خانه » اخبار و رویدادها » آسایشگاه معلولان ایثار شهرستان ورامین افتتاح شد

آسایشگاه معلولان ایثار شهرستان ورامین افتتاح شد

همزمان با عید سعید غدیر خم و با حضور رییس مجلس شورای اسلامی مرحله دوم آسایشگاه معلولان ایثار شهرستان ورامین روز شنبه در آیینی به بهره برداری رسید.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا ، رییس اداره بهزیستی ورامین در این آیین گفت: آسایشگاه معلولان ایثار شهرستان ورامین از سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را آغاز و خدمات خود را به معلولان ایزوله ارائه می کند.

ˈ بهروز هیودی ˈ افزود: مساعدت مسئولان شهرستان و استان زمینه اجرای فاز دوم این آسایشگاه را فراهم آورد و ظرفیت نگهداری معلولان را از ۱۵۰ نفر به ۳۰۰ نفر ارتقا داده است.

وی هزینه اجرای فاز دوم این مجتمع را بیش از سه میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: این مرکز به آبگرمکن های خورشیدی مجهز شده تا ضمن کاهش میزان مصرف سوخت ، در هزینه های این مرکز نیز صرفه جویی به عمل آید.

این مسئول گفت: اکنون بیش از پنج هزار معلول زیر پوشش خدمات بهزیستی شهرستان ورامین قرار دارند و از خدمات حمایتی آن بهره می برند.

وی افزود : ۱۰ مرکز توانبخشی ، مرکز اورژانس اجتماعی و دو مرکز نگهداری از ایتام در شهرستان ورامین مستقر است و خدمات توانبخشی و حمایتی خود را به معلولان ، خانواده های آسیب دیده و ایتام ارائه می کند.

هیودی با اشاره به لزوم توجه بیشتر مسئولان به مشکلات معلولان گفت: برخی قوانین حمایت از معلولان مانند قانون اشتغال آنان نیازمند اصلاح است زیرا عملا سه درصد سهم استخدام دستگاه های دولتی که به معلولان اختصاص دارد نمی تواند جوابگوی نیاز آنان باشد و حتی در مواردی همین سه درصد نیز جذب نمی شوند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان ورامین با اشاره به سختی کار پرسنل بهزیستی گفت: فوق العاده سختی کار نیروهای بهزیستی که قرار بود در مجلس شورای اسلامی مطرح شود می تواند بسیاری از مشکلات معیشتی آنان را برطرف کند زیرا بسیاری از نیروهایی که در مجتمع های نگهداری از معلولین مشغول به کارند حقوقی کمتر از ۵۰۰ هزار تومان در ماه دریافت می کنند.

وی اظهار امیدواری کرد در سایه توجه مسئولان و مجلس شورای اسلامی، زمینه ارتقای سطح خدمات رسانی به معلولان فراهم و مشکلات نیروهای خدوم سازمان بهزیستی نیز برطرف شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.