خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه ورامین: آمریکا آرزوی نفوذ در ایران را به گور می‌برد/ با زبان لین و نرم و منطق صحیح امر به‌ معروف کنید

امام جمعه ورامین: آمریکا آرزوی نفوذ در ایران را به گور می‌برد/ با زبان لین و نرم و منطق صحیح امر به‌ معروف کنید

آیت‌الله سید مرتضی محمودی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه ورامین پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به تأکید دین مبین اسلام به تقوا اظهار داشت: اگر ما معتقد بر این باشیم که در برابر چشم خداوند هستیم خود را به گناه آلوده نمی‌کنیم.

وی گفت: پیامبر اعظم (ص) دو چیز باارزش را نزد ما باقی گذاشته است، کتاب خدا و عترت پیامبر (ص)، اما بعد از رحلت پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) عده‌ای گفتند ما نیاز به عترت نداریم و کتاب خدا برای ما کافی است و همین امر سبب ایجاد انحرافات بسیاری شد که امروز می‌بینیم.

دشمن قصد تضعیف اعتقادات مردم و براندازی نظام را دارد

امام جمعه ورامین افزود: ما با دلیل و حجت می‌گوییم که شیعه ۱۲ امامی حق است، همین تفرق منشأ ضعف برای مسلمین شده است، نزدیک به یک‌سوم جمعیت جهان مسلمان هستند، چه می‌شود که حکومت جبار آمریکا و امثال آن بر مسلمین حکومت کرده و مسلمانان را به جان هم می‌اندازند.

وی بیان داشت: باید تعقل کنیم در مسائل که اصلی‌ترین عامل انحراف عدم تعقل است، باید از فرمایشات رسول معظم اسلام (ص) تبعیت کنیم، امروز با لااله‌الاالله و به نام اسلام سر بچه را می‌برند و شکمش را پاره می‌کنند تا اسلام را با چهره بد در جهان جا بیاندازند و اسلام را تضعیف کند، اعتقادات را از بین ببرد.

آیت‌الله محمودی با اشاره به سعی دشمن در تضعیف اعتقادات جوانان عنوان کرد: تبلیغات و برنامه‌های سوء فراوانی امروز جوانان را مورد هجمه قرار می‌دهند، امروز بسیاری از جوانان ما با زبان انگلیسی کاملاً آشنا هستند امل قرآن نمی‌توانند بخورند، این‌ها خطرات بزرگی است که ما را تهدید می‌کند، آموزش زبان انگلیسی خوب است اما عدم آشنایی و تسلط بر قرآن خوب ناپسند است.

شهادت شهید رجایی و باهنر نشانه اوج مظلومیت انقلاب اسلامی است

امام جمعه ورامین در خطبه دوم نیز پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و باهنر تأکید کرد: دشمنان تا آنجا که توانستند در دشمنی خود کوتاهی نکردند اما اراده خداوند این بود که این نظام بماند.

وی در ادامه با اشاره به دست اراده الهی و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت:‌ شاه تمام تجهیزات را داشت و پشتش نیز به استکبار جهانی گرم بود اما انقلاب پیروز شد، این اراده خدا است، اگر این اراده خدا نبود چطور می‌شود یک خانم یا آقا جنازه فرزند را ببینند و صبر کنند و پا به عقب نکشند اما خدا خواست آن رژیم ساقط شود.

آیت‌الله محمودی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مخالفت‌ها با انقلاب بیشتر شد، گروه‌های فرقان، منافقین و … شروع کردند به ایجاد ناراحتی و ترور کردن، در یک نقشه شوم بیش از ۷۰ نفر از شخصیت‌های بزرگ این کشور را به شهادت رساندند، بعد از مدتی رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر را نیز شهید کردند، آن‌هم در ابتدای شکل‌گیری این نظام، این شهادت نشانه اوج مظلومیت انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: به هیچ‌کس رحم نکردند اما خدا می‌خواست این حکومت بماند و ماند، خدا می‌خواست ابراهیم بماند و آتش گلستان شد، زمانی که اراده خدا تعلق بگیرد تمام دنیا جمع شود نمی‌تواند کاری کند، امروز هم بعد از گذشت بیش از سه دهه این کشور در برابر دشمنی‌های دشمنان سر خم نکرده است.

