خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه ورامین:۱۷ شهریور چهره واقعی رژیم طاغوت را برملا کرد

امام جمعه ورامین:۱۷ شهریور چهره واقعی رژیم طاغوت را برملا کرد

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ،آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: این امام بزرگوار رئیس مذهب تشیع هستند.

صراط مستقیم تنها یک راه است

امام جمعه ورامین افزود: از بین دو نقطه تنها یک خط مستقیم عبور می‌کند، خطوط دیگر باید دارای انحنا باشند تا بتوانند از بین دو نقطه عبور کنند و آن خط مستقیم بدون انحنا تنها مسیر سعادت و صراط مستقیم است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این مسیر و صراط جز پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت و اعتقاد عملی به اسلام ناب محمدی (ص) نیست.

سه خصلت منافق از نظر امام صادق (ع)

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین سپس با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) عنوان کرد: ایشان سه خصلت را برای منافق بیان کردند، هرچند که آن منافق نماز بخواند و روزه بگیرد.

وی در ادامه بیان داشت: نخستین خصلت دروغ گفتن در بیان اخبار است، ممکن است شخصی خبری را از دیگری در جایی نقل کند اما به دروغ، این از نشانه‌های منافق است.

محمودی گلپایگانی ادامه داد: دومین خصلت خلف وعده است، بسیار رواج پیدا کرده است برخی به دیگران وعده می‌دهند که فلان موقع فلان کار را می‌کنم، فلان پول را می‌دهم اما سر موقع که می‌رسد انجام نمی‌دهند، این از نشانه‌های نفاق است، به وعده خود عمل کنید، اگر هم در عمل به آن شک دارید به قطعیت وعده ندهید، بگویید «اگر توانستم فلان کار را انجام می‌دهم».

خطیب نماز جمعه ورامین گفت: سومین خصلت آن است که اگر مورد امانت قرار گرفتید خیانت نکنید، ممکن است فردی حرفی را به شما بزند و بعد بگوید جایی مطرح نکن، در این حالت اگر حرف وی را مطرح کردی خیانت در امانت نمودی، بترس و آگاه باش.

۱۷ شهریور چهره واقعی رژیم طاغوت را برملا کرد

امام جمعه ورامین سپس به حادثه خونین ۱۷ شهریور ماه در میدان ژاله تهران اشاره کرد و گفت: چند صد نفر از مردم عزیز ما در ۱۷ شهریور ۵۷ به شهادت رسیدند، یادمان نمی‌رود رشادت‌های آن انسان‌هایی که به خون خود غلتیدند تا چهره واقعی طاغوت برملا شود.

نماینده ولی‌فقیه در پایان تصریح کرد: این عزت و عظمت امروز نظام در سایه شهادت، جانفشانی و ایثارگری عزیزانی است که در تمام صحنه‌ها حضور قدرتمند داشتند، مستشاران غربی برای حضور در ایران حق توحش می‌گرفتند اما امروز در سایه همین جانفشانی‌ها نظام ما مانند خورشیدی در جهان می‌درخشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.