خانه » اخبار و رویدادها » حجت‌الاسلام محسن محمودی: ساخت سریال نوزاد شهید قیام خونین

حجت‌الاسلام محسن محمودی: ساخت سریال نوزاد شهید قیام خونین

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با اشاره به ویژگی‌های قیام ۱۵ خرداد بر ساخت سریال نوزاد شهید این قیام تاکید کرد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی در نشست شورای فرهنگی شهرستان ورامین که با حضور آیت‌الله سید مرتضی محمودی برگزار شد، با اشاره به حساسیت‌های تاریخی ۹ و ۱۰ دی ماه گفت: در فتنه ۸۸، حرکت تاریخی مردم مومن کشورمان در ۹ دی ماه بود که دست هتاکان را کوتاه کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: ۱۰ دی ماه نیز یادآور رشادت‌های مردم ورامین در سال ۵۷ است که شهدای خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

وی نقش مردم ورامین در ۹ و ۱۰ دی ۸۸ را بی‌بدیل خواند و گفت: کفن پوشان ورامینی در طول دوران فتنه و نیز در ۹ دی ماه ولایت‌مداری خود را به بهترین نحو ثابت کردند.

دبیر دبیرخانه دائمی قیام ۱۵ خرداد شهرستان ورامین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بزرگداشت نیم قرن قیام ۱۵ خرداد ۴۲ عنوان کرد: تمام مدیران و مسئولان باید همت خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد قیام ۱۵ خرداد به کار بندند، باید فرهنگ ۱۵ خرداد و فرهنگ ولایت‌مداری را به نسل‌های آینده انتقال داد، این یک وظیفه اعتقادی است.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه از مدیران خواست با برنامه‌ریزی‌های دقیق در آستانه ۱۵ خرداد سردرگم نبوده و به بهترین نحو این این قیام را گرامی بدارند.

محمودی وعده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد برگزاری باشکوه بزرگداشت نیم قرن قیام ۱۵ خرداد را مورد اشاره قرار داد و گفت: سرود ملی ۱۵ خرداد با دستور وزیر مراحل آماد شدن را طی می‌کند که نیاز به پیگیری بیشتر مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و اداره کل استان را دارد، جشنواره ادبی ۱۵ خرداد که در سال گذشته به عنوان نخستین سال برگزار شد امسال باشکوه‌تر برگزار شود و از هم اکنون جرقه آن زده شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر ساخت یک فیلم و سریال جذاب در مورد قیام ۱۵ خرداد گفت: ما در ۱۵ خرداد نوزاد چند ماهه داشتیم که شهید شده است، این‌ها سوژه‌های ناب سریال سازی است، در کشورهای دیگر به دلیل کوچک‌ترین اتفاق در کشورشان فیلم و سریال می‌سازند، ما هم نباید از پرداختن به منظر هنری قیام ۱۵ خرداد غافل باشیم.

امام جمعه موقت ورامین خاطرنشان کرد: این قیام جای کار فراوان دارد، حقیقتا ظرفیت برای ساخت یک سریال جذاب با این موضوع موجود است، اگر این اثر هنری و جذاب ساخته شود برای قرن‌های آینده ماندگار شده و گویای این حادثه عظیم خواهد بود.

دبیر دبیرخانه دائمی قیام ۱۵ خرداد شهرستان ورامین با تقدیر از شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین تصریح کرد: این شورا در سال جاری بسیار فعال بوده است.

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین با حضور آیت‌الله محمودی گلپایگانی امام جمعه، سید احسان قاضی زاده هاشمی مدیر کل سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران، محسن منصوری فرماندار شهرستان ورامین و جمعی از مسئولان ادارات شهرستان و اعضای ستاد ۹ و ۱۰ دی ماه و دبیرخانه دائمی قیام ۱۵ خرداد ورامین در بیت امام جمعه ورامین تشکیل شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.