خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه موقت ورامین: متأسفانه برخی افراد به موضوع اقتصاد مقاومتی باور ندارند/ برخی فقط چشم خود را به دروازه های آمریکا و اروپا دوخته اند

امام جمعه موقت ورامین: متأسفانه برخی افراد به موضوع اقتصاد مقاومتی باور ندارند/ برخی فقط چشم خود را به دروازه های آمریکا و اروپا دوخته اند

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین با اشاره به ضرورت حفظ و حراست از فرهنگ جامعه اسلامی اظهار داشت: باید همواره این سوال را از خود بپرسیم که چقدر برای حفاظت از فرهنگ هایی نظیر حجاب و عفاف، مبارزه با مفاسد اقتصادی و اخلاقی، اجرای امر به معروف و نهی از منکر، جلوگیری از رفتارهای غلط نظیر استعمال سیگار و قلیان و برای اصلاح جامعه از وضعیت اسفبار اعتیاد تلاش کرده ایم.

امام جمعه موقت ورامین افزود: متأسفانه برخی مسئولان از کنار فرهنگ با شعار می گذرند و یا  مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اجرایی نمی کنند.

برخی مدیران برای جلسات شورای فرهنگ عمومی اهمیتی قائل نیستند

وی با انتقاد از بی توجهی برخی مدیران به کارکرد و مصوبات شورای فرهنگ عمومی ادامه داد: برخی مدیران برای جلسات شورای فرهنگ عمومی اهمیتی قائل نیستند که این جای تأسف و ناراحتی دارد.

محمودی اضافه کرد: باید مردم بدانند که فرهنگ عزت بخش اسلام ناب محمدی به چه میزان دشمن دارد و چرا با وجود این دشمنی ها، راه را برای ورود فرهنگ های غربی از طریق ماهواره به خانه خود باز می کنیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین عنوان کرد: چرا باید به جای اقتدا به الگوهای ملی و اسلامی خود، به دنبال الگوهای وارداتی و غربی رفته و به جای مصرف تولیدات داخلی، فریفته تولیدات و محصولات خارجی شویم.

برخی مسئولان از کنار فرهنگ با دادن شعار می گذرند

محمودی بیان داشت: در پاسداری از فرهنگ عمومی همه باید به صحنه آمده و تلاش کنند و تمامی مبلغین، مادحین، مسئولان، اساتید، معلمان و همه رسانه ها و جراید باید به میدان بیایند.

امام جمعه موقت ورامین یادآور شد: دشمن هشت سال جنگ را به ملت ایران تحمیل کرد ولی نتوانست به اهداف خود برسد و برای اولین بار در تاریخ ایران، یک وجب از خاک این سرزمین جدا نشد.

محمودی ادامه داد: دشمن پس از شکست در عرصه نظامی، برای به زانو درآوردن ملت ایران به جنگ و تهاجم فرهنگی روی آورد و با رواج بی بند و باری، مدگرایی و تجهیز شبکه های ماهواره ای به دنبال تحقق اهداف خود است.

برخی افراد به موضوع اقتصاد مقاومتی باور ندارند

عضو ستاد احیای امر به معروف  ونهی از منکر شهرستان ورامین اضافه کرد:امروز بیش از ۱۰۰ شبکه ماهواره ای فارسی زبان علیه اعتقادات و باورهای ملت ایران برنامه پخش می کنند و در کنار آن نیز شبکه های اجتماعی در فضای مجازی به کمک اهداف استکبار آمده اند.

وی عنوان کرد: اگر چه از این ابزارها می توان استفاده مثبت نیز کرد اما گردانندگان این شبکه ها و استفاده هایی که از این ابزارها می شود، در راستای نشانه رفتن فرهنگ، اخلاق، هویت ملی و دینی ملت ایران است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و متذکر شد: متأسفانه برخی افراد به موضوع اقتصاد مقاومتی باور ندارند.

وی با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در شهرستان ورامین گفت: امروز بهترین پسته، عسل و زعفران در ورامین تولید و دامداری و کشاورزی این منطقه زبانزد است.

محمودی یادآور شد: تولید جوجه اردک، شترمرغ، پرورش ماهی، تولید گل و گیاه، سبزیجات و فرش دستباف در زمره بهترین تولیدات این منطقه محسوب می شود اما با وجود این ظرفیت ها، هنوز آمار بیکاری در ورامین بالاست.

برخی به دروازه های آمریکا چشم دوخته اند

خطیب نماز جمعه ورامین افزود: چرا مسئولان در تأمین صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کوتاهی می کنند و چرا هنوز منطقه ویژه اقتصادی به منظور استفاده از ظرفیت های منطقه به نتیجه نرسیده و چرا پایانه صادرات در ورامین دایر نمی شود.

وی ادامه داد: جای تأسف دارد که به رغم همه تأکیدات مقام معظم رهبری درباره موضوع اقتصاد مقاومتی، برخی فقط چشم خود را به دروازه های آمریکا و اروپا دوخته اند، در حالی که اگر ما در اقتصاد مقاومتی به سیاست های ابلاغی رهبری توجه کنیم، می توانیم از نظر اقتصادی پیشرفت های چشمگیری به دست آوریم.

ملت ایران هرگز با آمریکا سرسازش نخواهد داشت

رییس ستاد برگزاری مراسم گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان شهرستان های استان تهران در ادامه با تقدیر از حضور باشکوه اقشار مختلف مردم در تظاهرات ۱۳ آبان اظهار داشت: با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران نشان داد که همچنان روحیه استکبار ستیزی خود را حفظ کرده و هرگز با آمریکا سر سازش نخواهد داشت.

محمودی افزود: جوانان و نوجوانان ایرانی نشان دادند که مبارزه با آمریکا و اسراییل را از مکتب عاشورا آموخته اند و در این راه ذره ای تردید به خود راه نمی دهند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران اضافه کرد: مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر نظام سلطه که متأسفانه برخی فکر کرده اند که اگر در یک موضوع مانند برجام و یا سوریه، بر اساس تشخیص مسئولان با کشورهای جهان از جمله آمریکا مذاکره کردیم، پس دیگر مبارزه با آمریکا و نظام سلطه فراموش می شود، به همین خاطر برخی در میان مردم توطئه افکنی نکنند.

وی عنوان کرد: ملت ایران پیرو مکتب عاشورا است و مبارزه با طاغوت را از مکتب قرآن و اهل بیت آموخته و لحظه ای در این مبارزه تردید نخواهد کرد.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.