خانه » اخبار و رویدادها » مسئولان باید به اقتصاد مقاومتی توجه کنند/ تا به امروز از بی توجهی به خواسته های مردم که ربطی به تحریم ها هم ندارد گله مندیم

مسئولان باید به اقتصاد مقاومتی توجه کنند/ تا به امروز از بی توجهی به خواسته های مردم که ربطی به تحریم ها هم ندارد گله مندیم

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: در طول تاریخ، دشمنان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت تلاش بسیاری کردند تا در حادثه عاشورا انحراف ایجاد کنند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: هدف از قیام امام حسین(ع) و حادثه عاشورا مبارزه با ظلم و استکبار بود و دشمن به وسیله ابزارهای مختلف تلاش دارد تا در این عرصه انحراف بوجود آورد.

دشمن به دنبال انحراف در فرهنگ عاشوراست

محمودی با انتقاد از ورود روضه های دروغین در برخی مراسم های عزاداری ادامه داد: دشمن روضه های دروغین و حرف های نادرست و موهن را وارد برخی مجالس عزاداری کرد تا بدین وسیله در فرهنگ عاشورا انحراف ایجاد کند.

وی متذکر شد: تمام تلاش دشمن آن بود که نورانیت سید و سالار شهیدان را کم کند اما امروز در جای جای ایران اسلامی مشاهده می کنیم که دل شیعیان و آزادی خواهان به سوی کربلا پر می کشد به همین خاطر دشمن هرگز نمی تواند نور سید الشهدا(ع) را خاموش کند.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه عزاداران به برپا داشتن نماز ظهر عاشورا گفت: باید در هنگام ظهر، تمامی هیئات مذهبی به تأسی از امام حسین(ع) به نماز بیاستند چرا که عزاداری مستحب موکد بوده ولی نماز واجب و شعار دین محسوب می شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران در ادامه پوشیدن پیراهن مشکی در عزای سید و سالار شهیدان را تعظیم شعائر الهی دانست و افزود: باید توجه داشت که سیاه پوشی در عزای ائمه مکروه نیست بلکه به عنوان شعائر اسلامی در مکتب تشیع شناخته می شود.

خطیب نماز جمعه ورامین در بخش دیگری از سخنان خود از رواج برخی سبک های زننده در مداحی انتقاد کرد و گفت: نباید به اسم امام حسین(ع) و مداحی، از خواننده ها و ترانه های آنان تقلید کرد .

دشمن به دنبال گسترش قمه زنی در عزاداری شیعیان است

وی در ادامه به تلاش دشمن برای گسترش قمه زنی همزمان با عاشورای حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: رواج روش هایی که باعث خنده و تمسخر به شیعه و ابزار دست دشمنان خواهد شد، صحیح نیست که از جمله مصادیق بارز آن قمه زنی است.

محمودی افزود: دشمن به دنبال گسترش قمه زنی در عزاداری شیعیان است تا بدین وسیله بهره برداری خود را کرده و شیعیان را انسان های بی فرهنگ در جهان معرفی کند به همین خاطر باید همه ما مراقب توطئه های دشمن باشیم.

روز عاشورا روز مانور شیعه است

امام جمعه موقت ورامین در ادامه روز عاشورا را روز مانور شیعه عنوان کرد و گفت: باید هیئات مذهبی برنامه های خود را طوری تنظیم کنند که به ساعات پایانی شب کشیده نشده و در روز عاشورا، دسته عزاداری به خیابان بیاورند چرا که روز عاشورا، روز مانور شیعه محسوب می شود.

وی ادامه داد: یک عزاداری جمعی و با عظمت بسیار تاثیرگذار تر خواهد بود به همین خاطر چند سالی است، عصر تاسوعا عزاداری گسترده و باشکوه جمعی در ورامین برگزارمی شود که با حضور شما باشکوه تر از گذشته خواهد شد.

هدف آمریکا حل و فصل موضوع هسته ای ایران نیست

خطیب نماز جمعه ورامین در ادامه به نامه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به رییس جمهور درباره برجام اشاره کرد و بیان داشت: در نامه مقام معظم رهبری به جنایات آمریکا و نظام سلطه تأکید شدد چرا که امروز آمریکا در بسیاری از جنایات جهان سهیم است و باید کیفرخواستی در این زمینه تنظیم شود.

وی افزود: هدف آمریکا از حضور در مذاکرات هسته ای، حل و فصل منصفانه این موضوع نبود و ملت ایران همواره از نیت خصمانه آمریکایی ها مطلع بوده و پاسخ قاطعی به زیاده خواهی آنان داده است و در روز ۱۳ آبان، بار دیگر پاسخ دندان شکنی به مقامات آمریکایی خواهد داد.

محمودی در ادامه به تأکید مجدد رهبری بر روی اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: رهبری گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی را جز با جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی ندانستند و باید مسئولان به این موضوع توجه کنند اما تا به امروز ما از بی توجهی به خواسته های مردم که ربطی به تحریم ها هم ندارد گله مندیم و امیدواریم مسئولان به فرمایشات رهبری گوش فرا دهند.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.