خانه » اخبار و رویدادها » منصوری : نقطه عطف اجلاس ، سخنرانی مقام معظم رهبری بود

منصوری : نقطه عطف اجلاس ، سخنرانی مقام معظم رهبری بود

به گزارش ورامین سیتی و به نقل از فارس ، فرماندار ورامین با تأکید بر مفید بودن فرمایشات مقام معظم رهبری برای سران کشورها گفت: سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حضور سران کشورها و دبیرکل سازمان ملل متحد بر علیه جهان استکبار نقطه عطف و پیشانی درخشنده اجلاس بود.

محسن منصوری اظهار داشت: از خداوند علو درجات برای شهدا را مسئلت می‌کنم و امیدوارم شهادت نصیب خادمان مردم نیز شود.

 فرماندار ورامین افزود: از همه مسئولانی که برای باشکوه و پرشور برگزار شدن شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها «نم» زحمت کشیدند تشکر می‌کنم.

 وی با تأکید بر گرامیداشت مناسبت‌ها ادامه داد: بارها گفته‌ام که گرامیداشت ایام و مناسبت‌ها احترام به ارزش‌هاست و فلسفه نام‌گذاری هفته‌ها، تکریم ارزش‌ها است بنابراین باید قدر این ایام را بدانیم و هفته دولت نیز مناسبتی بود که دستگاه‌ها فعالیت پرفروغی داشتند و من هم از همه عزیزان تشکر می‌کنم.

 منصوری با اشاره به برگزاری اجلاس نم در تهران بیان داشت: به‌ لطف خداوند اجلاس عدم تعهد در عالی‌ترین سطح ممکن برگزار شد و از اتفاقات بسیار مهمی بود که در کشور صورت گرفت و همان‌طور که می‌دانید بیش از ۱۲۰ کشور در سطح سران شرکت کردند و مسائل دیپلماتیک مورد بحث قرار گرفت و توافق‌نامه‌هایی بین کشورها امضا شد و در پایان میثاق‌نامه‌ای بین سران به امضا رسید.

 متحیر شدن سران کشورها از بیانات مقام معظم رهبری

 فرماندار شهرستان ورامین در ارتباط با سخنرانی مقام معظم رهبری در اجلاس نم تصریح کرد: نقطه عطف و پیشانی درخشنده این اجلاس فرمایشات مقام معظم رهبری بود و ما نیز بار دیگر به‌خاطر وجود چنین نایبی برای حضرت ولی‌عصر (عج) در اسلام به خود بالیدیم.

 وی در ادامه یادآور شد: بیانات مقام معظم رهبری در حقیقت سران را متعجب و آنها را در جای خودشان میخ‌کوب کرده بود و غیرمتعهدها با دقت به سخنان ایشان گوش می‌کردند و می‌خواستند ببینند که رهبر معظم انقلاب چه توصیه‌هایی به آنها می‌کند.

 انتقاد رسانه‌های غربی از دبیرکل سازمان ملل متحد

 منصوری در ارتباط با انتقادات رسانه‌های غربی از دبیرکل سازمان ملل متحد ابراز داشت: بسیاری از رسانه‌های غربی از بان‌کی‌مون انتقاد کردند و به آنها یادآوری کرده بودند که شما نشستید و رهبر و رئیس جمهور ایران هرچه دلشان خواست عتاب و خطاب کردند و کسی نه دستی بلند کرد و نه به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد. همه این‌ها بیانگر اقتدار ایران است و جا دارد بارها ما فرمایشات مقام معظم رهبری را مرور کنیم.

 فرماندار شهرستان ورامین افزود: تشویق رهبر معظم انقلاب توسط سران کشورها بسیار پرمعنا بود و از جهتی دیگر در حین تشویق سران، آیت‌الله خامنه‌ای برگشتند و به ابراز احساسات آنها با تکان دادن دست خود پاسخ دادند و سپس از سالن خارج شدند و این بدان معناست که ما از تحریم‌ها نمی‌ترسیم و تهدیدها و تحریم‌ها نیز ناکارآمد است. ما هم خدا را برای این اتفاق مبارک شاکر و سپاسگزاریم و این را می‌توان یک اتفاق کم‌نظیر قلمداد کرد و ما میوه این اجلاس را در سال‌های آتی می‌چینیم.

 وی در پایان ضمن تشکر از دستگاه‌های خدمات‌رسان و نهادهای زحمت‌کش در اجلاس نم خاطرنشان کرد: از خدمت‌رسانان در برگزاری اجلاس تشکر می‌کنم چرا که با تلاش خود باعث شدند این اجلاس بدون هیچ خدشه امنیتی برگزار شود و همان‌طور که مشاهده کردید حتی قطره خونی از دماغ کسی نچکید و هیچ اتفاقی در هیچ جای کشور صورت نگرفت و این بیانگر اقتدار امنیت ایران است و باید خدا را شاکر باشیم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.