خانه » اخبار و رویدادها » رییس اداره تبلیغات اسلامی ورامین:ارتقای محتوای فرهنگی تعزیه‌های خیابانی در ایام عزاداری

رییس اداره تبلیغات اسلامی ورامین:ارتقای محتوای فرهنگی تعزیه‌های خیابانی در ایام عزاداری

رییس اداره تبلیغات اسلامی ورامین و قرچک خواستار افزایش محتوای فرهنگی تعزیه ها در ایام عزاداری شد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین با اشاره به اهمیت محتوای تعزیه‌های اجرا شده در ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) گفت: مقرر شد تعزیه‌های عزاداری در دهه‌های دوم و سوم محرم در شهرستان ورامین اجرا شوند و محتوای فرهنگی آنها ارتقاء یابد.

سال گذشته قمه‌زنی علنی در ورامین رخ نداده است

رییس اداره تبلیغات اسلامی ورامین و قرچک سپس با اشاره به برخی انحرافات و آسیب‌های عزاداری‌ ها گفت: قمه‌زنی یکی از آسیب‌های جدی عزاداری‌ها است که در گذشته در ورامین معمولا دو، سه نقطه خاص انجام می‌شده است که با برگزاری جلسات و کارهای فرهنگی و توجیه افراد در سال گذشته قمه‌زنی علنی در ورامین رخ نداده است، ممکن است در جایی، دور از چشم دیگران این عمل رخ داده باشد اما در مقابل دید مردم عزادار این اتفاق رخ نداده است.

حجت‌الاسلام غلامی از تهیه و توزیع جزوات در مورد قمه‌زنی در بین هیئت‌های عزاداری خبر داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین و قرچک از برگزاری جلسات برای روحانیون در ارتباط با نیازهای تبلیغی روز خبر داد و افزود: باید خروجی عزاداری‌ها روح فلسفه قیام سیدالشهدا (ع) باشد، بنابراین ساماندهی هیئات در دستور کار بوده و انجام شده است، کتاب فرهنگ جامع شهادت معصومین (ع) در پنج جلد که جلد دوم آن ویژه حضرت سید الشهدا (ع) می‌باشد با کمک شهرداری چاپ و به هیئات داده شده است.

وی سپس اظهار داشت: گاهی اوقات در نزدیکی یک مسجد دیده می‌شود که هیئتی راه‌اندازی شده است، این امر صحیح نیست، زمانی که مسجد مکان مناسب دارد، روحانی دارد، منبر آماده دارد، خوب در این مواقع از امکانات مسجد استفاده می‌شود.

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین با حضور آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین و رییس شورای فرهنگ عمومی، محسن منصوری فرماندار شهرستان و اعضای شورای فرهنگ عمومی و روسای ادارات  و نهادهای شهرستان برگزار شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.