خانه » اخبار و رویدادها » جشن تکلیف پسران دانش آموز ورامین برگزار شد

جشن تکلیف پسران دانش آموز ورامین برگزار شد

در این مراسم معنوی که روز دوشنبه دبیرستان شهدای ۱۵ خرداد برگزار شد۱۳۰ نفر از دانش آموزان پسر ورامین، به شکرانه ورود به سن تکلیف شرعی جشن گرفتند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ورامین در این مراسم گفت: برگزاری جشن تکلیف برای دانش آموزان از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید به شکرانه این نعمت الهی، به فرائض دینی به درستی عمل کرد.

ابراهیم سیری افزود: اگر انسان همزمان با سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات خود تلاش کند هرگز اسیر هوای نفس نمی شود.

وی اظهار داشت: سن تکلیف، شروع و سرآغاز تحول و مرحله پراهمیتی در زندگی انسان برای ورود به عالم معنویت است، خدای متعال در سنین تکلیف برای دختران و پسران شرایطی را فراهم می آورد تا آنان بتوانند به سمت کمال حرکت نمایند و مسوولیت عبودیت و بندگی خدای متعال برعهده آنان گذاشته می شود.

وی از نماز به عنوان نماد شکوهمندی از اتصال انسان با خدا یاد کرد و اظهار داشت: افرادی که به سن تکلیف می رسد باید در کنار تمامی اعمال نیکی که انجام می دهند، به نماز توجه ویژه داشته باشند زیرا اعمال انسان در صورتی مورد قبول حضرت حق قرار می گیرد که نماز وی مورد قبول واقع شده باشد.

سیری تصرح کرد: یکی از مهم ترین رسالت های نظام آموزش و پرورش را تربیت نسلی اندیشمند، پرسشگر و متعهد به نظام و کشور است، آموزش بدون توجه به مسائل اخلاقی به سرانجام مقصود نمی رسد.

در پایان این مراسم معنوی دانش آموزان نماز ظهر وعصر را به جماعت برگزار کردند.

ایرنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.