خانه » اخبار و رویدادها » مسابقه تفسیر قرآن «نورالهدی» در ورامین برگزار شد

مسابقه تفسیر قرآن «نورالهدی» در ورامین برگزار شد

پنجمین دوره مسابقه تفسیر قرآن «نورالهدی» در ورامین برگزار شد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس، مسابقه تفسیر قرآن‌ کریم تحت عنوان «نورالهدی ۵» در ورامین به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

این مسابقه در دو رشته تفسیر یک جزء و سه جزء برگزار شد که محتوای آن در هر یک از این دو بخش به ترتیب شامل تفسیر «جزء پانزدهم» قرآن‌کریم و تفسیر «اجزای پانزدهم، شانزدهم و هفدهم» قرآن‌ کریم است.

همچنین آزمون این مسابقه به صورت پرسش‌های تستی چهار گزینه‌ای در سالن امتحانات دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین -پیشوا برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی مدیر اداره تبلیغات اسلامی ورامین در این زمینه گفت: این مسابقات یکی از مسابقات بزرگ تفسیری کشور محسوب می‌شود و شهرستان ورامین با نزدیک به ۲۰۰ شرکت کننده عنوان بیشترین شرکت کننده در شهرستان‌های استان تهران را به خود اختصاص داد.

وی تصریح کرد: در این مسابقه در کل کشور تعداد ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر از سراسر کشور به رقابت پرداختند که حدود ۱/۳ درصد از این شرکت کنندگان از شهرستان ورامین بودند و این رقم قابل قبولی است.

حجت‌الاسلام غلامی اظهار داشت: به نفرات برتر در این مسابقات، جوایزی همچون کمک هزینه سفر عمره مفرده، عتبات‌عالیات و جوایز نقدی دیگر اهداء می‌شود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ورامین افزود: همچنین به کسانی که در این مسابقات طبق امتیازات مندرج در برگه‌های آزمون، امتیاز بالای ۷۰ درصد را کسب کنند، گواهینامه تفسیر قرآن کریم در مقطع مربوطه توسط سازمان تبلیغات اسلامی اعطا خواهد شد.

حجت الاسلام غلامی تقویت معلومات قرآنی اقشار مختلف مردم، ترویج فرهنگ مطالعه و تحقیق در بین مخاطبین قرآنی و  آشنا کردن مردم با نکات کاربردی مفاهیم و تفسیر قرآن‌کریم را از عنده اهداف این مسابقات دانست.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.