خانه » اخبار و رویدادها » رشد تحصیلی دانش آموزان ورامین/ انقلاب فرهنگی حجاب در مدارس

رشد تحصیلی دانش آموزان ورامین/ انقلاب فرهنگی حجاب در مدارس

مدیر آموزش و پرورش ورامین از رشد تحصیلی دانش آموزان این منطقه خبر داد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر مجتبی عرب عامری افزود: یکی از مهمترین اهداف در مجموعه مدیریت آموزش و پرورش ورامین ارتقای سطح تحصیلی دانش آموزان منطقه است که در همین زمینه خبر رشد تحصیلی دانش آموزان منطقه نسبت به سال گذشته به میزان ۱۱٫۱ درصد، یکی از شیرین ترین اخبار این روزهای آموزش و پرورش منطقه است.

وی این موفقیت به دست آمده را نتیجه زحمات صورت گرفته توسط فرهنگیان شهرستان دانست و افزود: بحمدالله امسال در حالی که بسیاری از مناطق اطراف با کاهش رشد تحصیلی روبرو بودند، آموزش و پرورش ورامین از این حیث جایگاه برتر را در استان کسب کرد.

عرب عامری با اشاره به فعالیت های پرورشی و فرهنگی مجموعه مدیریتی خود افزود: کسب رتبه سوم مسابقات فرهنگی هنری در سطح استان تهران، یکی دیگر از افتخارات ما در سال تحصیلی گذشته بوده که برتری گروه هم آوایی دانش آموزان ورامین در مسابقات کشوری یکی از دلایل این عنوان ارزشمند است.

کسب رتبه نخست کشور توسط گروه هنرهای آوایی ورامین

وی ادامه داد: گروه هنرهای آوایی آموزش و پرورش ورامین با کسب رتبه اول در سرود کشور، افتخاری دیگر در آموزش و پرورش ورامین رقم زدند.

مدیر آموزش و پرورش ورامین اظهار داشت: سی ‌امین جشنواره فرهنگی هنری هنرهای آوایی که با حضور برگزیدگان یازده گروه از استان‌های تهران، یزد، بوشهر، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، فارس، خراسان رضوی، قم، گلستان، آذربایجان غربی به مدت دو روز در اردوگاه شهید رجایی برگزار شده بود، با افتخارآفرینی ورامینی‌ها به کار خود پایان داد.

وی افزود: بار دیگر گروه سرود دانش‌آموزان دختر و پسر ورامینی توانستند برگ زرین دیگری بر افتخارات آموزش و پرورش ورامین افزوده و رتبه اول کشور را از آن خود کنند که این مهم در پی همت و تلاش اعضا و دست ‌اندرکاران سرود آموزش و پرورش شهرستان ورامین حاصل شده است و موفقیت این عزیزان جای تقدیر دارد.

عرب عامری تصریح کرد: سطح رقابت‌های این دوره از مسابقات بسیار بالا بود و این امر نشان از پیشرفت هنرهای آوایی در کشور دارد و باید تلاش شود جهت‌گیری هنرهای آوایی به سوی ترویج فرهنگ دینی قرار گیرد و در واقع این هنر ابزاری برای نشر معارف عمیق اسلامی شود.

انقلاب فرهنگی حجاب در مدارس

وی از یک انقلاب فرهنگی در سطح مدارس ورامین نیز خبر داد وافزود: در سال تحصیلی گذشته دو مدرسه دخترانه ملزم بر این امر شدند که فقط از کسانی که حجاب چادر دارند ثبت نام به عمل آورند.

مدیر آموزش و پرورش ورامین تأکید کرد: این مهم را امسال نیز پیگیری کردیم و در پنج مدرسه قصد داریم که دانش آموزان ثبت نام شده از این دسته از افراد باشند، به این امید که این مدارس با عنوان “پایگاه های حجاب برتر” الگوی مناسبی  در سطح منطقه بوده و در سالهای آینده شاهد فراگیر شدن این موضوع شویم.

وی اضافه کرد: اجرای طرح پایگاه های حجاب برتر در سال گذشته با موفقیت کامل صورت پذیرفت  که این امر موجب رضایت خانواذه ها و مسئولان فرهنگی شهرستان قرار گرفت.

عرب عامری بیان داشت: اجرای طرح “همیار معروف” نیز که از مصوبات ستاد احیای امر به معروف است، می تواند در کنار پایگاه های حجاب برتر کمک بزرگی به مسائل فرهنگی دانش آموزان و خانواده های آنان و در نهایت جامعه باشد که در این زمینه نیز خبر های خوشی به اطلاع مردم خواهد رسید.

پروژه مهر به نحو مطلوب برگزار شده است

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به برگزاری مطلوب طرح پروژه مهر گفت: یکی ازبرنامه ریزی های وزرات آموزش و پرورش و اداره کل آموزش وپرورش شهرستانهای استان تهران  در راستای پروژه مهر، تنظیم دستور کار جلسات کمیته ها، پیگیری مصوبات جلسات کمیته ها با نظارت بر اجرای بهینه فعالیت های پروژه مهر در آموزش وپرورش و مدارس به عنوان اهم وظایف نهایی این ستاد است.

مدیرآموزش وپرورش ورامین تصریح کرد: به همین دلیل، با هدف ایجاد تحولی جدید در اداره آموزش و پرورش و نیز مدارس، کلیه فعالیت های خود را با برنامه های تدوین شده دنبال شد.

وی ادامه داد: به منظور شاداب سازی مدارس، با تمهیدات از قبل صورت گرفته، همه مقدمات برای سال جدید فراهم شده تا با شروع سال تحصیلی جدید، نقش و خاطره این روز به یادماندنی در ذهن تمامی دانش آموزان وفرهنگیان فرهیخته به عنوان یک خاطره خوش باقی بماند.

عرب عامری بیان داشت: مهمترین راهبرد آموزش و پرورش ورامین دراین خصوص، تکریم مردم، احترام به مراجعه کنندگان، اطلاع اولیاء از ساز و کار ثبت نام و اطلاع از وضعیت آموزشی و پرورشی مدارس است.

وی اضافه کرد: پس از دریافت دستورالعمل پروژه مهر و ابلاغ آن به مدارس، کمیته هایی ازجمله سازماندهی نظارت و ارزیابی، تأیید صلاحیت، توجیه و تبلیغ تشکیل شد که هریک وظایفی را برای بازگشایی مدارس برعهده دارند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.