خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه موقت ورامین: به اسم صلح می‌خواهند زیر بار ظلم رفتن را به مردم ایران بخورانند/ برخی می‌خواهند در خطوط روشن امام تردید ایجاد کنند/ سران فتنه با رأفت اسلامی در حصر قرار دارند

امام جمعه موقت ورامین: به اسم صلح می‌خواهند زیر بار ظلم رفتن را به مردم ایران بخورانند/ برخی می‌خواهند در خطوط روشن امام تردید ایجاد کنند/ سران فتنه با رأفت اسلامی در حصر قرار دارند

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ضمن اشاره به حدیثی از حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) اظهار داشت: لباس تقوا کهنه و مندرس نمی‌شود، از بین نمی‌رود.

وی به ادامه بحث بهداشت روح و روان اشاره کرد و گفت: بهداشت روح و روان از جهات مختلف قابل توجه است، مراقب باشیم نورانیت قلب ما و طهارت باطن ما محفوظ بماند.

عوامل موثر بر بهداشت روح و روان/سبک زندگی اسلامی

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به روایات معصومین علیهم‌السلام افزود: در روایت از جمله عوامل بیماری قلب هم‌نشینی با ثروتمندان خوشگذران است، رسول اعظم (ص) فرمودند «چهار چیز است که دل را می‌میرانند ۱- گناه روی گناه، ۲- بگو مگوی با زنان نامحرم (سخن گفتن اضافه با زنان نامحرم)، ۳- بگو مگو با احمق و ۴- هم‌نشینی با مردگان، عرضه داشتند یا رسول‌الله مردگان کیانند؟ حضرت فرمودند «انسان متمول بی‌دین و بی‌تقواست».

وی با اشاره به وقف حدود ۶۰ سال پیش برای دانش‌آموزان بی بضاعت و یتیم عنوان کرد: حدود ۱۴ میلیون متر مکعب موقوفه برای تامین نیازهای دانش‌آموزان یتیم و بی‌بضاعت وقف کرده است، البته الان بحث قضایی دارند و برخی‌ها متصرف شدند، باید از دستگاه قضایی هم بخواهیم در زمینه زنده کردن موقوفه با قاطعیت و ضوابط را داریم.

حجت‌الاسلام محمودی گفت: بسیاری افراد میلیاردر و میلیونر هستند اما اثری از خود نمی‌گذارند، ثروتمندان متدین در حال خدمت به خود و خلق گام بر می‌دارند، اما متاسفانه برخی ثروتمندان افتخار به اسراف و تبذیر می‌کنند اما بعدش چی؟!

خطیب امروز جمعه ورامین اضافه کرد: رسول خدا (ص) فرمود: چهار چیز مایه تباهی دل‌ها است: خلوت با زنان (نامحرم)، گوش سپردن به آن‌ها، پذیرفتن رای آن‌ها و هم‌نشینی با مردگان. سئوال شد: ای رسول خدا! مجالست با مردگان چگونه است؟ فرمود: مجالست با هر گمراهِ رویگردان از احکام (دستورهای) الهی.

وی افزود: با کسی که تابع دستورات خدا و پیامبر (ص) نیست دوست و رفیق نشو، تو را غافل می‌کند، رسول خدا(ص) فرمود: از خنده فراوان بر حذر باش که دل را می‌میراند.

امام جمعه موقت ورامین در خطبه دوم نیز پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مساله شرعی در باب مواردی که نسبت به ائمه معصومین حرام است ادامه داد: نخستین نکته نماز خواندن جلوتر از قبر امام است، نکته دوم شخص جنب، زن حائض نباید با نام ائمه معصومین علیهم السلام تماس پیدا کند.

وی ادامه داد: نکته سوم نسبت دروغ دادن به معصومین است، حق نداریم به عنوان امام و معصوم سخنی را به دروغ به ائمه معصومین علیهم‌السلام نسبت دهیم، اگر در ماه رمضان باشد روزه را باطل می‌کند.

امام جمعه موقت ورامین گفت: چهارمین حرام سجده در برابر حرم معصومین است، البته سجده برای شکر خدا ایراد ندارد، پنجمین حرام نجس کردن حرم معصومین است، ششمین حرام توقف جنب و حائض در حرم معصومین و هفتمین حرام غلو کردن در مورد معصومین است، ما به هیچ وجه حق نداریم تعابیر غلو انگیز در مورد معصومین به کار ببریم.

