خانه » اخبار و رویدادها » رهبر و ملت اجازه بازرسی از مراکز نظامی را نخواهند داد/ امام جمعه جوادآباد: تیم هسته‌ای و مقامات اجرایی کشورمان مقهور تهدیدها و فشارهای آمریکا نشوند

رهبر و ملت اجازه بازرسی از مراکز نظامی را نخواهند داد/ امام جمعه جوادآباد: تیم هسته‌ای و مقامات اجرایی کشورمان مقهور تهدیدها و فشارهای آمریکا نشوند

به گزارش ورامین سیتی، آیت‌الله سیدمرتضی محمودی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به اهمیت تقوا اظهار داشت: ایمان و تقوا زیربنای تمام فضایل اخلاقی است و اگر نباشد دل انسان مرکز تمام رذایل اخلاقی می‌شود.

خداوند پشتیبان انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی است

امام جمعه ورامین افزود: امروز از نزدیک به دو میلیارد مسلمان چه تعداد مسلمان واقعی است که انسان و خدا در قلب آن‌ها حاکم باشد، حق همواره در واقع بر باطل پیروز می‌شود گرچه در ظاهر ممکن است باطل جولانی بدهد و خودنمایی موقتی بکند.

آیت‌الله محمودی اضافه کرد: خانه کعبه مرکز بت‌پرستی بود و مابقی کفار و مشرک بودند اما حق پیروز شد، در جریان همین انقلاب اسلامی نیز ما پیروزی حق را بر باطل دیدیم و از روز پیروزی استکبار جهانی شروع آزار انقلاب اسلامی کردند اما همواره شکست خوردند و این امر جز به اراده پروردگار نبود.

وی افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی نیز همین لطف خدا بود که اسلام و انقلاب را سربلند نگاه داشت، پشتیبان این انقلاب خدا است و به لطف خدای بزرگ این نظام مقدس به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل خواهد شد.

اگر امام حسین(ع) نبود امروز نامی هم از اسلام نبود

با سابقه‌ترین امام جمعه کشور سپس با انتقاد از شیوع بدحجابی تأکید کرد: برخی خانم‌ها با لباس‌های نامناسب و حجابی بد در جامعه ظاهر می‌شوند، یکی از عوامل این بدحجابی مربوط به دسیسه‌های دشمنان است، آگاه باشید همه ما در حفاظت از دین و جامعه اسلامی و مبارزه با منکرات مسئول هستیم.

خطیب نماز جمعه ورامین در خطبه دوم نیز پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار با بیان حدیثی از پیامبر(ص) اظهار داشت:‌ حضرت محمد (ص) فرمودند «ان‌الحسین مصباح‌الهدی و سفینه‌النجاه»، این جهان در ظلمات و تاریکی است و موج‌های دنیا قوی، خطرناک و غرق‌کننده است، چراغی که آن صحنه و پرده ظلمت را جمع کند و آن کشتی که مردم را از طوفان نجات دهد حسین (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: چراغ را برای تاریکی‌ها و ظلمات می‌خواهند، حسین (ع) تاریکی را از بین برد، ملت آن زمان در جهل و نادانی بودند و یزید را خلیفه الهی می‌دانستند، مردم تحت تاثیر تبلیغات آن زمان بودند اما امام حسین (ع) سرگشتگان را از طوفان سهمگین نجات داد، به خدا سوگند نجات داد، اگر امام حسین (ع) نبود امروز نامی از اسلام نبود.

امام جمعه ورامین اضافه کرد: خداوند در قبال شهادت امام حسین (ع) چند فضیلت به ایشان عطا کرده است که اولی آن شفا در تربت امام حسین (ع) است، بسیاری هم شفا یافتند، دوم استجابت دعا تحت قوه منوره و کنار ضریح مقدس آن حضرت است و سوم آن که خداوند امامت را در نسل امام حسین (ع) قرار داد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با اشاره به جنگ تحمیلی و آزادسازی خرمشهر خاطرنشان کرد: افراد زیادی به شهادت رسیدند تا انقلاب و اسلام بماند، خانواده‌ها، زنان و فرزندان آن‌ها بر مصائب صبر کردند تا اسلام بماند، نکند به خون شهدا خیانت کنیم، نکند زیرمیزی رواج پیدا کند، کارمندها مراقب کم‌کاری و تقلب در کار باشند، نه فقط اداری‌ها که همه اصناف موظف هستند.

جنگ یمن به نفع اسلام و مسلمانان واقعی پایان خواهد یافت

وی سپس با اشاره به تجاوز خونین سعودی‌ها به یمن اظهار داشت: رژیم سعودی از مملکت وحی به مردم یمن و مسلمانان یمن حمله کرده و آن‌ها را می‌کشند، زیرساخت‌ها را نابود می‌کنند و مردم دنیا هم ساکت هستند، حکومت‌های به اسم اسلامی هم ساکت هستند.

امام جمعه ورامین تصریح کرد: حکومت وهابی سعودی که نابودی آن‌ها نزدیک است با اموال اسلام و به نام مسلمانان و با نام خادم‌الحرمین مسلمانان یمن را می‌کشند، البته بدانید این جنگ به نفع اسلام و مسلمانان واقعی خاتمه خواهد یافت.

آیت‌الله محمودی اظهار داشت: مسئله بازرسی از اماکن نظامی کشور است، نه ملت و نه رهبر اجازه این امر را نمی‌دهند، مسائل نظامی و ارتش ما فوق سری است، آمریکا شکست‌خورده است، باطل بر باد است، آن که پیروز است حق است، چه قدرت‌هایی مانند قدرت امریکا آمدند و رفتند، دورانی بود که برخی از فرمانروای برخی کشورها ادعای خدایی کردند.

