خانه » اخبار و رویدادها » فتنه گران ظلم بزرگی را در حق نظام اسلامی مرتکب شدند

فتنه گران ظلم بزرگی را در حق نظام اسلامی مرتکب شدند

به گزارش ورامین سیتی، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مدرس اظهار داشت: شهید مدرس با صلابت در برابر جنایات رضاشاه ایستادگی کرد و ذره ای کوتاه نیامد.

امام جمعه موقت ورامین با تقدیر از برگزاری طرح سپاس و دیدار با ۵۱۳ خانواده شهید و ایثارگر ورامین در یک روز، افزود: طرح سپاس و دیدار با ۵۱۳ خانواده شهید و ایثارگر برای اولین بار در کشور توسط مسئولان بنیاد شهید استان تهران و مسئولان شهرستان ورامین برگزار شد.

اربعین روز مانور شیعیان است

محمودی ادامه داد: احترام و تکریم ایثارگران کم ترین وظیفه ای است که امیدواریم ضمن انجام این وظیفه، پاسدار ارزش های شهدا بوده و وصایای آنان را زنده نگه داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره در پیش بودن اربعین حسینی اضافه کرد: اربعین در تاریخ شیعه و اسلام روز بسیار مهمی بوده و زیارت اربعین یکی از نشانه های شیعه معرفی شده است.

امام جمعه موقت ورامین یادآور  شد: امروز اربعین به مانور شیعه تبدیل شده و حضور چندین میلیونی زوار اربعین در کربلا و حرکت پیاده زائران، از مظاهر صلابت و قدرت شیعه محسوب می شود.

باید در اجتماع بزرگ روز اربعین شرکت کرد

وی متذکر شد: متأسفانه طی سال های گذشته، روز اربعین در شهر ورامین بسیار کمرنگ بود و در این روز مراسم ویژه و گسترده ای برگزار نمی شد اما خوشبختانه از سال گذشته اجتماع باشکوهی شکل گرفت و امسال نیز همزمان با روز اربعین حسینی، تجمع عزاداران ورامینی در آستانه امامزاده یحیی(ع) برگزار خواهد شد.

محمودی یادآور شد: امامزاده یحیی(ع) با پنج واسطه به امام حسن مجتبی(ع) می رسد و ایشان امامزاده بزرگواری هستند که در این منطقه به شهادت رسیده و به خاطر عداوت دشمنان، بدون آداب اسلامی و اقامه نماز دفن شدند.

وی عنوان کرد: حرم ایشان از نظر تاریخی بسیار بااهمیت است و این بنای باعظمت حکایت از جایگاه ویژه ایشان در گذشته دارد و به همین خاطر ما باید به این امامزاده بزرگوار به عنوان یکی از امامزادگان باسابقه منطقه، احترام بگذاریم.

نباید به اسم همایش زمینه تطهیر فتنه گران فراهم شود

محمودی تأکید کرد: من از هیئت های عزاداری شهر و روستاها درخواست می کنم که در این حرکت جمعی شرکت کرده تا عزاداری باشکوهی در روز اربعین در ورامین برگزار شود.

امام جمعه موقت ورامین در بخش دیگری از سخنان خود به اتفاقات اخیر رخ داده در منطقه اشاره کرد و بیان داشت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از هم اکنون فعالیت های انتخاباتی آغاز شده است، در حالی که آنچه از سوی افراد قانون مدار اعلام شده، آن است که قبل از ایام تبلیغات انتخابات، هر نوع فعالیت انتخاباتی ممنوع است.

فتنه گران ظلم بزرگی را در حق نظام اسلامی مرتکب شدند

وی افزود: هیچ شخصی با رقابت گروه ها و احزاب سیاسی در چارچوب ضوابط و قوانین مخالف نیست و بدیهی است که باید رقابت های سالم سیاسی و انتخاباتی برگزار شود.

خطیب نماز جمعه ورامین ادامه داد: به اسم همایش، مطرح کردن افراد منتسب به فتنه و زمینه سازی تطهیر فتنه گران از هیچشخصی پذیرفته نیست، زیرا فتنه گران ظلم بزرگی را در حق نظام اسلامی مرتکب شدند و تا زمانی که توبه نکرده و از پیشگاه رهبری و مردم عذرخواهی نکردند، خط آنان از خط مردم جدا خواهد بود.

توهین به مردم ورامین از سوی روزنامه های زنجیره ای صورت گرفته است

وی اضافه کرد: اگر عده ای به اسم همایش بخواهند این افراد را مطرح کنند، مردم دیار ۱۵ خرداد هرگز آن را نمی پذیرند.