زدن درب مساجد شب اول ماه ربیع بدعت است

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به شب اول ماه ربیع ادامه داد: بدعتی راه افتاده که برخی اول ماه ربیع راه می‌افتند بر درب مساجد می‌کوبند، این موضوع هیچ مبنای دینی ندارد، خرافه‌ای بدون اصل و نسب است.

وقف صدقه جاریه است

وی با توجه به هفته وقف افزود: ما وظیفه داریم از موقوفات حفاظت کنیم، حق موقوفات را ادا کنیم و در راه وقف شده مصرف شود، نکته سوم نیز ادامه مسیر وقف توسط ما است، اگر تمکن دارید از خود در راه خیر یادگاری بگذارید، این همه دختر بی‌بضاعت، بیایید برای تهیه جهیزیه این افراد کمک کنید.

حجت‌الاسلام محمودی اضافه کرد: این همه کار فرهنگی، قرآنی و دینی نیاز به کمک مالی دارند، خیرین حضور پیدا کرده و موقوفاتی انجام دهند.

مردم از قیمت‌های قبور گله‌مند هستند

امام جمعه موقت ورامین گفت: مردم در مورد قیمت قبور و هزینه‌های قبور مردم گله‌مند هستند، از عزیزان در اوقاف استدعا دارم به این امر توجه کنند.

برخی می‌خواهند در خطوط روشن امام تردید ایجاد کنند

این مسئول با اشاره به رحلت پامبر اکرم(ص) ادامه داد: پیغمبر اکرم «صلی الله علیه و آله و سلم» در هر فرصتی می فرمودند «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی؛ أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ»، امروز جهان اسلام همچنان ضرر پشت کردن به این توصیه رسول اکرم(ص) را می‌پردازد.

حجت‌الاسلام محمودی در ادامه با اشاره به انحراف از خط مستقیم پیامبر (ص) گفت: مراقب باشیم ما دچار چنین انحرافی نشویم، خط امام خمینی (ره) کاملاً روشن است و بهترین مبین این خط هم امام خامنه‌ای هستند، عواملی در کار هستند که می‌خواهند با تابلو قرار دادن نزدیکان و یاران امام (ره) در این خط تردید و انحراف ایجاد کنند.

امام حسن صلح کرد چون یاور نداشت/ملت ایران زیر بار صلح تحمیلی نخواهد رفت

خطیب نماز جمعه ورامین با انتقاد از سعی برخی سیاسیون برای تحمیل صلحی تحمیلی به ملت ایران گفت: برخی دلخوش به تعریف آمریکا شده‌اند، می‌خواهند شعار «مرگ بر آمریکا» را تضعیف کنند اگر چه ملت ایران بیدار هستند و فریب برخی انقلابیون دیروز و نادمان امروز را نمی‌خورند، به اسم صلح می‌خواهند زیر بار ظلم رفتن را به مردم ایران بخورانند، آری امام حسن (ع) صلح کرد چون یاور نداشت اما بدانید در این کشور هرگز صلح تحمیلی رقم نخواهد خورد.

وی اضافه کرد: امروز در سوریه و عراق و سایر بلاد به کمک آزادیخواهان شتافته‌اند و از اعماق وجود خود فریاد می‌زنند ما هل کوفه نیستیم علی تنها بماند.

حکم شرعی سران فتنه افساد فی الارض و اعدام است/حصر، رافت اسلامی در حق سران فتنه است

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به برخی تحرکات برای تصرف کرسی‌های مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی توسط مدعیان اصلاحات گفت: برخی تحرکات شروع شده که به اصطلاح خود کرسی‌های اصلاح طلبان را افزایش دهند، مردم خیانت‌های برخی مدعیان اصلاحات را فراموش نکردند، ظلم و سکوت برخی اصلاح طلبان را فراموش نکرده‌اند.

وی با انتقاد از برخی شعارهای رفع حصر آن هم در برابر مسئولان نظام افزود: به بهانه روز دانشجو فریاد رفع حصر آن هم در برابر مسئولان نظام را می‌دهند، حکم شرعی سران فتنه افساد فی الارض و اعدام بود و با رافت اسلامی در حصر قرار دارند، حال برخی افراد از این شهر به آن شهر و این دانشگاه به آن دانشگاه می‌روند و سعی در مظلوم‌نمایی و تطهیر چهره فتنه‌گران دارند.

امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: ملت ایران فریب این تفاله‌های فتنه را نخواهند خورد و آن‌ها آب در هاون می‌کوبند.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.