خانه » اخبار و رویدادها » میزان حال فعلی افراد بوده و ممکن است، برخی تا دیروز در خط امام بوده و امروز نباشند و باید مردم مراقب فتنه ها باشند

میزان حال فعلی افراد بوده و ممکن است، برخی تا دیروز در خط امام بوده و امروز نباشند و باید مردم مراقب فتنه ها باشند

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین با اشاره به مصوبه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: مصوبه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان داد که فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران صلح آمیز بوده و ۱۲ سال فشار و ظلم و تهدید بر علیه ملت ایران، جز اهداف زورگویانه چیزی را به همراه نداشته است.

امام جمعه موقت ورامین با تقدیر از تلاش های تیم دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران افزود: اگر شورای حکام با اجازه اربابان آمریکایی و اروپایی، مجبور به تسلیم در برابر ایران می شوند، نتیجه استقامت ۱۲ ساله ملت ایران در برابر دنیای استکبار است.

شهادت شیعیان نیجریه داغ سنگینی بر جهان اسلام است

وی ادامه داد: همه اعتراف دارند که استقامت تیم هسته ای ایران، مرهون درایت های مقام معظم رهبری است و اگر صلابت و ایستادگی رهبری در برابر زیاده خواهی های استکبار نبود، هرگز این موفقیت ها رقم نمی خورد.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت مظلومانه مسلمانان و شیعیان نیجریه اشاره کرد و گفت: شهادت مظلومانه شیعیان نیجریه، داغ سنگینی بر جهان اسلام است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران متذکر شد: ارتش مزدور نیجریه، ناجوانمردانه صدها شیعه بی دفاع و مظلوم را به شهادت رسانده و شیخ زکزاکی رهبر مقاوم شیعیان این کشور را مجروح و دستگیر کرد.

وی یادآور شد: آنچه که امروز بر علیه شیعیان در نیجریه، آذربایجان، سوریه، لبنان، بحرین، عراق و سایر بلاد می گذرد، نشان از نفوذ تشیع و ترس استکبار از این واقعیت است.

خطیب نماز جمعه ورامین افزود: قطعا این جنایات به نفع شیعه و حرکت عاشورایی پیروان کربلا تمام و حرکت انقلاب اسلامی ایران به نهضت امام عصر(عج) متصل خواهد شد.

حوزه و دانشگاه دو سنگر مهم در پیشرفت کشور است

وی در ادامه به سالروز شهادت دکتر مفتح اشاره کرد و اظهار داشت: سالروز شهادت شهید مفتح به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، حوزه و دانشگاه به عنوان دو سنگر مهم و تأثیرگذار در پیشرفت و سعادت کشور و جامعه تلقی می شوند.

محمودی  افزود: عناصر غرب زده و روشنفکران غیر مذهبی سعی کردند که دانشگاه و دانشجو را از حوزه های علمیه و دین دور نگه دارند اما امام بزرگوار با انقلاب و حرکت الهی خود، این دو مرکز مهم را به هم نزدیک کرد و چهره های تأثیر گذار و بزرگی چون شهید مطهری و مفتح و شهید بهشتی، با حضور در دانشگاه ها این ارتباط را تعمیق بخشیدند.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: حوزه و دانشگاه، هر کدام به سبک و روش آموزشی خود برای ارتقای سطح آگاهی های علمی و دینی جامعه گام برمی دارند و نباید اجازه داد از مسیر واقعی خود دچار انحراف شوند.

وی اضافه کرد: عواملی در حوزه های علمیه و دانشگاه ها وجود دارند که این تأثیرگذاری را برنمی تابند ولی باید حول محور ولایت و با نصب العین قرار دادن رهنمودهای ولی فقیه، برای صیانت از جایگاه رفیع این دو مرکز مهم و تأثیرگذار تلاش کرد.

مبارزه با گروه های انحرافی از درس های مهم زندگی امام یازدهم است

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین در ادامه به در پیش بودن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و گفت: امام عسکری(ع) که وظیفه زعامت و رهبری امت را بر عهده داشتند، کوشش های علمی فراوانی را در تربیت شاگردان برجسته و ایجاد شبکه ارتباطی بین شیعیان در نقاط مختلف جهان انجام دادند.

وی متذکر شد: یک مسئولیت مهمی که بر دوش امام یازدهم احساس می شد، آماده سازی شیعیان برای دوران غیبت و معرفی امام عصر(عج) به خواص و نزدیکان بود.

محمودی یادآور شد: یکی از درس های مهم زندگی امام عسکری(ع)، برخورد قاطع با دزدان عقیده و گروه های انحرافی در جامعه بود، در عصر امام یازدهم برخی بدعت گذاران حضور داشتند و صوفی مسلکان فعالیت می کردند اما امام حسن عسکری(ع) با قاطعیت با آن ها مبارزه می کرد و به شیعیان هشدار می داد.

فتنه توهم و شعار نیست

وی در ادامه به جریان سقیفه و ایجاد انحراف در اسلام اشاره کرد و با تبیین ضرورت مقابله با فتنه در عصر حاضر، عنوان کرد: فتنه توهم و شعار نیست، بلکه یک واقعیت است.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: در فتنه ها، با فریب افکار عمومی و دور نمودن مردم از واقعیت ها، جامعه را دچار انحراف می کنند.

وی اضافه کرد: چرا سال هاست که مقام معظم رهبری هشدار می دهند اما متأسفانه برخی عالمانه و عامدانه و یا جاهلانه، به هشدارها بی توجه هستند و امروز باید فتنه را شناخت و با آن مقابله کرد.

محمودی افزود: آن روز با شعار پیروی از پیامبر(ص)، مقابل جانشین بر حق رسول خدا ایستادند و امروز نیز با شعار امام و خط امام در برابر رهبری توطئه می کنند.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: همه جناح های داخل نظام اسلامی باید در صحنه انتخابات حاضر شوند اما هیچ کس حق فریب افکار عمومی را ندارد و بر اساس فرموده امام راحل، میزان حال فعلی افراد بوده و ممکن است، برخی تا دیروز در خط امام بوده و امروز نباشند و باید مردم مراقب فتنه ها باشند.

mehr

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.