خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه ورامین: گفتگو با ایران قبل از برداشتن تمام تحریم‌ها غیرممکن است

امام جمعه ورامین: گفتگو با ایران قبل از برداشتن تمام تحریم‌ها غیرممکن است

 

امام جمعه ورامین با اشاره به پیشنهاد اخیر آمریکایی‌ها برای گفتگو با کشورمان گفت: گفتگو با ایران قبل از برداشتن تمام تحریم‌ها غیرممکن است.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از دعوت خود و نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: دنیا عالم اختیار است، خدای بزرگ به بشر قوه تعقل و شعور داده و پیامبران (ص) را فرستاده است تا راه راست و کج را به وی نشان دهند.

امام جمعه ورامین گفت: در این میان شیطان و هوای نفس سعی در به انحراف کشاندن انسان دارند، امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند «هوى النفس عدوّ الإنسان، هوای نفس دشمن انسان است»، انسان اگر به هوای خود گوش دهد و در گناهان غرق شود قطعا آخرت خود را به تباهی می‌کشاند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین عنوان کرد: اگر در گناهان مانند دروغ، تقلب، کلاهبرداری، غیبت، بی‌احترامی به پدر و مادر، زدن زن و … فرو رود اختیار دارد اما آینده خوبی نخواهد داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر انسان بخواهد واقعا آدم باشد و آدم زندگی کند و آدم بمیرد و آدم واقعی باشد آسان است اما باید قدری جلوی هوای نفس را بگیرد، باید تلاش نماید که زندگی ما زندگی اسلامی باشد.

مظلومیت امام حسن مجتبی (ع)

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با اشاره به شهادت امام حسن مجتبی (ع) عنوان کرد: وجود مقدس پس از شهادت پدر بزرگوارشان آزار و اذیت فراوان دیدند از سوی همسر و نیز از سوی آل امیه و مردم سست عنصر زمان، الان هم پس از شهادت قبر ایشان غریب است و نمی‌گذارند کسی برود ایشان را زیارت کند.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی گفت: ایشان در حال شهادت که بودند پیش‌بینی می‌کردند نگذارند در کنار پیکر پاک جد بزرگوارشان دفن گردند و بنابراین فرمودند «اگر مانع گردیدند مرا در بقیع دفن کنید»، پس از شهادت آن شخصی که در جنگ جمل سوار بر شتر با امیرالمومنین (ع) جنگید جلو آمد و با عده‌ای مانع شدند حضرت در کنار جد بزرگوارشان دفن گردند، به پیکر حضرت تیراندازی کردند و در نهایت اهل بیت (ع) مجبور شدند ایشان را در قبرستان بقیع به خاک بسپارند.

اهمیت تقوا

امام جمعه ورامین خاطرنشان کرد: انسان به واسطه تقوا به خوبی‌ها نائل می‌شود، انسان بی‌تقوا به بهشت نمی‌رود، جواز حضور در بهشت تقوا است، تقوا یعنی اجتناب از گناه و معصیت و انجام وظایف، انسان باید همواره از خدا بترسد و در عین حال به رحمت خدا امیدوار باشد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین افزود: عمل ما کشت و زراعت ما است، باید در دنیا کشت کنیم تا بتوانیم در آخرت برداشت کنیم.

بصیرت ریشه در مبانی فقهی اسلامی دارد

آیت‌الله محمودی گلپایگانی با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم (ع) عنوان کرد: «تفقهوا فی الدین فان الفقه مفتاح البصیره، در دین خدا تفقه کنید، فقه به معنای علم و دانش در علوم الهی است»، علوم زیاد هستند اما آن علمی که مفتاح و کلید بصیرت است علم فقه می‌باشد، فقاهت علم به احکام الهی و علم به خوبی‌ها و زشتی‌ها از نظر خداوند است.

خطیب نماز جمعه ورامین گفت: مقام معظم رهبری بارها تاکید بر بصیرت کرده‌اند، بصیرت ریشه در مبانی فقهی اسلامی دارد، بسیار هم مهم است، بصیرت یعنی بینایی، نه بینایی ظاهری و دیدن به چشم ظاهر، یعنی بیداری به چشم دل، یعنی عمل خوب را خوب دیدن و عمل بد را بد دیدن، این تعریف انسان بصیر است.

گفتگو با ایران قبل از برداشتن تمام تحریم‌ها غیر ممکن است

امام جمعه ورامین در ادامه پیشنهاد آمریکا برای مذاکره با کشورمان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: ستاره آمریکای جهان‌خوار در دنیا رو به افول است، اخیرا هم پیشنهاد گفتگو و مذاکره داده‌اند، خوب اگر شما واقعاً می‌خواهید با ملت ایران مذاکره کنید ابتدا تحریم‌ها را بردارید، گفتگو با ایران قبل از برداشتن تمام تحریم‌ها غیرممکن است.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی گفت: البته ملت ایران ثابت قدم هستند، ۲۰۰ هزار شهید برای دفاع از این نظام و انقلاب تقدیم کرده‌اند، حالا نمی‌آیند برای تحریم‌ها کوتاه بیایند و از راه خود بازگردند، آمریکایی‌ها بدانند امروز ملت ما هوشیار است، ایران امروز با ایران زمان رضاخان متفاوت است، گفتگو قبل از برداشتن تحریم‌ها مضحک است، اگر مذاکره می‌خواهید ابتدا تحریم‌ها را بردارید.

وی با بیان آنکه از زمان امام (ره) تا به امروز رئیس جمهورهای متفاوتی در آمریکا به قدرت رسیدند، خاطرنشان کرد: هریک از این افراد آمدند تهدید کردند، تحریم کردند اما در نهایت کاری از پیش نبردند، به تعبیر آن پیر سفر کرده آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، امروز لعن و نفرین پشت آن رئیس جمهورهای پیشین آمریکا است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در پایان تصریح کرد: اوباما هم آمد و در ابتدا شعار تغییر داد اما چه تغییری، سخت‌ترین و خصمانه‌ترین تحریم‌ها در زمان همین فرد وضع شد، آقای اوباما شما هم رفتنی هستید و به روسای جمهور قبلی آمریکا ملحق می‌شوید، بدانید راه ما حق است و بازگشتی در کار نیست، کاری نکنید پس از اتمام زمان به قدرت رسیدن خود برایتان پشیمانی بماند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.