خانه » اخبار و رویدادها » استاندار تهران: تغییر در حریم شهرستان ها پس از انتخابات اسفندماه در دستور کار می آید!

استاندار تهران: تغییر در حریم شهرستان ها پس از انتخابات اسفندماه در دستور کار می آید!

ابلاغ فرمانداری ویژه ورامین یکی از مطالباتی است که طی سال های اخیر همواره از سوی مسئولان و مردم این شهرستان پیگیری شده اما علیرغم وعده های بسیار، این موضوع هیچگاه به واقعیت تبدیل نشد.

اردیبهشت ماه ۹۰، موضوع فرمانداری ویژه ورامین در کمیسیون ویژه دولت مطرح و به تصویب رسید اما با گذشت بیش از چهار سال از این ماجرا هنوز این حق مردم ورامین ابلاغ و اجرایی نشده است.

طی چهار سال گذشته همواره مسئولان کشوری و استانی در ملاقات های مردمی و سفر به شهرستان ورامین با اشاره به نقش مردم این خطه در انقلاب اسلامی و ویژگی های سیاسی و اجتماعی ورامین، بر ابلاغ فرمانداری ویژه تأکید کردند اما هیچگاه این امتیاز به ورامین نرسید.

دولت تمامی تقسیمات کشوری را متوقف کرده است

خبرگزاری در تاریخ ۳۱ مرداد سال ۹۲ در گزارشی تحت عنوان  ورامینی ها در حسرت ابلاغ فرمانداری ویژه نوشت که در اردیبهشت ماه ۹۰، هیئت دولت فرمانداری ویژه ورامین را تصویب کرد که از آن زمان تا کنون به رغم وعده های مسئولین، ابلاغ این مهم انجام نشده است.

سید حسین نقوی حسینی با اشاره به آخرین وضعیت ابلاغ فرمانداری ویژه ورامین اظهار داشت: در دولت دهم ارتقای ورامین به فرمانداری ویژه به تصویب رسید اما با روی کار آمدن دولت یازدهم تمامی تقسیمات کشوری متوقف شد.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت کشور فعلا هر گونه تقسیمات کشوری نظیر انتزاع، الحاق و ارتقا را متوقف و آن را به پس از انتخابات اسفندماه موکول کرده است.

فرمانداری ویژه ورامین قبلا تصویب شده است

وی ادامه داد: ابلاغ فرمانداری ویژه ورامین از اولویت های تقسیمات کشوری است چرا که تمامی مراحل قانونی خود را طی کرده و حتی در کمیسیون ویژه دولت به ریاست معاون اول وقت رییس جمهور به تصویب رسیده و هر موضوعی که در این کمیسیون به تصویب می رسد فقط در هیأت دولت تأیید می شود.

نقوی حسینی اضافه کرد: اکنون باید فرمانداری ویژه ورامین در هیئت دولت تأیید و سپس ابلاغ شود که امیدواریم این موضوع هر چه زودتر به منظور خدمت رسانی مطلوب تر به مردم عملیاتی شود.

سید حسین هاشمی استاندار تهران نیز در پاسخ به سوال خبرنگار مهر اظهار داشت که تغییر در حریم شهرستان ها پس از انتخابات اسفندماه در دستور کار می آید.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.