خانه » اخبار و رویدادها » ناگفته های آیت الله محمودی از ۳۶ سال خدمت در سنگر نمازجمعه/ تلاش جریان نفاق برای برهم زدن نماز جمعه ورامین

ناگفته های آیت الله محمودی از ۳۶ سال خدمت در سنگر نمازجمعه/ تلاش جریان نفاق برای برهم زدن نماز جمعه ورامین

آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی را می توان باسابقه ترین امام جمعه کشور دانست، شخصیتی که بیش از ۳۶ سال در سنگر نماز جمعه ورامین منشأ خدمات فراوانی به مردم این دیار بوده است.

پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور به امامت آیت الله طالقانی در تهران است و به همین خاطر این روز به عنوان روز نماز جمعه لقب گرفته است.

شهرستان ورامین از جمله شهرستان هایی است که تنها سه ماه پس از اقامه نماز جمعه در تهران، اولین نماز جمعه را برگزار کرد و اکنون به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرها در برپایی این فریضه دینی محسوب می شود.

در این میان آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی از آبان ماه ۵۸ که اولین نماز جمعه در ورامین اقامه شده تاکنون در سنگر امامت نماز جمعه این شهرستان قرار داشته و منشأ خدمات فراوانی به مردم این دیار بوده است.

آیت الله محمودی

باسابقه ترین امام جمعه کشور به دلیل مواضع شجاعانه اش همواره مورد حمله و هجمه عناصر و رسانه ای ضد انقلاب قرار داشته است. وی در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه های جنگ حضوری فعال داشت.

آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در سال ۱۳۰۵ در گلپایگان به دنیا آمد و از دوران کودکی به دروس طلبگی علاقه وافری داشت. ایشان شاگردی آیت الله العظمی بروجردی، گلپایگانی و امام خمینی را در کارنامه خود دارد.

از شاگردی امام خمینی تا همدرسی با آیت الله نوری همدانی

پنجم مردادماه فرصتی مغتنم برای نشستن پای سخنان باسابقه ترین امام جمعه کشور است، شخصیتی که منافقین در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تلاش زیادی را برای بر هم زدن نمازهای جمعه به امامت وی در ورامین کردند اما با بصیرت مردم این دیار و مدیریت آیت الله محمودی خنثی شد.

آیت الله محمودی

آیت الله سید مرتضی محمودی از دوران تحصیلش در حوزه علمیه قم می گوید و اینکه در آن دوران شاگردی آیت الله العظمی بروجردی، امام خمینی و آیت الله العظمی گلپایگانی کرده است و همواره برای تبلیغ به شهرهای مختلف نظیر محلات و شهرهای شمالی کشور می رفتم.

باسابقه ترین امام جمعه کشور در دوران تحصیل با آیات عظام فاضل لنکرانی، تبریزی، نوری همدانی و سبحانی و علمایی نظیر افتخاری گلپایگانی، ستوده، صلواتی هم دوره بوده است.

آیت الله محمودی

بافت مذهبی ورامین مرا در این شهر ماندگار کرد

آیت الله محمودی در خصوص اقامت در شهر ورامین می گوید: چندسال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دعوت مردم ورامین به این شهرستان رفتم و شاهد عشق و علاقه وافر مردم این منطقه به روحانیت بودم.

به گفته وی همین محیط سالم و عشق و علاقه مردم ورامین سبب شد تا در این شهر ماندگار شوند و اکنون بیش از چهار دهه است که ایشان در در ورامین اقامت دارند.

تلاش بسیاری برای تضعیف نماز جمعه ورامین صورت گرفت

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با بیان اینکه  پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و اقامه اولین نماز جمعه در تهران، با حکم امام راحل به امامت جمعه ورامین منصوب شدم، ادامه می دهد: این شهرستان از جمله اولین شهرستان هایی بود که نماز جمعه در آن برگزار شد.

آیت الله محمودی

وی می گوید: طی ۳۶ سال گذشته که نماز پرشکوه جمعه در ورامین برگزار می شود همواره دشمنان تلاش کرده اند تا به این پایگاه مقدس ضربه بزنند اما بصیرت و هوشیاری مردم توطئه ها را خنثی کرد.

