت: رواج بی بندو باری در خانواده ها، مدگرایی و اعتقاد پیدا کردن به خرافه پرستی، رسومات و رفتارهای غیر اصولی و مشکل ساز، بروز مشکلات شخصیتی در مورد دختران جوانی که بدون کنترل پدر و مادر از ماهواره و اینترنت استفاده می کنند و از بین بردن حریم های بین افراد خانواده در نسل جوانی که از اینترنت و ماهواره استفاده می کنند، از مضرات مهم استفاده از ماهواره در خانواده هاست.

دشمنان اعتراف می کنند که تمام تبلیغات آنها در محرم و صفر خنثی می شوند

در ادامه این همایش، امام جمعه موقت ورامین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران طی سخنانی، مبلغان را به استفاده از فرصت اربعین فراخواند و گفت: دشمنان اعتراف می کنند که تمام تبلیغات آنها علیه دین اسلام و مذهب تشیع در محرم و صفر خنثی می شوند.

حجت الاسلام سید محسن محمودی ادامه داد: دشمنان در طول سال تلاش می کنند، تبلیغات می کنند تا اعتقادات مردم را کاهش دهند اما زمانی که تاسوعا و عاشورا، اربعین و روزهای عزاداری سید و سالار شهیدان(ع) می شود، تبلیغات دشمنان خنثی می شود.

وی با بیان دو نکته خطاب به ائمه جماعات تصریح کرد: نکته اول پخش اذان در هر سه وعده نماز به خصوص نماز صبح است؛ به هر حال اذان شعار و تبلیغ دین است، نماد اسلام است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران دومین نکته را که باید مورد توجه قرار گیرد حضور مبلغان در مراسم و مناسبت های انقلابی و ملی دانست و افزود: در راهپیمایی ها و مراسم مذهبی، نمازهای جمعه و … شرکت کنید، روحانی باید در این مراسم ها پیشگام باشد و نقش امامت خود را ادا نماید.

دشمن شبانه روز علیه دین، خدا کار می کند

وی اوج هجمه های دشمنان را مورد اشاره قرار داد و افزود: در مراسم ها و مساجد، در منبرها تبلیغ کنید، از مضرات ماهواره ها بگویید، در بسیاری از مجتمع ها بر اساس تبلیغاتی که صورت گرفته خود ساکنان داوطلبانه آمده اند و دیش های ماهواره را تحویل داده اند اما متأسفانه در برخی روستاهای همین شهر مذهبی و شهر ۱۵ خرداد ورامین مشاهده می شود که ماهواره استفاده می شود؛ دشمن دارد شبانه روز علیه دین، خدا، پیامبر(ص)، ائمه(ع)، مهدویت، ولایت فقیه و… کار می کند.

حجت الاسلام محمودی عنوان کرد: البته قطعا دشمن موفق نمی شود اما مبارزه و دفاع نرم وسیله می خواهد و ما وسیله و ابزار دفاع نرم هستیم؛ ما مبلغان از روزی که این عمامه را بر سر گذاشتیم و سربازی امام صادق(ع) را قبول کردیم، وظیفه مان بسیار سنگین است.

بسیاری از کاستی های ما عدم اعتقاد مدیرانمان است

وی در ادامه به مساجد و حلقه های صالحین اشاره کرد و گفت: امروز جبهه جنگ ما جبهه فرهنگی است، فضای مساجد را فرهنگی کنید، حلقه های صالحین پرداختن به کیفیت بسیج است، بسیاری از کاستی های ما عدم اعتقاد مدیرانمان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران افزود: تمام اینها به دلیل این است که ما تعداد دکتر و مهندس و نیروی متخصص با تفکر بسیجی کم تربیت کردیم، حلقه های صالحین همین هدف را دارند، هدف این حلقه ها تربیت نیروهای متخصص متعهد است تا دیگر دغدغه ای در مورد اعتقادات مدیرانمان وجود نداشته باشد، ائمه جماعات محورهای حلقه های صالحین هستند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.