خانه » اخبار و رویدادها » سطوح بالاتر تحصیلی در حوزه علمیه امام صادق(ع) ورامین

سطوح بالاتر تحصیلی در حوزه علمیه امام صادق(ع) ورامین

معاون حوزه علمیه امام صادق (ع) ورامین با اشاره به ظرفیت های این حوزه گفت: سطوح بالاتر تحصیلی به حوزه علمیه امام صادق (ع) ورامین می آیند.

به گزارش ورامین سیتی به نفل از فارس حجت الاسلام عبدالمجید ذریه که در آستانه سالروز شهادت امام صادق (ع) پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته ورامین سخن می گفت، افزود: امام صادق (ع) بیشترین استفاده را از سردرگمی حکومت به نزاع های درونی برد و توانست مفاهیم ناب اسلام عزیز را گسترش دهد.
معاون حوزه علمیه امام صادق (ع) ورامین تصریح کرد: ایشان رییس مذهب شیعه هستند و هزاران شاگرد را در مکتب ناب خود پرورش دادند.
وی افزود: امروز تمام طلاب و روحانیون خود را شاگردان فقه جعفری و مکتب امام صادق (ع) می دانند و این امر افتخاری برای یک طلبه یا روحانی است.
حوزه علمیه ورامین سابقه ۸۰۰ ساله دارد
ذریه سپس با اشاره به فعالیت های حوزه علمیه امام صادق (ع) ورامین تأکید کرد: حوزه علمیه ورامین از سال ۵۶ با زعامت آیت الله محمودی راه اندازی شد و حمایت های این پدر معنوی و نماینده ولی فقیه در شهرستان سبب موفقیت های بزرگ علمی این حوزه شده است.
معاون حوزه علمیه امام صادق (ع) ورامین ادامه داد: البته سابقه حوزه علمیه ورامین به بیش از ۸۰۰ سال پیش بر می گردد که در این دارالمومنین حوزه علمیه برپا بوده است اما ما متاسفانه اطلاعات دقیقی از آن عصر نداریم.

جذب بیش از ۲۳۰۰ طلبه در حوزه علمیه ورامین
ذریه اضافه کرد: حوزه علمیه ورامین در بین بیش از ۵۰۰ حوزه علمیه کشور رتبه ۳۷ را دارد که این امر نشان از قدرت علمی این حوزه دارد، اشراف شخص آیت الله محمودی بر حوزه علمیه امام صادق (ع) سبب شده تا این حوزه در کشور نورافشانی نماید.
وی تأکید کرد: حوزه ورامین ۶ هزار متر فضا دارد با یک هزار و ۵۰۰ متر زیربنای آموزشی که از این نظر رتبه دوم در استان تهران است و تاکنون توانسته بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ طلبه را جذب کند که به طور متوسط سالانه ۷۰ تا ۸۰ طلبه بوده است.
معاون حوزه علمیه امام صادق (ع) ورامین ادامه داد: بیش از ۱۰۰ نفر از طلاب این حوزه امروز در کشور دارای تحصیلات بالا هستند و در سطوح بالای حوزه علمیه قم تحصیل کرده اند.
وی تصریح کرد: امسال هم حدود ۷۵ طلبه جذب کرده ایم که از اول مهرماه شروع به فعالیت تحصیلی می کنند.
۲۱ طلبه و روحانی شهید تقدیم انقلاب کرده ایم
ذریه ادامه داد: حوزه علمیه ورامین ۲۱ طلبه و روحانی شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این نظر جزو سه حوزه برتر استان تهران هستیم.
سطوح بالاتر تحصیلی به حوزه علمیه امام صادق (ع) ورامین می آیند
وی بیان داشت: فضای تحصیلی در دسترس ما برای سال های بعد افزایش یافته است، چرا که حوزه علمیه خواهران ما به مکان اصلی خود رفته و فضای قبلی آنها آزاد شده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.