خانه » اخبار و رویدادها » تمام تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس مهیاست

تمام تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس مهیاست

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ورامین گفت: تمام تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ مهیاست.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس مجتبی عرب عامری ضمن تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید به تمام فرهنگیان، دانش آموزان و والدین آنها افزود: با توجه به اجرایی شدن نظام آموزشی جدید تحت عنوان نظام ۳-۳-۶ باید به تمام مسئولان وزارت آموزش و پرورش، اداره کل و تمامی همکاران در سطح شهرستان ورامین تبریک گفت.

وی با اظهار امیدواری برای آغاز مهر پویا و آرام خاطرنشان کرد: برای بازگشایی مدارس اقدامات و فعالیتهای بسیاری صورت گرفت و امسال نیز اتفاق مهمی در سیستم آموزش و پرورش رخ داد و مهمترین تفاوت را با سالهای گذشته داشت.

عرب عامری گفت: در سال ۹۰ از سند ملی تحول بنیادین با حضور ریاست جمهوری رونمایی شد که این سند حاصل تلاش کارشناسان و صاحبنظران طی سالیان گذشته است و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مبانی این سند تحول در محتوای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان است که تحت عنوان برنامه درسی ملی در حال تدوین و برنامه ریزی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ورامین با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی جدید محتوای دو پایه دوم و ششم ابتدایی دچار تحول شده است، افزود: این تحول هم اکنون در قالب کتاب درسی در اختیار دانش آموزان قرار گرفته و نکته مهم این است که برای تحول در محتوا حتما بایستی ساختاری متناسب با این محتوا طراحی و اجرا شود که این ساختار را اصطلاحا نظام آموزشی ۳-۳-۶  می نامند.

وی در توضیح بیشتر این نظام آموزشی بیان داشت: یعنی یک سال به دوره ابتدایی افزوده شد و دوره راهنمایی سه سال و و دوره متوسط نیز سه سال است.

عرب عامری افزود: برای اجرای این ساختار، اقداماتی نظیر ساماندهی نیروی انسانی، ساماندهی فضاهای آموزشی و آموزش معلمان باید صورت می گرفت که خوشبختانه در شهرستان ورامین به بهترین نحو انجام شد.

فضای آموزشی موردنیاز پایه ششم تأمین شد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ورامین با تأکید بر اینکه در ساماندهی نیروی انسانی، ابلاغ رسمی کامپیوتری نیروهای ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در اختیار آنان قرار گرفته است، یادآور شد: در ساماندهی فضاهای آموزشی نیز باید گفت که ۷۵ مدرسه دولتی ابتدایی وجود دارد و در بررسی های اولیه دریافتیم که برای تأمین فضای مورد نیاز پایه ششم هیچگونه مشکلی نداریم.

معلمان پایه دوم و ششم آماده حضور در کلاسهای درس هستند

عرب عامری ادامه داد: در تابستان ۹۱، کلاسهای آموزشی ضمن خدمت برای معلمان پایه دوم و ششم برگزار شد و آنها هم اکنون آماده حضور در کلاسهای درس هستند، کتب جدید پایه دوم و ششم نیز در اختیار معلمان و مدارس است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.