خانه » اخبار و رویدادها » رئیس اداره آموزش و پرورش ورامین: هیچ مشکلی در ورامین برای اجرای نظام آموزشی جدید وجود ندارد

رئیس اداره آموزش و پرورش ورامین: هیچ مشکلی در ورامین برای اجرای نظام آموزشی جدید وجود ندارد

رئیس اداره آموزش و پرورش ورامین گفت: هیچ مشکلی در سطح کشور و همچنین در سطح شهرستان ورامین برای اجرای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود ندارد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس مجتبی عرب عامری گفت: در آستانه بازگشایی مدارس، سال تحصیلی جدید را تبریک عرض می کنم و امیدواریم بتوانیم با همکاری فرماندار و تمام مسئولان شهرستان ورامین فصل مهری زیبا، موثر و فعال را داشته باشیم.
در حوزه آموزش و پرورش تحول اساسی رخ داده است
رئیس اداره آموزش و پروش ورامین با اشاره به نظام آموزشی جدید بیان کرد: طرح سند ملی تحول بنیادین در آموزش و پرورش به عنوان نخستین دستگاه با حضور رئیس جمهور در آذر ماه سال ۱۳۹۰ رونمایی شد و به لطف خداوند امسال این طرح عظیم ملی عملیاتی می شود.
وی ادامه داد: یکی از مبانی اصلی و اقداماتی که در این طرح تحول بنیادین باید اجرایی شود تغییر ساختار و محتوای آموزش و پرورش است و شاهد خواهیم بود که نظام آموزش و پرورش در مهر سال ۱۳۹۱ از نظام ۴ـ۳ ـ ۵ به نظام ۳ـ ۳ ـ ۶ تبدیل می شود.

نظام آموزشی جدید کارشناسی شده است
عرب عامری نظام جدید را کارشناسی شده و موفق برشمرد و عنوان کرد: بنا بر فرمایش وزیر آموزش و پرورش از این به بعد اقدامات قبل از اجرای نظام ۳ـ ۳ ـ ۶ و اقدامات بعد از نظام ۳ـ ۳ ـ ۶ را با همین عنوان این گونه قضاوت می کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش ورامین با تاکید بر برنامه ریزی های انجام شده برای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش اضافه کرد: علاوه بر تغییر ساختار آموزشی، محتوای آموزشی نیز تغییر می کند امسال دو پایه دوم و ششم ابتدایی محتوایشان به طور کامل تغییر می کند و هر سال بر مبنای سند ملی تحول بنیادین دو پایه آموزشی تغییر خواهد کرد.

توزیع ۲۲ میلیون جلد کتاب در میان معلمان
وی در ادامه تصریح کرد: تا کنون ۲۲ میلیون جلد کتاب پایه ششم و دوم تحویل معلمان شده است و همه معلمان آموزش های لازم را برای نظام آموزشی جدید دیده اند و کلاس های ضمن خدمت برقرار شده است.
عرب عامری با اشاره به آمادگی کامل شهرستان ورامین برای اجرای نظام آموزشی جدید یادآور شد: هیچ مشکلی در سطح کشور و همچنین در سطح شهرستان برای اجرای این نظام جدید وجود ندارد البته همکاری فرماندار و روسای ادارات زبانزد و چشمگیر است و ما از این عزیزیان قدردانی می کنیم.
رئیس اداره آموزش و پروش ورامین ساخت ۴۰ کلاس درسی جدید در مدارس شهرستان ورامین را مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت: اگر به ما دستور بدهند فردا مدارس را باید باز کنیم ما با آمادگی کامل می توانیم این کار را انجام دهیم.

ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان برای نخستین بار در ورامین
عرب عامری در پایان با اشاره به اینکه برخی مدارس شهرستان ورامین الکترونیکی شده اند خاطر نشان کرد: برای نخستین بار ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان انجام شد و تاکنون ۹۵ درصد دانش آموزان ثبت نام کرده اند و هیچ مشکلی برای ثبت نام نداریم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.