خانه » اخبار و رویدادها » توهین به ورامین در آستانه وفات علامه «قطب‌الدین رازی ورامینی» شرم‌آور است

توهین به ورامین در آستانه وفات علامه «قطب‌الدین رازی ورامینی» شرم‌آور است

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به توهین یکی از رسانه‌های منسوب به جریان فتنه به ورامین در آستانه وفات علامه «قطب‌الدین رازی ورامینی» این عمل را شرم آور خواند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی  با اشاره به توهین یکی از رسانه‌های منسوب به جریان فتنه گفت: قدمت و عظمت فرهنگی ورامین بر کسی پوشیده نیست، زمانی که جوانان این خطه در ۱۵ خرداد ۴۲ برای دفاع از ولایت به سوی تهران حرکت کرده و با نثار جان خود ولایتمداری خویش را ثابت کردند رژیم منحوس پهلوی سعی در خدشه دار کردن نام این شهر قهرمان داشت.

امام جمعه موقت ورامین بیان کرد: سعی کردند فرهنگ ورامینی‌ها را زیر سئوال ببرند و از این طریق در مقابل موج ولایتمداری در کشور بایستند، حال و پس از نیم قرن از آن حرکت یکی از رسانه‌های وابسته به جریان فتنه که از پاسداری و دفاع مردم غیور ورامین از ولایت در جریان فتنه ۸۸ به شدت خشمگین است در اقدامی حساب شده به این مردم بزرگوار توهین کرده است.

وی ادامه داد: شرم‌آورتر آن است که این اهانت‌ها در آستانه شنبه ۸ مهر ماه مصادف با ۱۲ ذی‌القعده که سالروز وفات علامه «قطب‌الدین رازی ورامینی» رخ داد.

حجت‌الاسلام محمودی تصریح کرد: ابوجعفر محمدبن‌محمد بویهی معروف به قطب رازی که منسوب به سلاطین بنی‌بویه است و محقق کرکی فرموده یا به بابویه قمی چنان چه از شیخ شهید نقل شده و اصلش از ورامین است و از مصنفات وی «محاکمات، شرح شمسیه، شرح مطلع و  حاشیه بر قواعد علامه» است.

امام جمعه موقت ورامین ابراز داشت: ایشان از شاگردان علامه حلی بودند که در ۷۰۰ سال پیش زندگی می‌کردند، قدمت ۷۰۰ ساله این علامه بزرگ نشان از قدمت فرهنگ و علم و ادب در منطقه ورامین دارد، این شیخ در پشت قواعد از علامه حلی نوشته دارد و همه اقرار دارند که ایشان از بزرگان علمای امامیه بودند.

وی گفت: علمای عامه نیز از این شخصیت تجلیل فراوان کرده‌اند و میر سید شریف از شاگردان این بزرگوار بوده است.

حجت‌الاسلام محمودی از مسئولان و متولیان فرهنگی شهرستان خواست با برپایی بزرگداشت‌ها برای این شخصیت برجسته ورامینی و معرفی بیش از پیش ایشان و دیگر بزرگان ورامینی در جهت اعتلای نام این خطه پر قدمت و با فرهنگ گامی بردارند تا قلم به دستان و جرائدی که قصد مخدوش کردن فرهنگ و نام مردم دینی و انقلابی ورامین هستند مبارزه کرده و سابقه درخشان این دیار را پاس دارند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.