امام جمعه ورامین می افزاید: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برخی جریان های نفاق که بعدها ماهیتشان برای مردم روشن شد، تلاش های بسیاری را برای برهم زدن نماز جمعه ورامین می کردند و حتی برخی کارهای نامناسب را در طول نماز جمعه های اوائل انقلاب انجام دادند اما مردم اجازه خودنمایی به آنان را ندادند.

آیت الله محمودی

سنگر نماز جمعه بسیاری از توطئه ها را خنثی کرده است

وی با تأکید بر اینکه سنگر نماز جمعه ورامین طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون توانسته است در بسیاری از برهه ها و شرائط حساس خنثی کننده توطئه ها باشد، ادامه می دهد: به همین خاطر نماز جمعه این شهرستان از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است.

محمودی تأکید دارد: نماز جمعه ورامین یکی از پایگاه هایی بود که در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش محوری را ایفا می کرد و بسیاری از شهدای این شهرستان با پایگاه نماز جمعه ارتباط تنگاتنگی داشته و تعدادی از شهدای این شهرستان نیز عضو ستاد نماز جمعه بودند.

آیت الله محمودی

امام جمعه ورامین در پاسخ به این سوال که میزان استقبال مردم از نماز جمعه ورامین چه مقدار است، می گوید: خوشبختانه هر سال شاهد حضور پرشورتر مردم در نماز جمعه ورامین هستیم که این امر نشان دهنده عشق و ارادت مردم این منطقه به ارزش های اسلامی است.

وی تأکید مکان های برگزاری نماز جمعه در ورامین را پاسخگوی خیل عظیم نمازگزاران نمی داند و به همین خاطر در تلاش برای ساخت مصلای جدید برای مردم این شهرستان است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین اظهار می دارد: بنده از تمامی مردم ورامین که در طول ۳۶ سال گذشته همواره حامی نماز جمعه بوده اند تشکر و قدردانی می کنم.

وی با اشاره به این نکته که بسیاری از دست اندرکاران نماز جمعه ورامین طی سال های گذشته به دیار باقی شتافتند، می گوید: قطعا زحمات دست اندرکاران نماز جمعه ورامین هیچگاه از یادها نخواهد رفت.

آیت الله محمودی می گوید: سنگر نماز جمعه دارای جایگاهی مقدس در دین مبین اسلام است که همواره مورد تأکید ائمه معصومین قرار داشته به همین خاطر باید همواره این پایگاه مهم دینی و سیاسی  مورد توجه مردم قرار گیرد.

باسابقه ترین امام جمعه کشور معتقد است روشنگری های صورت گرفته در نماز جمعه قطعا بسیاری از توطئه های دشمنان که برنامه ریزی طولانی برای آن صورت گرفته را خنثی می سازد و زمینه عزت و عظمت هر چه بیشتر ایران اسلامی را فراهم می آورد.

گفتنی است امام جمعه ورامین در طول عمر با برکت خویش، خدمات علمی، فرهنگی و اجتماعی زیادی را در شهرستان ورامین به منصه ظهور گذاشت که برخی از آنها شامل ساخت بنای حوزه علمیه امام صادق(ع)، ساخت بنای حوزه علمیه کوثر ویژه خواهران، تشکیل ستاد مردمی کمک رسانی به جبهه های جنگ، تشویق مردم به تشکیل صندوق های قرض الحسنه، تشکیل هیئت های حل اختلاف برای ایجاد صلح، تشکیل مؤسسه خیریه و توزیع صندوق های خیریه است.

آیت الله محمودی

تأسیس درمانگاه خیریه ولیعصر(عج) و مؤسسه خیریه حمایت از ایتام به منظور توجه بیشتر به خانواده های بی سرپرست، اعزام مبلغ و روحانی به روستاهای منطقه پیش از تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی، تشکیل بسیج مردمی برای آموزش نظامی جوانان و بسیج جوانان به سوی جبهه های جنگ، ساخت و اداره مجتمع قرآن و عترت، توجه به مسئله نشر کتاب و تشویق به امر کتابخوانی، ساخت خانه عالم برای مسجد جامع محلات و مسجد صاحب الزمان(عج) ورامین و دهها فعالیت دیگر نیز از جمله خدمات اجتماعی آیت الله محمودی است.

MEHR

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.