خانه » اخبار و رویدادها » پیش بینی۳۲مسجدورامین برای برگزاری اعتکاف

پیش بینی۳۲مسجدورامین برای برگزاری اعتکاف

صبح امروز جلسه ستاد برگزاری مراسم اعتکاف شهرستان ورامین با حضور آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه و اعضای این ستاد در بیت امام جمعه برگزار شد.

آیت الله سید مرتضی محمودی در ابتدای این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری باشکوه مراسم اعتکاف در مساجد اظهار داشت: مراسم اعتکاف می تواند نقش موثری را در پیوند اقشار مختلف مردم بویژه نسل جوان و نوجوان با پایگاه های دینی بویژه مساجد داشته باشد.

اعتکاف نقش به سزایی در پیوند جوانان با مسجد دارد

امام جمعه ورامین افزود: در طول سال های اخیر مشاهده شده است که جوانانی در مراسم اعتکاف حاضر و با مسجد مأنوس شده اند و در طول سال در این پایگاه مهم دینی حضوری فعال دارند که این امر مایه خوشحالی و مباهات است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد انحراف در میان نسل جوان و نوجوان کشور ادامه داد: امروز دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت تلاش می کنند تا با استفاده از ابزارها و امکانات مختلف، نسل جوان و نوجوان را از مبانی اسلامی دور سازند و برنامه های فرهنگی نظیر اعتکاف می تواند در جهت خنثی سازی توطئه های دشمنان نقش مهم و غیر قابل انکاری  را ایفا کند.

مراسم اعتکاف موهبتی الهی از سوی خداوند است

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با تأکید بر این نکته که بر اساس آمارها بیشترین میزان حضور در مراسم اعتکاف مخصوص جوانان است گفت: خوشبختانه جوانان حضور پررنگی در مراسم اعتکاف دارند به همین خاطر باید مراسم اعتکاف را موهبتی الهی از سوی خداوند دانست.

حجت الاسلام رضا غلامی نیز در این نشست با اشاره به پیش بینی ۳۲ مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف در شهرستان ورامین بیان داشت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، ۳۲ مسجد در ورامین، جوادآباد و خیرآباد برای برگزاری مراسم اعتکاف در نظر گرفته شده اند که ۲۲ مسجد ویژه خواهران و ۱۰ مسجد ویژه برادران خواهد بود.

آغاز ثبت نام از معتکفین از روز ۲۹ فروردین

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین افزود: ثبت نام از داطلبان حضور در مراسم اعتکاف از روز شنبه ۲۹ فروردین ماه در مساجد تعیین شده آغاز می شود و علاقه مندان می توانند با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت نام مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در کنار توجه به راز و نیازهای شخصی معتکفین در طول سه روز مراسم اعتکاف، تلاش شده است تا از این فرصت در جهت بصیرت افزایی و آگاهی بخشی معتکفین استفاده درست صورت گیرد.

حضور ۴۰۰۰ معتکف در سال ۹۳ در مساجد ورامین

غلامی با اشاره به هزینه تعیین شده برای ثبت نام از معتکفین گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده، مبلغی بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان برای ثبت نام در نظر گرفته شده است اما برخی مساجد با توجه به سنجش شرائط می توانند مبالغ کم تری را گرفته و یا به صورت رایگان ثبت نام کنند.

این مسئول با تأکید بر این نکته که هر سال شاهد افزایش تعداد معتکفین در مساجد هستیم یادآور شد: در سال ۹۲، بیش از سه هزار معتکف در مساجد ورامین حضور داشتند اما در سال ۹۳ این تعداد به بیش از سه هزار نفر افزایش پیدا کرد.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.