خانه » اخبار و رویدادها » رئیس اداره بهزیستی ورامین:نخستین همایش تخصصی خانواده برگزار می شود

رئیس اداره بهزیستی ورامین:نخستین همایش تخصصی خانواده برگزار می شود

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، بهروز هیودی رئیس اداره بهزیستی ورامین اظهار داشت:‌ به مناسبت فرا رسیدن روز ملی بزرگداشت خانواده، نخستین همایش تخصصی خانواده با موضوع خانواده و با نگاهی به پدیده همسر آزاری برگزار می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین تصریح کرد: با توجه به رشد روزافزون جمعیت و توسعه زندگی شهری و شهروندی، آموزش نوین شهروندی در حوزه‌های گوناگون می‌تواند جوامع درحال توسعه را از خطرات تهدیدکننده بنیان خانواده و جامعه مصون نگه دارد.

وی افزود: از آنجایی که حساس‌ترین انتخاب در طول زندگی انتخاب همسر است و والاترین هدف و کارکرد خانواده تکمیل هویت و تامین آرامش همسران شایسته است، زن و مرد باید با شناخت کامل تفاوت‌های یکدیگر و یادگیری روش‌های ابراز محبت و دستیابی به سعادت، خود و خانواده را بیمه کنند و از کوتاه‌ترین لحظه‌های با هم بودن بیشترین بهره‌ها را ببرند.

هیودی گفت: در دین اسلام از نهاد خانواده به عنوان نهاد مقدس یاد شده و در آن بر حفظ کرامت انسانی و تشکیل خانواده در قالب روایات و احادیث تاکید فراوانی شده است و در راستای رسیدن به جامعه‌ای فعال و پویا نیازمند شناسایی آسیب‌ها و معضلات اجتماعی و بررسی راهکارها و اتخاذ تصمیمات کارشناسی و اثرگذار می‌باشیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین خاطرنشان کرد:‌ در همین راستا نخستین همایش تخصصی خانواده با موضوع همسر آزاری در حوزه شهر قرچک و با در نظر گرفتن جامعه هدف و آسیب‌زایی برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش یک روزه در روز پنجشنبه مورخ ۱۸ آبان ماه سال جاری در شهر قرچک با حضور کارشناسان متخصص و روحانیون در حوزه خانواده برگزار می‌شود و مسائلی همچون همسر آزاری و بررسی آن از دیدگاه اسلام، قانون و حمایت، مسائل اجتماعی و خانواده و … مورد بررسی و راهکارهای مناسب و قانونی آن مورد کارشناسی و بررسی قرار خواهد گرفت.

هیودی در پایان اذعان داشت‌:‌ حضور کارشناسان حوزه علوم اجتماعی و رفتاری فعال در این همایش بلامانع بوده و علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس مرکز مدیریت مداخله در بحران اداره بهزیستی شهرستان ورامین واقع در کمربندی شهید بهشتی، روبه‌روی شهرداری ورامین جنب بانک مسکن مراجعه کنند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.