خانه » اخبار و رویدادها » خواهر آیت‌الله طالقانی در کنار فرزند شهیدش آرام گرفت

خواهر آیت‌الله طالقانی در کنار فرزند شهیدش آرام گرفت

پیکر مرحومه اشرف‌السادات طالقانی مفسر قرآن و قدیمی‌ترین مبلغه جنوب استان تهران پس از تشییع باشکوه در جوار فرزند شهیدش در گلزار شهدای بهشت‌زهرا (س) آرام گرفت.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس، پیکر مرحومه اشرف‌السادات طالقانی، مفسر قرآن و قدیمی‌ترین مبلغه جنوب استان تهران پس از تشییع بر روی دوش خیل عظیم نمازگزارن جمعه ورامین به بهشت‌زهرا (س) منتقل شد و در کنار مزار فرزند شهیدش در قطعه ۵۷ گلزار شهدای بهشت‌زهرا (س) آرام گرفت.

پیکر حاجیه خانم اشرف‌السادات طالقانی و ام‌الشهید علی عدالت‌منش پس از نماز جمعه ورامین با حضور آیت‌الله سیدمرتضی محمودی نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین، خانواده معظم شهدا،جمع کثیری از مسئولان ادارات و نهادهای ورامین و خیل نمازگزاران جمعه ورامین و مردم شهرستان‌های پیشوا، پاکدشت و شهرهای قرچک و جوادآباد به سوی زینبیه ورامین تشییع شد.

آیت‌الله محمودی پس از رسیدن پیکر این بانوی معلمه و باتقوا به زینبیه ورامین، نماز میت را اقامه کرد و سپس پیکر خواهر مرحوم آیت‌الله طالقانی برای به خاکسپاری در کنار فرزند شهیدش علی عدالت‌منش راهی بهشت‌زهرا (س) شد.

حضور جمعیت انبوه مردم جنوب استان تهران در تشییع پیکر این بانوی مبلغه در میان بارش شدید باران نشان دهنده عشق و علاقه این مردم به بانوی بزرگواری بود که در آستانه ۹۷ سالگی علی‌رغم مشکلات خاص بیماری در فعالیت‌های زینبیه حضور می‌یافت.

حاجیه خانم اشرف‌السادات طالقانی خواهر مرحوم آیت‌الله سیدمحمود طالقانی که از سال ۱۳۴۰ به عنوان مبلغه مذهبی در شهرستان ورامین و زینبیه بانوان مشغول فعالیت بود، عصر پنج‌شنبه به جوار رحمت الهی پر کشید.

مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و پاکدشت با مکان زینبیه واقع در خیابان طالقانی ورامین همواره آشنا و همراه هستند؛ مکانی که در خود، تاریخ نیم قرن این مناطق را رقم زده و توسط بزرگانی چون حاجیه خانم اشرف‌السادات طالقانی، خواهر مرحوم آیت‌الله طالقانی اداره می‌شد.

حاجیه خانم اشرف‌السادات طالقانی که مادر شهید نیز بود، علی‌رغم کهولت سن، همچنان در رأس اجرای امور زینبیه، میراث بزرگ خانواده خویش را به دوش می‌کشید، میراثی که از بزرگان تاریخ معاصر ایران، مرحومان سید ابوالحسین «پدر» و سید محمود طالقانی «برادر» به ارث می‌برد.

حاجیه خانم طالقانی در سال ۱۳۴۰ به همراه همسرش مرحوم علی‌اکبر عدالت‌منش به خاطر شغل ایشان (دفتردار اسناد رسمی)، به شهرستان ورامین (که آن موقع شامل سه شهرستان فعلی ورامین، پیشوا و پاکدشت می‌شد) مهاجرت کرد و در همان ایام، بنا به رسم عاداتی که در تهران داشت، همیشه جلسات مذهبی و آموزش قرآن کریم را برپا می کرد و با سکونت در ورامین، فعالیت‌های خود را از سر گرفت.

مراسم وداع شاگردان این مفسر قرآن و قدیمی‌ترین مبلغه مذهبی شهرستان ورامین که تا پیش از نماز جمعه ورامین ادامه داشت، همراه با قرائت قرآن و دعای کمیل در شب جمعه و دعای ندبه و زیارت عاشورا در صبح جمعه همراه بود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.