خانه » اخبار و رویدادها » سخنان حجت الاسلام محمودی در خطبه های نماز جمعه ورامین ( اجلاس غیر متعهدها ، مسائل شهرستان و … )

سخنان حجت الاسلام محمودی در خطبه های نماز جمعه ورامین ( اجلاس غیر متعهدها ، مسائل شهرستان و … )

به گزارش ورامین سیتی و به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در نماز جمعه شهرستان ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به بررسی عوامل برکت در جامعه پرداخت.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران گفت: برکت و شکوفایی اقتصادی و توسعه پایدار در جامعه با ارزش‌های اخلاقی همراه است، اگر می‌خواهیم جامعه ما با برکت باشد باید در حفظ ارزش‌ها دقت کنیم.

وی در ادامه افزود: اولین معیار این ارزش‌ها رعایت تقوای الهی است، اگر جامعه‌ای اهل تقوا بود برکت الهی بر آن نازل می‌شود، عامل دوم اقتدا به اهل بیت عصمت و طهارت است که اگر این چنین بود برکت بر جامعه نازل می‌شود.

امام جمعه موقت ورامین عنوان کرد: حال می‌فهمیم در صدر اسلام چه خیانتی در حق بشریت شد و مردم را از اهل بیت جدا کردند، با این کار برکت را از جامعه بردند، پس از این گمراهی هیچ‌گاه جامعه اسلامی روی آرامش ندید، چه در زمان خلفای بنی‌امیه، چه در زمان بنی عباس و چه امروز.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز می‌بینیم جوامع اسلامی بهترین سرمایه‌ها را در اختیار دارند اما اوضاع جوامع مناسب نیست، این اوضاع علت جدایی از اهل بیت است، اگر بخواهیم بشریت از برکت برخوردار باشد باید دعا کنیم صاحبمان ظهور کند.

محمودی سپس عنوان کرد: در هنگام ظهور امام زمان (عج) برکت از آسمان به زمین فرو می‌بارد، عامل سوم برکت حاکمیت عدالت است، اکنون بیش از سه دهه از حاکمیت نظام اسلامی می‌گذرد و انواع دشمنی‌ها از جمله تحریم‌های نظامی و اقتصادی، جنگ تحمیلی و … را علیه ما به کار گرفتند اما وجود برکت در جامعه کشور ما را در تمام این مشکلات سربلند بیرون آورده است.

قدردان نعمت ولایت و مرجعیت باشیم

امام جمعه موقت ورامین با گرامیداشت سالگرد مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی گفت: باید قدردان نعمت ولایت و مرجعیت شیعه باشیم، امثال آیت‌الله مرعشی نجفی از مفاخر جهان اسلام بوده و هستند و هم اکنون پس از سال‌ها رحلت ایشان آثار وجودی این بزرگوار روشنگر جامعه است.

بدعت‌های وهابیت حتی با اصول اهل سنت متضاد است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ادامه هشت شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع را نماد توحش وهابیت دانست و  افزود: قبر حمزه سیدالشهدا (ع) را تخریب کردند، گنبد مطهر و مرقد نورانی پیامبر (ص) را به توپ بستند و تمام اشیای قیمتی را در اماکن مقدسه به غارت بردند، از سرزمین حجاز راهی کربلا شدند،ضریح امام حسین (ع) را از جا کندند و اشیاء آن را نیز به سرقت بردند.

وی یادآور شد: سپس به سوی نجف اشرف روانه شدند تا مرقد مطهر امیرالمومنین (ع) را تخریب کنند که با مقاومت مواجه شدند و نتوانستند، وهابیت ننگ اسلام است، بدعت‌های وهابیت با اصول مذهب شیعه و حتی اصول اهل سنت سازگاری ندارد، امروز شاهدیم فتاوای ننگین وهابیت تغذیه فکری و اعتقادی گروه‌های تروریستی مانند القاعده است، بدانید جهان اسلام به زودی شاهد انحلال این فرقه ضاله خواهد بود و ما جنایات وحشیانه انها را محکوم می‌کنیم.

برگزاری مطلوب اجلاس تهران مانور قدرت جمهوری اسلامی است

امام جمعه موقت ورامین در ادامه با اشاره به اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران اضافه کرد: برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران بسیار حائز اهمیت است،این اجلاس هر سه سال یک بار برگزار می‌شود و ۱۲۰ عضو دارد و لذا بعد از این اجلاس بیش از سه قرن دیگر فرصت ریاست جنبش به ایران می‌رسد.

محمودی ادامه داد: برگزاری مطلوب اجلاس تهران مانور قدرت جمهوری اسلامی است، هم باید این اجلاس مطلوب برگزار شود و هم در سه سال ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد باید از تمامی فرصت‌های موجود در جهت بهره‌برداری حداکثر استفاده را برد.

بعد از انقلاب تمامی دولت‌ها در جهت خدمتگزاری گام برداشتند

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت اظهار داشت: یاد و خاطره این دو شهید عزیز همواره زنده است،کجای دنیا سراغ دارید در یک روز رئیس جمهور و نخست وزیر یک کشور به شهادت برسد و آسیب جدی به آن کشور وارد نشود، اگر چه شهادت این دو عزیز برای ما بسیار سخت بود اما به برکت ولایت فقیه کشتی انقلاب از این مصیبت سربلند عبور کرد.

