خانه » اخبار و رویدادها » عباسی: مسئولان استعدادهای قرآنی را نادیده نگیرند

عباسی: مسئولان استعدادهای قرآنی را نادیده نگیرند

مدیر مؤسسه قرآنی نوید رحمت ورامین که مؤسسه اش جزو پنج مؤسسه برتر قرآنی استان تهران انتخاب شده، اظهار داشت: مسئولان نباید استعدادهای قرآنی را نادیده بگیرند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، اولین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی استان تهران ۱۶ آذرماه ۱۳۹۱ در برج میلاد تهران‌ افتتاح شد که با همت اتحادیه مؤسسات قرآنی – مردمی استان تهران و با همکاری مؤسسات قرآنی این استان برای نمایش توانمندی و قابلیت‌های مؤسسات بوده و تا ۲۷ آذرماه ادامه داشت.

حدود ۲۰۰ غرفه در این نمایشگاه در نظر گرفته شده بود که حدود ۱۵۰ غرفه آن در اختیار مؤسسات قرآنی و مردمی و حدود ۵۰ غرفه نمایشگاه در اختیار نهادهای قرآنی کشور، قرار داشت.

فعالیت‌های این نمایشگاه نمایشگاه شامل نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان، بررسی طرح‌های قرآنی با مشارکت مردم، غرفه‌های ویژه کودکان، عرضه محصولات مربوط به عفاف و حجاب، بخش‌های هنری فعالیت‌های قرآنی، توصیه‌های دینی و علما درباره فعالیت‌های قرآنی، کارگاه تفسیر قرآن‌ کریم، گفتمان قرآنی به صورت گروهی و انفرادی، مشاوره‌ های فردی و نمایشگاه کتاب با موضوع آثار قرآنی و دیگر موضوعات قرآنی بود.

تقدیر از پنج مؤسسه نمونه و ۱۹ مؤسسه قرآنی برتر استان تهران 

در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای قرآنی استان تهران  پنج مؤسسه نمونه و ۱۹ مؤسسه قرآنی برتر نمایشگاه دستاوردهای قرآنی استان تهران  تقدیر شدند.

این مؤسسات قرآنی با حضور مهدی قره‌ شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن کشور، حجت‌ الاسلام نصیر نیک نژاد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران، علی‌ اکبر توپچی رئیس فرهنگسرای قرآن، حجت ‌الاسلام محمدی‌نژاد، حجت ‌الاسلام امرودی قائم مقام معاونت اجتماعی ـ فرهنگی شهرداری تهران با اهدای لوح تقدیر و هدایایی مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند.

مؤسسات قرآنی هادیان راهیان نور کرج، ۱۴ ستاره بنی‌هاشم(ع) تهران، قرآن و عترت رباط کریم، نوید رحمت ورامین و نور‌الهدی زینب کبری(س) پنج مؤسسه نمونه این نمایشگاه بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند.

از ۱۹ مؤسسه برتر مورد تقدیر قرار گرفته این نمایشگاه نیز می ‌توان به مؤسسات بشارت، متقین، تدبر و تفکر اخلاق قرآنی، بشرای وحی، غدیرپژوهی، طلیعه نگاه نو به زندگی، آیت‌ سبحان، مکتب‌الزهرا(س)، ریحانه‌ النبی(س)، ندای آسمانی، یا فاطمه الزهرا(س)، مکتب‌المهدی، زهرا ام‌ الائمه(س)، نورالهدی ظهور موعود(عج)، منتظران مهدی(عج)، تفسیر جوان و نور‌السماء اشاره کرد.

دلایل نمونه شدن مؤسسه نوید رحمت ورامین

اعظم عباسی مدیر مؤسسه نوید رحمت ورامین ، با پرداختن به علل موفقیت این مؤسسه گفت: یکی از ملاکهایی که در امتیازدهی و انتخاب این مؤسسه به عنوان برترین مؤسسه در نخستین نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی استان تهران در نظر گرفته شد، می توان به جالب بودن اثر ابتکاری و اختراعی روبات نمازخوان اشاره کرد.

وی گفت: این روبات در تشویق و آموزش کودکان به وی‍‍ژه نوجوانان نقش عمده ای دارد.

مدیر مؤسسه نوید رحمت اظهار داشت: باید از اکبر رضایی مخترع ورامینی که برای ترویج فرهنگ نماز تلاش بی وقفه ای کرده است تقدیر گردد؛ از مسئولان شهرستان شهید پرور ورامین، استان تهران و کشور خواهانم چنین جوانان فعال در عرصه قرآن را رصد کنند و مشوق آنان باشند و نگذارند با بی توجهی به فعالیتهای آنان، چنین استعدادهای درخشانی در شهرستان، از دید عموم مردم به ویژه جوانان نادیده انگاشته شود و به رکود انجامد.

وی گفت: ما با تولید این وسیله کمک آموزشی و عرضه آن در نخستین نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی استان تهران به عنوان یکی از محصولات مؤسسه، ثابت کردیم که ما می توانیم.

روبات نمازخوان تأثیر بسزایی در یادگیری نماز توسط کودکان دارد

اکبر رضایی مخترع روبات نمازخوان نیز عنوان کرد: این دستگاه یک وسیله کمک آموزشی است که در کنار نیروی انسانی می تواند جذابیت خاصی ایجاد نماید و همچنین تأثیر بسزایی در یادگیری نماز توسط کودکان دارد.

وی افزود: با مشاهده روبات مذکور این سئوال در ذهن کودکان ایجاد می شود که روباتی که نه جان دارد و نه روح، می تواند نماز بخواند اما ما که دارای جان و روح هستیم چرا نتوانیم خدای خود را عبادت نماییم؟

رضایی با اشاره به وجود ایراداتی در این روبات، اطمینان داد تا در آینده ای نزدیک این مشکلات برطرف گردد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.