خانه » اخبار و رویدادها » نماز جمعه ورامین، مقابل گلزار شهدای سید فتح الله برگزار شد + تصاویر

نماز جمعه ورامین، مقابل گلزار شهدای سید فتح الله برگزار شد + تصاویر

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/namaz-ha/jome/namaz-jome-varamin-93-02-05-www-varamincity-com-(1).jpg

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/namaz-ha/jome/namaz-jome-varamin-93-02-05-www-varamincity-com-(2).jpg

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/namaz-ha/jome/namaz-jome-varamin-93-02-05-www-varamincity-com-(3).jpg

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/namaz-ha/jome/namaz-jome-varamin-93-02-05-www-varamincity-com-(4).jpg

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/namaz-ha/jome/namaz-jome-varamin-93-02-05-www-varamincity-com-(12).jpg

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/namaz-ha/jome/namaz-jome-varamin-93-02-05-www-varamincity-com-(5).jpg

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/namaz-ha/jome/namaz-jome-varamin-93-02-05-www-varamincity-com-(8).jpg

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/namaz-ha/jome/namaz-jome-varamin-93-02-05-www-varamincity-com-(6).jpg

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/namaz-ha/jome/namaz-jome-varamin-93-02-05-www-varamincity-com-(9).jpg

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/namaz-ha/jome/namaz-jome-varamin-93-02-05-www-varamincity-com-(10).jpg

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/namaz-ha/jome/namaz-jome-varamin-93-02-05-www-varamincity-com-(7).jpg

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/namaz-ha/jome/namaz-jome-varamin-93-02-05-www-varamincity-com-(11).jpg

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/namaz-ha/jome/namaz-jome-varamin-93-02-05-www-varamincity-com-(13).jpg

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین با اشاره به سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی اظهار داشت: آیت الله العظمی گلپایگانی از مراجع بیدار و بصیر جهان اسلام محسوب می شد.

امام جمعه موقت ورامین افزود: این مرجع عالیقدر در جریان نهضت امام خمینی(ره) به عنوان یکی از بازوان مهم و اثربخش امام خمینی(ره) به حساب می آمدند و با تربیت شاگردان بسیاری در علوم اسلامی، خدمت بزرگی به حوزه علمیه قم کردند.

صدور فرمان علیه سلمان رشدی نشان دهنده صراحت امام(ره) بود

وی سپس به سالروز حکم امام راحل مبنی بر ارتداد سلمان رشدی اشاره کرد و بیان داشت: صدور این حکم نشان داد که اسلام در تبیین احکام الهی و اجرای قوانینش، هیچ تسامح و تردیدی را به دل راه نمی‌دهد و همین ویژگی‌های امام (ره) بود که او را در جایگاه اسوه امت قرارداد، زیرا حضرت امام (ره) به تکلیف می‌اندیشید.

محمودی تأکید کرد: وقتی یک نویسنده مزدور و وابسته به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) جسارت کرد، امام با کمال صراحت برحسب وظیفه الهی این حکم را صادر می‌کند.

اسارت در امتیازهای مادی آفتی است که اعضای شورای شهر را تهدید می کند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران با اشاره به سالروز تشکیل نهاد شورای اسلامی شهر و روستا متذکر شد: شورای شهر بر اساس یک نیاز و ضرورت در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شد که می تواند در جهت حل مشکلات و معضلات جامعه قدم های موثری را بردارد.

وی ادامه داد: امروز باید کسانی که به عنوان اعضا شوراهای اسلامی شهر و روستا منتخب مردم هستند به اهمیت کار خود عنایت داشته باشند و بدانند فلسفه تشکیل شوراها استفاده از فکر جمعی و گروهی در برنامه ریزی ها است.

حریم شهری ورامین با مشکلات زیادی مواجه است

محمودی اضافه کرد: به اعضای شورای شهر توصیه می کنم  که خود را وام دار کسی نکنند و اجازه دخالت به کسی ندهند و با آرامش کامل و با بصیرت تمام و در نظر گرفتن خداوند و قیامت و انتظارات مردم عمل کنند.

این مسئول یادآور شد: آفاتی که ممکن است اعضا شوراهای اسلامی شهر را با مشکل مواجه کند اسارت در امتیازهای مادی، توجه به سلایق سیاسی در تصمیم گیری ها است و اگر به این آفات توجه نشود روند خدمت رسانی در شوراها با مشکل مواجه می شود.

