خانه » اخبار و رویدادها » بازدید استاندار تهران از عشایر ورامین

بازدید استاندار تهران از عشایر ورامین

 

استاندار تهران گفت: دولت برای حمایت از ‌تشکل های رسمی عشایری، ۵۰ میلیون ریال تسهیلات با سود چهار درصد و زمان بازپرداخت پنج ساله به عشایر پرداخت می کند.

‘ مرتضی تمدن’ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه های استان برای تقویت عشایر منطقه افزایش میزان سرمایه صندوق های خرد عشایری است که در جلسه مشترک با مسوولان استان تهران و شهرستان ورامین تصویب شد.

وی گفت:‌ عشایر استان تهران از ظرفیت و قابلیت بسیار مناسبی برخوردار هستند و توانسته اند علاوه بر دامپروری به فعالیت هایی نظیر کاشت زغفران نیز اقدام کنند.

تمدن افزود:‌ کشت زعفران، تولید صنایع دستی، زنبور داری و فعالیت هایی از این قبیل که توسط عشایر انجام می شود، نشان می دهد اگر از آنان حمایت منطقی انجام شود، می توانند بسیاری از مشکلات خود را رفع کنند.

وی با بیان لزوم ارایه آموزش به عشایر گفت:‌ استانداری تهران تمام هزینه های مربوط به آموزش عشایر را در صورت ارایه طرح مناسب پرداخت خواهد کرد.

استاندار تهران ‌یکی از مهمترین مشکلات عشایر را تامین هزینه مربوط به تهیه علوفه و نهاده های دامی ذکر کرد و افزود:‌ قیمت محصول تولیدی عشایر متناسب با قیمت نهاده ها افزایش نیافته است.

وی افزود:‌ دولت سعی کرده با ارایه کمک های مستقیم و غیرمستقیم تناسب قابل قبولی بین قیمت نهاده های دامی و محصول تولید عشایر بوجود آورد.

تمدن با بیان تولید روزانه ۲۰۰ تن گوشت توسط عشایر و دامداران استان تهران گفت: میزان مصرف روزانه گوشت در استان تهران ۴۰۰ تن است که جهاد کشاورزی استان تهران برنامه مناسبی برای افزایش تولید گوشت در این استان ارایه کرده است.

وی اظهار داشت: ‌با اجرای این طرح، عشایر منطقه می توانند ضمن افزایش میزان تولید محصولات دامی مشکلات موجود در فعالیت های خود را کاهش دهند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.