خانه » اخبار و رویدادها » عملیات احداث کارخانه بازیافت شهرداری ورامین آغاز شد

عملیات احداث کارخانه بازیافت شهرداری ورامین آغاز شد

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ورامین از آغاز اجرای عملیات احداث کارخانه بازیافت ورامین خبر داد .

به گزارش ورامین سیتی و به نقل از ایرنا ،  احمد ملایری اظهار داشت: پس از تشکیل سازمان مدیریت پسماند، فعالیت های این سازمان بصورت جدی آغاز و در مهمترین اقدام، قرارداد احداث کارخانه بازیافت و تبدیل مواد ورامین با یک شرکت خصوصی منعقد و روند اجرایی احداث این کارخانه آغاز شد.

وی افزود: احداث کارخانه بازیافت و تبدیل مواد از مهمترین پروژه های شهرداری و این سازمان بوده که نقش مهمی در بازگشت سرمایه ملی از طریق بازیافت طلای کثیف ایفا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته روند احداث این کارخانه در فاز اولیه با اعتباری بالغ بر۳۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در ضلع جنوبی شهر ورامین آغاز و تا اوایل سال ۹۲ به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: بهره برداری از این کارخانه علاوه بر رفع برخی مشکلات زیست محیطی شهر منجر به اشتغالزایی مستقیم سی صد نفر از جوانان تحصیلکرده منطقه می‌گردد.

ملایری اظهار داشت: همزمان با ساخت و نصب ماشین آلات کارخانه، فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبداء توسط شهروندان در منزل از طریق کارشناسان متخصص خانم به خانواده ها آموزش داده خواهد شد و پس از آن با جمع آوری مکانیزه و پردازش و فرآوری آن ، کودهای آلی و مغذی ورمی کمپوست جهت مصارف بخش کشاورزی تولید خواهد شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.