وی افزود: در جریان برگزاری همایش در قرچک، عده ای از متدینین و افراد دلسوز اجتماع کردند و بر علیه فتنه گران شعار دادند اما به همایش تعرضی نشد و مشکل خاصی پیش نیامد.

محمودی عنوان کرد: اتاق فکر روزنامه های زنجیره ای با تیترهای زشت و موهن، این افراد مومن وانقلابی را مورد هجمه شدید رسانه ای قرار دادند و دروغ ها و توهین های متعددی را منتشر کردند و برخی مسئولان کشوری نیز با صدور دستور فرمان رسیدگی به حادثه ورامین، بهانه ای را برای توهین به مردم ورامین ایجاد کردند.

ورامین با مشکلات متعدد و فراوانی دست و پنجه نرم می کند

امام جمعه موقت ورامین یادآور شد: جای تعجب دارد که هنوز برخی مسئولان به تفاوت بین قرچک و ورامین توجه ندارند.

وی گفت: سال هاست که ورامین با مشکلات متعدد و فراوانی دست و پنجه نرم می کند و بارها از تریبون نماز جمعه این مشکلات بیان شده است، مشکلاتی نظیر حریم شهری، بیکاری، منطقه ویژه اقتصادی، فرمانداری ویژه و غیره که متأسفانه یک نفر دستور پیگیری این مطالبات را صادر نکرد.

محمودی ادامه داد: چرا تاکنون هیچ شخصی از حیثیت مردم ورامین دفاع نکرده است و آن روزنامه زنجیره ای که درباره این مردم مومن، تیتر زشت را می زند، مواخذه نشده است، البته مردم ورامین سابقه توهین را از زمان شاه در کارنامه خود دارند.

مردم ورامین دست از اصول و ارزش های خود نمی کشند

وی اضافه کرد: آن روز شاه و ساواک و مزدورانش به این مردم به خاطر ولایتمداری و دین داری توهین می کردند و امروز نیز روزنامه های زنجیره ای این حرکت را ادامه می هند اما همه آنها باید بدانند که ورامین و دیار ۱۵ خرداد دست از اصول و ارزش های خود نخواهد کشید.

امام جمعه موقت ورامین یادآور شد: برخی به جای آنکه یقه کسانی را که احساسات مردم را تحریک کردند، بگیرند راه را برای حامیان فتنه باز می کنند و به سراغ معترضان و مخالفان فتنه رفتند اما باید دانست که فتنه خط قرمز نظام است.

نباید روحیه انقلابی و دینی مردم را سرکوب کرد

وی یادآور شد: با عناوینی نظیر افراطی، تندرو و غیره نمی توان این حرکت عناصر دلسوز را زیر سوال برد، البته مقام معظم رهبری در سخنان خود در جمع بسیجیان مسائل حاشیه ای را مکمل جریان نفوذ خواندند و فرمودند که کسانی که بر ارزش ها و اصالت ها پای می فشارند، به افراطی و تندروی متهم می شوند تا در سایه سکوت آن ها و تضعیف تدریجی ارزشها و آرمان ها زمینه تحقق اهداف پروژه نفوذ فراهم شود.

محمودی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که نباید هر شخص که ارزش ها و محکمات انقلاب و امام را گفت، با اتهام جناحی گری و افراطی گری روبرو شود و حال چرا برخی از مسئولان به خود اجازه می دهند که دلسوزان نظام و انقلاب را اینگونه مورد هجمه قرار دهند و به جای جلوگیری از مروجان پروژه نفوذ در کشور و استحاله ارزش ها، روحیه انقلابی و دینی مردم را سرکوب کنند.

رهبری بیش از ۸۰ بار واژه نفوذ را به کار برده اند

امام جمعه موقت ورامین گفت: چرا به اسم همایش و تحت لوای قانون برای حضور و تأثیرگذاری افراد حامی و ساکت در فتنه زمینه سازی می شود و انتظار دارند که مردم نیز در برابر آن ها سکوت کنند.

وی افزود: من معتقدم در این حادثه برخی از مسئولان که از انان انتظار نمی رفت، امتحان خوبی را پس ندادند ولی همگان بدانند که باید بیدار بود و اجاز نداد زمینه نفوذ دشمن فراهم شود.

محمودی ادامه داد: رهبری طی ماه های اخیر بیش از ۸۰ بار واژه نفوذ را مطرح می کنند و نقشه راه را برای مردم و مسئولان بر می شمرند اما برخی مسئولان به جای تکیه بر ارزش های انقلاب و محکمات امام و رهبری به جان نیروهای دلسوز می افتند و به جای جلوگیری از نفوذ، برای هتاکان میدان باز می کنند.

منبع: مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.