خانه » اخبار و رویدادها » مسئول فرهنگی شهرداری:رشد اقدامات فرهنگی شهرداری ورامین در دهه اول محرم

مسئول فرهنگی شهرداری:رشد اقدامات فرهنگی شهرداری ورامین در دهه اول محرم

مسئول فرهنگی شهرداری منطقه دو ورامین از رشد اقدامات فرهنگی شهرداری این منطقه در دهه اول محرم خبر داد.

به ورامین سیتی به نقل از فارس، محمد صمدی با بیان اینکه عاشورا کلاس درس دفاع از دین مقدس اسلام است، گفت: بصیرت نیاز امروز جوامع اسلامی است و عاشورا مدرسه بصیرت افزایی است.

مسئول فرهنگی شهرداری منطقه دو ورامین با اشاره به هدف قیام حضرت سیدالشهداء (ع) افزود: امر به معروف و نهی از منکر هدف اصلی قیام اباعبدالله(ع) بوده و عاشقان واقعی ایشان نباید از هرگونه تلاش و کوشش در جهت تقویت این دو فریضه معنوی دریغ کنند، امر به معروف و نهی از منکر از منظر اسلام جهاد فی سبیل الله محسوب می شود و کسانی که از این مهم غافل هستند بدانند طبق فرمایش امیرالمومنین (ع) مرده‌ای در میان زندگان هستند.

وی رشد فعالیت های فرهنگی در منطقه دو شهرداری ورامین را بی سابقه خواند و تصریح کرد: ما نیز در راستای اجرای رسالت های فرهنگی به مناسبت ایام شهادت امام حسین(ع) برنامه های فرهنگی خود را تشدید نمودیم.

صمدی طراحی،تولید و چاپ بنر، تراکت و بروشور  پیام‌های ماه محرم با مضامین فرهنگی عاشورا،امر به معروف و نهی از منکر و مظلومیت ائمه معصومین علیهم السلام،پخش محصولات فرهنگی در میان تمامی هیئات مذهبی،مساجد،پایگاه های بسیج و تعدادی از مدارس و مراکز فرهنگی اجتماعی منطقه،سرکشی و حضور مداوم مسئولین فرهنگی در میان سوگواران هیئات مذهبی و مساجد و ایراد سخنرانی با موضوعات امر به معروف و نهی از منکر و بصیرت افزایی بخشی از این اقدامات بوده است.

این مسئول نصب بنرهای فرهنگی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر از بیانات امام حسین(ع) در معابر اصلی منطقه،برگزاری مراسم معنوی دعای زیارت عاشورا در شهرداری منطقه،سیاه پوش کردند ساختمان اداری، عزاداری بسیجیان پرشور منطقه با لباس بسیج با هماهنگی حوزه بسیج ادارات شهرستان از مقابل فرمانداری به سوی گلزار شهدای گمنام از دیگر اقدامات صورت پذیرفته می باشد.

علیرضا مومنی، شهردار منطقه دو نیز با تاکید بر اهمیت مسائل فرهنگی گفت: امور فرهنگی یکی از اولویت‌های شهرداری‌ها است، یکی از نیازهای عمده مردم منطقه خدمات فرهنگی است که بحمدالله در شهرداری روی این امر دقت فراوان شده و برنامه‌های فرهنگی پیش‌رو تامین کننده بخش عمده نیازهای موجود خواهد بود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.