خانه » اخبار و رویدادها » پورمحمدی:تمامی مصیبت ها و مشکلات امروز جهان اسلام به دلیل تفرقه است

پورمحمدی:تمامی مصیبت ها و مشکلات امروز جهان اسلام به دلیل تفرقه است

به گزارش ورامین سیتی و به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین افزود : اگر جامعه می خواهد در راه و مسیر حضرت علی (ع) حرکت کند و صالح باشد باید به عدالت با مردم رفتار نماید .

وی اظهار داشت : تقوا فقط به نماز خواندن ، روزه گرفتن و ذکر خدا گفتن نیست ، این اعمال برای عبودیت خداوند بسیار مهم است؛ ولی جامعه ای باتقواست که عدالت محور بوده و تمامی اعمال و رفتار خود را بر این اساس استوار نماید؛ زیرا حضرت علی (ع) نیز فریاد عدالت انسانی است و پیروان ایشان نیز باید به این روش پایبند باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم ایجاد وحدت در جامعه اسلامی گفت : جامعه صالح باید تلاش تا ضمن خاموش کردن آتش فتنه و اختلاف در صورت بروز اختلافات ، زمینه رفع آنها را فراهم نموده و افراد را به یکدیگر نزدیک تر نماید .

پورمحمدی افزود : تمامی مصیبت ها و مشکلات امروز جهان اسلام به دلیل تفرقه است که باعث شده تا امروز بسیاری از اعمال نظیر کشتار شیعیان و مسلمانان به نام اسلام انجام شود .

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در باره خصوصیات مدیران جامعه اسلامی گفت : جامعه و مدیران صالح اسلامی همواره باید نسبت به ضعف ها و کاستی خود به درگاه خداوند متعال استغفار نمایند و مسئولان نسبت به کم کاری های خود نسبت به جامعه بیشتر به درگاه خداوند استغفار کنند .

پورمحمدی با اشاره به لزوم اجرای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی گفت : اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراموش شود ، افراد نا اهل بر مردم حاکم می شوند ؛ لذا مردم و مسئولان باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اهتمام ورزند و آن را در جامعه نهادینه کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به خدمات ارزنده دولت در ورامین گفت : سیمای این شهرستان در سال های اخیر کاملا تغییر کرده که این نشان دهنده تلاش و همت مسئولان و دولت در خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.