وی در پایان عنوان کرد: کجا رفتند مدعیان خدایی، آمریکا که قدرتی نیست، در حد خدایی نیست، مدعیان خدایی رفتند، بازنده این میدان قدرت‌های مدعی خدایی بودند، مطمئن باشید شکست نهایی آمریکا و حامیان استکبار جهانی نزدیک است، این وعده خدا است و وعده خدا حق است.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلین سیدحسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه جوادآباد پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به اهمیت تقوا اظهار داشت: در نمایشگاه خلقت و در غرفه‌های زیبایی دنیا یکی از شاهکارهای خلقت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است که در مکارم اخلاق و فضائل انسانیت و مجاهدت در راه خدا به اوج قله فضیلت رسیده است که افکار بلند پرواز دانشمندان از رسیدن به آن قله ناتوان و عاجزند.

امام جمعه جوادآباد گفت: روز ولادت حسین بن علی (ع) روز پاسدار نامیده شده است. یعنی مظهر مجاهدت خالص و پاک برای خدا، که امام حسین (ع) با اخلاص تکلیف و وظیفه خود را انجام داد.

وی با اشاره به روز چهارم شعبان ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز گفت: جانبازان شهیدان زنده‌ای هستند که خداوند این فرصت را به آن‌ها داده است سال‌هایی از عمر خودشان را همراه با مجاهدت و آزمایش دشوار بگذرانند و تنها تفاوت جانباز با شهید این است که آخرین رشته ارتباط او با عالم خاک قطع نشده و مانده تا پیام شهیدان را فریاد کند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: در مقام جانباز همین بس که پیامبر اکرم (ص) درباره دو جانباز صدر اسلام زبیر و سماک فرمود «رشته نخی از دستمال این دو در بهشت برتر و گرانبهاتر است از مقدار طلایی که تمام فاصله زمین تا آسمان را از آن پرکنند به شرطی که بر عهدی که با من و در راه من بسته‌اند استوار بمانند» اما نفس همراهان جانبازان اهمیت به‌سزایی دارد که به درخواست یک جانباز لبیک می‌گویند.

امام جمعه جوادآباد عنوان کرد: فرزندان جانباز نیز به خود افتخار کنند که فرزند کسانی هستند که در جوانی سلامت خودشان را برای آرمان‌های بلند الهی و اسلامی فدا کردند و از شرف و ناموس ملت دفاع کردند. شما هم بایستید و دفاع کنید و در دام وسوسه‌های دشمنان نیفتید.

وی با بیان اینکه سوم خرداد و فتح خرمشهر روز مقاومت، ایثار و پیروزی است گفت: همین شهدا و جانبازان و رزمنده‌ها با اخلاص و اعتماد به خدا و با شناختن به‌موقع، اقدام کردند و افتخاراتی از جمله فتح خرمشهر را آفریدند و این وعده الهی است.

بصیرت و عزم دو لازمه اصلی مبارزه با جاهلیت مدرن است

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه بصیرت و عزم دو لازمه اصلی مبارزه با جاهلیت مدرن است، گفت: مقام معظم رهبری جاهلیت را اینگونه معنا می‌کنند که یعنی غلبه و حاکمیت نیروی شهوت و غضب انسانی بر محیط زندگی یعنی فضائل در جوامع انسانی کَم و رذائل حاکم شود یعنی زندگی مبتنی بر شهوت و غضب و زندگی که حتی اگر در آن علمی در کار باشد این علم در خدمت شهوت و غضب به‌کار گرفته می‌شود بنابراین جاهلیت امروز به سردمداری آمریکا و به خدمت گرفتن علم خطرناک‌تر از جاهلیت قبل از اسلام است.

امام جمعه جوادآباد تصریح کرد: بی‌شک دنیای اسلام توان مقابله با جاهلیت جدید را دارد. چون دوران جاهلیت جدید به انتهای خط رسیده است و دورانی به امید خدای متعال در پیش است که ظلم و ستم جاهلان رخت بربندد و عقل و علم حقیقی بر عالم حاکم بشود این امید نه تنها یک دستور دینی است بلکه یک نتیجه‌گیری کاملا صحیح از تحلیل‌های سیاسی است.

حجت‌الاسلام حسینی بیان داشت: دشمن در مذاکرات هسته‌ای تلاش می‌کند با زیاده‌خواهی‌های خود با ابزار تهدید و تحریم ملت ایران را به عقب‌نشینی وادار کنند ملتی که ۳۶ سال تلاش و مقاومت کرده و پیشرفت‌های فراوانی مانند پیشرفت در عرصه فکر، علم و فناوری، زندگی، سلامت و مهندسی پزشکی، در عرصه معنویت در عرصه نظامی و سیاسی و …. که دشمن سعی دارد این نظام را از بین ببرد.

امام جمعه جوادآباد گفت: تیم هسته‌ای همچون گذشته خطوط قرمز ملت ایران را مدنظر داشته باشد و تحت هیچ شرایطی و با هیچ تفسیر و وعده حریف از خطوط قرمز عقب‌نشینی نکند.

حجت‌الاسلام حسینی در پایان خاطرنشان کرد: تیم هسته‌ای و مقامات اجرایی کشورمان مقهور تهدیدها و فشارهای آمریکا نشوند و اینگونه تصور نکنند که اگر ما مواضع تندی داشته باشیم به مذاکره لطمه وارد می‌کند چون ۳۷ سال تجربه نشان داده هر موقع از موضع ضعف وارد شدیم آن‌ها تهدیدها و فشارها را افزایش داده‌اند.

منبع: فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.