خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه ورامین: کسی که از موقعیت اقتصادی فعلی کشور سوء استفاده کند خائن است

امام جمعه ورامین: کسی که از موقعیت اقتصادی فعلی کشور سوء استفاده کند خائن است

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در خطبه‌های نماز عبادی ‌‌ـ سیاسی جمعه ورامین پس از دعوت خود و نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی، قرآن را نور معرفی کرد و گفت: دو حجت از طرف خداوند در بین بشر وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین اظهار داشت: یک حجت درونی است که عقل انسان است و حجت دیگر بیرونی است که رسل و پیامبران الهی هستند، امروز که پیامبران در بین ما نیستند امام زمان (عج) حجت خدا در بین ما است، حضرت در بین ما هست، جای دیگری نیست اما ما ایشان را نمی‌بینیم و نمی‌شناسیم، ایشان به تمام احوال ما آگاه است.

امام جمعه ورامین افزود: در روز قیامت از گناهان ما سئوال می‌شود، از غیبت سئوال می‌شود، از سبک شمردن نماز، از تهمت زدن، همسایه آزاری، حرام‌خواری، رباخواری، رعایت نکردن اصول دین و خیانت و … سئوال می‌شود، قطعا ظالمان، دروغگوها و کسانی که آق والدین شده‌اند عذاب خواهند شد.

آیت‌الله محمودی بیان داشت: همین انسان که در دنیا بسیاری از گناهان و خطاهای خود را پای میز محاکمه انکار می‌کند در مقابل دادگاه عدل الهی چاره‌ای جز اعتراف به گناه خود ندارد.

روز مباهله به نوعی یکی از اعیاد مسلمانان است

امام جمعه ورامین در ادامه ضمن گرامیداشت روز مباهله تاکید کرد: در روز مباهله عده‌ای از نجران واقع در جنوب غربی عربستان و نزدیک مرز یمن به همراه بزرگان و علمایشان برای بحث نزد پیامبر (ص) به مدینه آمدند، پس از بحث‌ها و به نتیجه نرسیدن مقرر شد هر دو گروه در خارج مدینه در نقطه خاصی حضور یابند و در آنجا مباهله کنند.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد این دو گروه از خدا بخواهند هر گروهی که باطل است گرفتار عذاب شود، روز موعود رسول اکرم (ص) به ‌همراه حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) به مکان موعود رفتند، گروه مقابل از مشاهده سادگی پیامبر (ص) و اینکه با گروه بزرگی نیامده‌اند متوجه شدند در صورتی که مباهله صورت پذیرد نابود می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین اضافه کرد: بنابراین از مباهله خودداری کردند و پذیرفتند جزیه پرداخت کنند، این موضوع بازتاب زیادی داشت و از افتخارات بزرگ اسلام شد، بنابراین روز مباهله به نوعی یکی از اعیاد مسلمانان است.

کسی که از موقعیت اقتصادی فعلی کشور سوء استفاده کند خائن است

آیت‌الله محمودی با بیان اینکه حدود ۵۶ کشور اسلامی در جهان وجود دارد، عنوان کرد: در میان این کشورها تنها ایران است که حکومت شیعی دارد، شیعه در تمام نقاط جهان وجود دارد اما تنها ایران حکومت اهل بیت (ع) و حکومت ولایی دارد، به همین دلیل دنیای شرک و کفر کمر همت بر تضعیف نظام بسته است، می‌خواهند نظام را از پا درآورند اما این آرزو را به گور خواهند برد.

امام جمعه ورامین گفت: خدا می‌خواهد این انقلاب قدرتمند بماند و بنابراین در این همه سال تمام مشکلات از جلوی پای این انقلاب برداشته شده است، امکان ندارد تمام دنیای بشریت علیه یک کشور به میدان بیایند آن‌وقت آن کشور باقی بماند و روز به روز مقتدرتر شود، در هشت سال جنگ تحمیلی ما تنها با عراق نمی‌جنگیدیم.

وی ادامه داد: اما مقتدر ماندن شرط دارد و آن پایبندی به دستورات اسلام است، امروز دشمن ما را تحریم اقتصادی کرده است، عرصه را بر ما تنگ کرده، در این شرایط سرمایه‌دارها نباید جنس را انبار کنند تا چند برابر بفروشند، مسئولان نباید بی‌تفاوت باشند، هرکس که از موقعیت اقتصادی فعلی کشور سوء استفاده کند خائن است، در این شرایط باید اجناس را در اختیار مردم گذاشت نه اینکه احتکار کرد.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی اظهار داشت: انسان از غفلت برخی افراد متعجب می‌شود، مگر این‌ها نمی‌دانند مرگ حق است، پس چرا برای آنکه برای قیامت خود ذخیره کنند برای دنیا انبار می‌کنند، این امر کاشف از عدم اعتقاد به روز موعود است.

آمریکا هرگز جرات حمله نظامی به ایران را ندارد

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین اظهار داشت: استکبار در جنگ نظامی از ما شکست خورده است، هشت سال جنگ بر ما تحمیل کردند اما جز افتضاح برای آنان حاصلی نداشت.

امام جمعه ورامین در میان فریادهای تکبیر نمازگزاران گفت: آمریکا به خوبی می‌داند در صورت شیطنت نظامی جواب دندان‌شکنی دریافت خواهد کرد بنابراین جرات حمله نظامی به ایران را ندارد و از راه‌های دیگر مانند راه اقتصادی و فرهنگی وارد شده است، بدانید و مطمئن باشید در این مقطع هم شکست خواهد خورد چرا که دست قدرت خداوند و دست حضرت حجت(عج) پشت این انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله العظمی گلپایگانی نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند

این شاگرد حضرت آیت‌الله العظمی گلپایگانی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره این مرجع بزرگ عالم تشیع تصریح کرد: برگزاری کنگره این عالم بزرگوار جای تقدیر دارد، ایشان در طول انقلاب و نیز در زمان مبارزات انقلابی همواره دست در دست امام راحل گام برداشت و نقش موثری در حفظ حوزه‌های علمیه و پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.