خانه » اخبار و رویدادها » برخی سخنان درباره وظائف نیروی انتظامی اشتباه است

برخی سخنان درباره وظائف نیروی انتظامی اشتباه است

 آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ورامین با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: اگرچه امام علی(ع) در برخورد با دشمنان اسلام بسیار قاطع بودند اما از طرف دیگر در رحم و عاطفه پیشتاز عصر خود محسوب می شدند.

امام جمعه ورامین با اشاره به رشادت ها و شجاعت های حضرت علی(ع) برای استقرار اسلام افزود: امام علی (ع) شخصیتی بودند که در جنگ خندق زمانی که عمر پهلوان به نام عرب از خندق عبور کرد و مبارز طلبید، چند بار پیامبر(ص) از مسلمین خواست با وی بجنگند اما جز امیرالمومنین(ع) کسی داوطلب نشد.

تشیع از زمان امام علی(ع) تاکنون مظلوم واقع شده است

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) در دوران زندگی خود مورد شدیدترین ظلم ها و ستم ها قرار گرفتند به طوری که در پنج سال حکومت ایشان، دشمنان اسلام اجازه ندادند که این وجود نورانی نفسی به راحتی بکشد به همین خاطر باید توجه داشت که تشیع و اسلام به آسانی دست ما نرسیده است.

محمودی با اشاره به مظلومیت تشیع از عصر امام علی(ع) تاکنون اضافه کرد: مذهب تشیع از زمان امام علی(ع) تاکنون مظلوم واقع شده است و این مظلومیت ادامه خواهد یافت اما امروز وظیفه همه ما وحدت و اتحاد میان امت اسلامی است.

انقلاب اسلامی ایران به آسانی به دست نیامده است

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز با تأسی به مذهب تشیع و پیروی از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت به ثمر رسید و این پیروزی مرهون ایستادگی و صبر و ایمان ملت ایران است.

این مسئول یادآور شد: باید همه ملت ایران توجه داشته باشند که انقلاب اسلامی ایران به آسانی به دست نیامده است به همین خاطر باید با تمام توان آن را حفظ کرد.

حمله نظامی به ایران شدنی نیست

وی متذکر شد: دنیای استکبار با هشت سال جنگ موفق نشد دین مردم را بگیرد و اکنون با برخی برنامه های ضد فرهنگی در حال ربودن دین مردم است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین با اشاره به ناامید شدن دشمن از حمله نظامی به ایران افزود: دشمن اگر می دانست با حمله نظامی می تواند انقلاب اسلامی را شکست دهد، حمله می کرد لکن می داند که این امر شدنی نیست.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: شهید مطهری خدمات ارزنده ای به نظام و انقلاب اسلامی ارائه کرد ومنافقین با شهید کردن این استاد برجسته خیانت بزرگی کردند همانطور که منافقین در صدر اسلام هم صدمات بسیار زیادی زدند.

نقش معلمان در جامعه فراموش شدنی نیست

محمودی با تجلیل از مقام و جایگاه معلم یادآور شد: فرشتگان، انسان ها و هرچه در آسمان و زمین است بر مقام معلم خوبی ها سجده می کنند به همین خاطر هیچگاه نقش معلمان در جامعه فراموش شدنی نیست.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: شنیده ها حاکی است که برخی معلمان طوری هنگام تدریس، انحراف فرهنگی در فرزندان ایجاد می کنند که به راحتی قابل اصلاح نیست  و این امر مایه تأسف است که معلمی که می تواند چنین مقام بالایی داشته باشد خود را به چنین فسادی مبتلا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این نکته که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مردم است گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه عمومی است اما برخی می گویند امر به معروف وظیفه نیروی انتظامی نیست که این مطلب اشتباه است زیرا این فریضه الهی نه تنها وظیفه نیروی انتظامی که وظیفه همه آحاد ملت است.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.