آمریکا آرزوی نفوذ در ایران را به گور خواهد برد

امام جمعه ورامین خطاب به آمریکایی‌ها اظهار داشت: تنها کشوری که به نام کشور شیعه است همین حکومت است، باید این منزلت و شایستگی را حفظ کرد،دشمن نمی‌خواهد ما عزیز بمانیم، آمریکایی‌ها قصد نفوذ در جامعه ما را دارند اما موفق نخواهند شد.

وی گفت: ملت ما ملتی معتقد به دین و مؤمن است و استکبار جهانی به همین دلیل جنگ فرهنگی را به روش‌های مختلف شروع کرده است اما ما مطمئنیم در این جنگ هم شکست خواهند خورد، درعین‌حال بالاخره دشمن دست از کارهای شیطانی خود برنخواهد داشت، آن‌ها می‌خواهند در ایران نفوذ کنند اما این آرزو را به گور خواهند برد.

آیت‌الله محمودی ضمن بیان دشمنی گرگ و گوسفند عنوان کرد: این‌ها ممکن است گاهی بخندند اما هرگز دست از دشمنی برنمی‌دارند، دشمن اگر گاهی گوشه چشمی نشان می‌دهد هدف شوم دارد که البته به این اهداف نخواهد رسید، آن‌ها با پیامبر (ص) ما با قرآن و اعتقادات ما چطور برخورد می‌کنند، ببینید، آن‌وقت چطور می‌توانند دوست ما و خیرخواه ما باشند.

وی سپس به طرفداری برخی عوامل ناآگاه داخلی از غرب و آمریکا و تفرقه‌افکنی میان صف متحد ملت اشاره کرد و گفت: شاید کسانی البته در اقلیت هستند بخواهند اختلاف بین مردم ایجاد کنند و گاه منادی کلماتی ساده‌لوحانه در حمایت از غرب می‌شوند اما نمی‌توانند، خدا فرزندان مردم و این مملکت را هدایت کند، البته  مردم هم باید آگاه و هوشیار باشند.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین با تأکید بر امربه‌معروف و نهی از منکر افزود: اگر این دو فریضه به‌خوبی انجام شود منکرات در جامعه جولان نمی‌دهند اما اگر کم و سبک بشماریم این دو فریضه را آن‌وقت می‌بینیم که جامعه به ویروس گناه دچار می‌شود.

رباخواری از طرف بانک‌ها و با کلاه شرعی هم باشد حرام است

خطیب جمعه ورامین با اشاره به نحوه امربه‌معروف و نهی از منکر عنوان کرد: با زبان لین و نرم امربه‌معروف کنید، نباید در این زمینه کوتاهی کرد، منکرات را در عروسی‌ها، در جلسات در خیابان‌ها و … می‌بینیم و سکوت می‌کنیم، باید بگوییم، تذکر دهیم، نگوییم فایده ندارد، بگوییم اما با زبان لین و منطق صحیح، نه با خشونت و دعوا، یا فحش بدهید که فلان فلان شده حجابت را درست کن، خیر این خود گناه است، با آب نجس نمی‌شود نجاست را تطهیر کرد.

وی ادامه داد: اگر برخورد قاطع لازم باشد آن وظیفه حاکم است، اگر حتی به شما توهین کرد آرام باشید، نشنیده بگیرید و رد شوید، این دو فریضه را به‌خوبی انجام نمی‌دهیم، البته امربه‌معروف و نهی از منکر فقط بدحجابی نیست، رشوه در ادارات هم حرام است، ربا هم اعلان جنگ با خدا و رسول خدا (ص) است.

آیت‌الله محمودی بیان داشت: این راجع به نزول پول حالا به هر شکلی است، بانک‌ها می‌دهند یا اشخاص یا به هر نحو نمی‌توان با کلاه شرعی ربا را تطهیر کرد، اینجا کشور اهل بیت علیه‌السلام است، ما منتظر امام عصر (عج) هستیم، این نشانه‌های انتظار نیست، فلسفه بهتر بودن امت پیامبر (ص) نسبت به امم دیگر طبق فرمایش قرآن امربه‌معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه ورامین در پایان تصریح کرد: دعوت به خیر و خوبی‌ها کنید تا رستگار شوید، البته باید مسائل نهی از منکر را بدانیم، دعوا درست نکنیم، با زبان لین و مهربانی بگوییم، اگر گوش داد و عمل کرد خوشا به حال او و حال شما و اگر عمل نکرد بدا به حال او و خوشا به حال شما، شما مأمور به انجام وظیفه خود هستید.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.