خانه » اخبار و رویدادها » مراسم افتتاح دفتر جدید بسیج دانشجویی سما ورامین برگزار شد

مراسم افتتاح دفتر جدید بسیج دانشجویی سما ورامین برگزار شد

به گزارش ورامین سیتی به نقل از روابط عمومی فرمانداری ورامین محسن منصوری فرماندار شهرستان ورامین صبح دیروز در مراسم افتتاح دفتر جدید بسیج دانشجویی سما ورامین پیرامون شاخصه های تشکیلات بسیج از دیدگاه شهید بهشتی گفت: بسیج مجموعه متشکلی است که با بنای خودسازی تشکیل شده است. شهید بهشتی معتقد بودند که ما برای این که بتوانیم کارهای بزرگ انجام دهیم باید تشکیلات داشته باشیم و بهترین فضا برای ایجاد تشکیلات بسیج است که فلسفه وجودی بسیج خدمت به جامعه اسلامی است.

مهندس منصوری افزود: در دیدگاه شهید بهشتی ما زن و مرد مسلمانی را می خواهیم که تنها مسؤول مسلمان بودن خود نباشند بلکه به دنبال مسلمان بودن، مسلمان شدن و مسلمان ماندن جامعه باشند. با این دیدگاه تشکیلات باید خود ساز وسازنده برای سیر الی الله باشد.

 وی افزود: فلسفه تشکیلات خدمت است که هر تشکیلاتی باید بتواند به جامعه اسلامی خدمت کند. در واقع ما دور هم جمع می شویم که خدمتی کنیم که قدمی برداریم با این رویکرد تشکیلات باید حافظ ارزش ها و حافظ نظام اسلامی باشد نه فقط حافظ خود .

فرماندار ورامین اظهار داشت: در دیدگاه شهید بهشتی تشکیلات باید دم به دم آموزش بدهد و آموزش ببیند باید رشد داشته باشد. اگر رشد معنوی در تشکیلات نباشد کار لنگ می زند و به مقصد نخواهد رسید. رشد معنوی و رشد فرد در تشکیلات باید همراه با خدمت به تشکیلات باشد که اگر این گونه نشد باز هم نقص وجود دارد.

محسن منصوری بیان کرد: من از جوانان بسیجی درخواست می کنم مباحث تشکیلاتی شهید بهشتی را مرور بکنند. هدف اصلی در مجموعه های بسیج دانشجویی سیر الی الله است. هسته مرکزی مجموعه باید اهتمام ویژه ای به این هدف داشته باشد. هسته اصلی اگر ضعیف باشد کار از دست در خواهد رفت و کار به بار نخواهد نشست.

وی تصریح کرد: مجموعه دانشجویی باید مجموعه ای آرمان خواه و عدالت خواه باشد که حق را می بیند و بر اساس حق تصمیم می گیرد و عمل می کند. آفت بر خی از مجموعه ها و تشکل ها این است که حق را به افراد می سنجند این اشتباه است. افراد نباید جایگزین ارزش ها باشند.

فرماندار ورامین ضمن بیان این نکته که امروز کشور در مقطع حساسی قرار گرفته است اظهار داشت: مجموعه های دانشجویی باید با برنامه ریزی و بصیرت به کمک کشور بیایند تا همگی به سلامت از این مقطع حساس عبور کنیم.

پس از سخنرانی فرماندار شهرستان ورامین، مراسم افتتاح دفتر جدید بسیج دانشجویی سما که مزین به نام شهید میثم کهندل است با حضور پدر شهید میثم کهندل، امام جمعه موقت ورامین ، فرماندار شهرستان و جمعی از مسؤولین برگزار شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.