وی افزود: حقیقتا تمامی دولت‌ها بعد از انقلاب علی‌رغم تمامی دشمنی‌ها و کارشکنی‌های استکبار در جهت خدمتگزاری گام برداشتند اما سطح محرومیت‌ها بسیار وسیع بوده است، باید تلاش‌ها را مضاعف کرد و همه مسئولان دست در دست هم خدمات بیشتری به مردم ارائه دهند.

از دخالت در امور مسئولان دیگر بپرهیزید/حفظ وحدت بسیار مهم است

محمودی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسئولان نظام عنوان کرد: رهبری از دولت به دلیل پرکاری تقدیر کردند و لازم است تا لحظات آخر این ویژگی دولت حفظ شود، توجه به مشکلاتت اقشار آسیب پذیر جامعه، حفظ وحدت و انسجام در جامعه، عملکرد بر اساس مسئولیت‌های مشخص شده در حوزه‌ها، هماهنگی و تعامل هر سه قوا و مراقبت از فرهنگ عمومی در مقابل هجوم فرهنگ مهاجم از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این دیدار بود.

امام جمعه موقت ورامین تاکید کرد: ما در شهرستان ورامین نیز نیاز به همدلی و همکاری تنگاتنگ مسئولان بر اساس تقوا و اخلاص هستیم، در ستاد احیای شهرستان مطرح شد ماهانه ۳۵ طلاق در شهرستان به وقوع می‌پیوندد، یعنی سالانه بیش از ۴۰۰ طلاق که عامل بیش از ۷۰ درصد آن‌ها مشکلات مالی و بیکاری است.

وی تصریح کرد: سال‌ها است وعده منطقه ویژه اقتصادی داده شده است، شهرک‌های صنعتی فراوانی برای ورامین ساخته شد اما الان کجا هستند این شهرک‌ها و سرمایه گذاران آنها؟ چرا این سرمایه گذاران در پیچ و خم‌های بانکی سرگردانند آن وقت ما در امور دیگری دخالت می‌کنیم، وحدت و همدلی مسئولان نیاز جدی امروز است، حوزه مسئولیت‌ها مشخص است، دخالت در امور یکدیگر نکنید، حفظ وحدت بسیار مهم است.

به اطرافیان خود اجازه هتاکی در سایت‌ها را ندهید

امام جمعه موقت ورامین افزود: مسئولان اجازه ندهند هتک حرمت در جامعه رواج یابد، امروز در فضای مجازی هتاکی رواج یافته است، می‌آیند یک خبر منتشر می‌کنند و بعد افرادی از خودشان که همه می‌شناسند را می‌فرستند تا بروند و به عنوان نظر گذاشتن هتاکی کنند، به اطرافیان خود اجازه هتاکی در سایت‌ها را ندهید.

تذکر لسانی پاسدار فرهنگ عمومی جامعه است

وی به اجرای جدی طرح تذکر لسانی در شهرستان اشاره کرد و  ادامه داد: مردم و مسئولان باید از فرهنگ جامعه پاسداری کنند، پافشاری ما بر اجرای دقیق طرح تذکر لسانی به همین دلیل است، اگر مردم به یکدیگر تذکر ندهند فرهنگ مهاجم فرهنگ عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تذکر لسانی پاسدار فرهنگ عمومی جامعه است.

خطیب جمعه ورامین ادامه داد: امروز باید با فرهنگ مصرف سیگار، قلیان، مواد مخدر و … به شدت مبارزه کرد، روزانه ۵۰ بیمار در اثر بیماری‌های حاصل از دخانیات از ورامین به بیمارستان‌های تهران مراجعه می‌کنند، سن اعتیاد به سیگار تقلیل یافته است، به فکر خودمان و سلامت خود و فرزندانمان باشیم، امر به معروف را از خانه‌های خود شروع کنیم.

گشت امنیت اخلاقی از هفته آینده راه‌اندازی شود

وی اضافه کرد: این حجم بالای کشفیات مشروبات الکلی که جای تقدیر از زحمتکشان نیروی انتظامی دارد به چه معنا است، با مشروبات الکلی می‌خواهند اصالت‌های ما را بگیرند، ولنگاری اخلاقی و بدحجابی نیز همین طور است، دین دلسوز ما است، دستورات دین را اجرا کنیم اگر امنیت و آسایش در دنیا و آخرت می‌خواهیم، در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بر حمایت همه دستگاه‌ها از اجرای طرح تذکر لسانی تاکید شد.

امام جمعه موقت ورامین خاطر نشان کرد: وعده داده شده از هفته آینده گشت امنیت اخلاقی هم راه‌اندازی شود که این امر جای تقدیر دارد.

دبیرکل سازمان ملل بداند ما تا وجود داریم شعارمان محو اسرائیل از صفحه روزگار است

وی سپس به انتقاد دبیر کل سازمان ملل از سخنان شجاعانه رئیس جمهور اشاره کرد و اظهار داشت: دبیر کل از سخنان شجاعانه رئیس جمهور عصبانی شده است، آقای دبیر کل از وام داری صهیونیست‌ها و ذلت دست بردارید، شما جنایات در فلسطین، بحرین، عربستان و هرج و مرج در سوریه را می‌بینید و لال هستید آن وقت خود را مدافع رژیم اشغالگر قدس می‌دانید، به خود زحمت ندهید، ملت ایران تا وجود دارد پیرو فرمایش رهبر کبیر خود تاکید می‌کند که اسرائیل غده سرطانی است و باید از صفحه روزگار محو شود.

یک نظر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.