وی گفت: یک نکته که در مورد شوراها ضروری به نظر می رسد مساله حریم شهری ورامین است، متاسفانه در تقسیماتی که اتفاق افتاد حریم شهری ورامین با مشکلات جدی و فراوانی مواجه شد و از شورای اسلامی شهر  انتظار می رود با پیگیری این مشکلات را اصلاح کند.

کارگران در جنگ اقتصادی کنونی نقش حیاتی بر عهده دارند

امام جمعه موقت ورامین سپس به روز کارگر و نقش این قشر زحمت کش در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز با تلاش و جدیت کارگران، کشور به درجه ای از توسعه و پیشرفت رسیده که دشمن را به هراس انداخته است.

محمودی به حضور مستمر کارگران و تعاونگران در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی کشور اشاره کرد و بیان داشت: کارگران می توانند در تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده نقش موثری داشته باشند.

وی متذکر شد: در جنگ اقتصادی کنونی نقش تولید کنندگان و کارگران  بسیار مهم و حیاتی است و همانطور که در هشت سال دفاع مقدس ملت ایران با تمام توان از این سرزمین دفاع کردند، امروز نیز کارگران باید رسالت خود را به خوبی انجام دهند.

زنان در دفاع از ارزش های اخلاقی ثابت قدم باشند

امام جمعه موقت ورامین سپس به هفته زن و رسالت کنونی زنان در عصر حاضر نیز اشاره کرد و بیان داشت: تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر روی مسائل فرهنگی بسیار با اهمیت است و زنان در این زمینه می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی ورامین یادآور شد: در سال های اخیر دشمنان نظام اسلامی با پیگیری تهاجم فرهنگی سعی در تضعیف نظام و دست یابی به اهداف شوم خود دارند و به همین دلیل نیز مقام معظم رهبری با تدبیر و اشراف کامل به مسائل مهم روز، دو مقوله فرهنگ و اقتصاد را به عنوان محورهای اساسی سال ۹۳ انتخاب کردند و در این راستا مسؤولان اقتصادی و فرهنگی کشور باید با عزمی ملی و مدیریتی جهادی دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم، ناکام بگذارند.

وی گفت: اسلام بهترین زنان عالم را به عنوان اسوه و الگو قرار داده و نگاه غرب به زن ابزارگونه است و باید زنان و دختران کشور در میدان حمایت از ارزش های اخلاقی ثابت قدم باشند.

مسئولان بدانند میزهای ریاست آنان بر خون شهدا استوار است

امام جمعه موقت ورامین در جوار گلزار شهدای ورامین با اشاره به ضرورت پاسداری از خون شهدا بیان داشت: فداکاری و از خودگذشتی شهدا سبب شد تا امروز جوانان غیور ایران اسلامی با الگوگیری از شهدا و اقتدا به ولایت فقیه و تلاش در راستای آرمان‌های والای انقلاب اسلامی پیشرفت‌های زیادی را برای نظام به ارمغان بیاورند.

محمودی بر لزوم انتقال فرهنگ شهادت و ایثار به نسل های آینده تاکید کرد و افزود: ما وظیفه داریم  فرهنگ جبهه و شهادت را به نسل جوان انتقال داده تا کشور از گزند دشمنان محفوظ بماند و نسل جوانی که آینده سازان مملکت هستند باید با فرهنگ غنی ایثار و شهادت آشنا شده تا بتوانند با تهدیدات فرهنگی در قالب جنگ نرم دشمن مقابله کنند.

وی ادامه داد: چند نکته کلیدی در وصایای شهدا وجود دارد که باید همیشه آویزه گوش ما باشد و آن ها هم ولایت پذیری و حجاب است و مسئولان بدانند میزهای ریاست آن ها بر خون شهدا استوار می باشد.

این مسئول ضمن انتقاد شدید از اوضاع حجاب در کشور گفت: برخی مسئولان یا شهدا را از یاد برده و این وضعیت را نمی بینند و یا می بینند و ساکتند، چه پاسخی برای شهدا دارید،عروس را با سر برهنه در سالن عروسی و در مقابل چشمان نامحرمان می آورند، پس غیرتتان کجا است.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.